Skocz do zawartości
LeszekCzarny

[do 20 000 zł] gravel

Rekomendowane odpowiedzi

LeszekCzarny

Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.

Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania ;)

Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Jest gadżeciarski, trafiłeś w punkt. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
LeszekCzarny

Czyli +10 do fame i próżności?

Nie dodałem, że wygląd jest absolutnie jednym z ważniejszych parametrów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jednym taki techniczny wygląd będzie się podobał a innym nie - rzecz gustu. Na pewno będziesz budził rozbawienie publiczności a to też cenne - dawać ludziom radość: )

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Super koła i amortyzująca sztyca - będziesz jak w karocy : )

Raczej weź z dwoma zębatkami z przodu.

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
1 godzinę temu, wkg napisał:

Z wad: nie zamontujesz gadżeciarskich sakw i pozostaniesz kuleczką - jest stosunkowo lekki : )

Na sakwy już i tak zabraknie ładowności. Z pełnym bidonem będzie na styk: "Dopuszczalna masa łączna rowerzysty, bagażu oraz roweru nie może przekraczać 120 kg. Ta maksymalna masa może w niektórych pzypadkach zostać jeszcze bardziej ograniczona przez zalecenia producentów komponentów."

Przy dwóch zębatkach z przodu zakres przełożeń będzie taki sam jak na tym SRAMie, tylko gęściej zestopniowane. To już wybór wedle uznania: http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=42&RZ=10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

 

A podchodząc od drugiej strony, przy tym budżecie nie myślałeś o MTB z pełnym zawieszeniem? Bo takim gravelem jak wjedziesz w teren, to nie będzie ani wygodnie, ani zdrowo (dla roweru). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Opera
      Przez Opera
      Cena 5399 PLN
      (istnieje możliwość sprzedaży ratalnej 0% za pośrednictwem allegro)
      Do sprzedaży rower Kross Esker 6.0 rozmiar ramy M.
      Szczegółowe dane dotyczące tego roweru na stronie producenta:
      https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0/
      W skrócie topowy gravel firmy Kross na najnowszej 105 Shimano z karbonowym widelcem i sztywnymi osiami. Rozmiar ramy bardzo poszukiwany, podobno na rynku polskim pojawiło się tylko kilka M.
      Rower jest fabrycznie nowy, odebrany 2 dni temu 07.06.2019, złożony i wyregulowany przez profesjonalny serwis rowerowy - sprzęt gotowy do jazdy. Jeszcze nie był jeżdżony, czeka na właściciela na stojaku.
      Oczywiście dostępna jest karta gwarancyjna, paragon, instrukcja obsługi, wszystkie papiery. Gwarancja od producenta na części wynosi 2 lata oraz 5 lat na ramę - licząc od 07.06.2019. Przegląd gwarancyjny za 30-60 dni oraz drugi za 12-13 miesięcy można dokonać w całej Polsce w każdym autoryzowanym przez Krossa serwisie.
      W zestawie z rowerem są plastiki do blokowania hamulców tarczowych przy ściąganiu kół, oraz silikonowe naklejki (prawdopodobnie do naklejenia na ramę aby linki nie obcierały ramy).
      Odbiór najlepiej osobisty w Rybniku dzielnica Kamień.
      Teoretycznie mogę go wysłać ale wydaje mi się że problematyczne może być jak go zabezpieczyć aby nie uszkodzić.

      Zainteresowanych zapraszam na PW.

    • hulk14
      Przez hulk14
      Mam cube nuroad exc, kupiony w październiku. W kwietniu musiałem centrować koła, i teraz muszę ponownie. To jakaś paranoja, nie jeżdżę nim po trudnym terenie, nie wjeżdżam na pełnej prędkości na krawężniki. W poprzednim budżetowym crossie musiałem koła centrować raz przez 5 lat, w staryyyyyyym góralu bez amorów, którym jako dzieciak szalałem po lasach i krawężnikach nie musiałem centrować ani razu. Czy to się nadaje na rękojmię?
      Jeżeli nie, to jakie obręcze polecacie? Mam do ok 1000 zł na wszystko (tj. koła, szprychy i robociznę - chyba wszystko?). Sytuację utrudnia fakt, że na przedzie mam piastę z prądnicą. Docelowa szerokość opon 30-40 mm
      Wytrzymałość obręczy ważniejsza jest dla mnie niż waga.
       
    • Tommi79
      Przez Tommi79
      Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju  chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada.
      Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach.
    • ekarolna84
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witam. Chciałbym na asfalcie troszkę ulżyć aerodynamice jak i moim dłoniom i myślę nad zakupem lemondki, ale gdzie nie zerknę to tam tabun znawców. Na tym forum się nie zawiodłem, więc może ktoś poleci coś rozsądnego do Seriou Grafix 2018? Czy po prostu za dwie stówy decathlon po prostu kupić?
×