Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] RockShox 35 Gold


Rekuuu

Rekomendowane odpowiedzi

No to nie zaszaleli bo revel to średnia półka a tu dodatkowo poszli w "pozagrupowego".

34 minuty temu, Galvatron napisał:

Revelation to Pike z tłumikiem Motion Control zamiast Chargera. Ma golenie 35mm, dzięki czemu jest sztywniejszy od Reby. 

No i ma inną charakterystykę pracy ze względu na inną średnicę tłoka oraz debon air, ktorego reba chyba sie jeszcze nie doczekała.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominałem nic o katowaniu. Jeżdżę po singletrackach, trasach turystycznych a nie zasuwam downhill jak pro. ;) Ważę 70kg z ekwipunkiem, więc golenie chyba nie muszą być tak grube. Nie wiem, dlatego tak wypytuję, chciałbym być finalnie zadowolony.

Masz rację, oczekuję dużej różnicy w zakładanym budżecie. Nie stać mnie na amortyzator za 2,5k. Te 1750zł to dużo jak za jedną część i chciałbym te pieniądze dobrze wydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Każdy będzie lepszy od stalowej judy.

A jeździł kolega na stalowej, sprężynowej Judy? Pomijając mniejszą sztywność i większą wagę to działa to lepiej niż Reba. I nie mówię tego żeby się swoim amorkiem nachwalić, bo sam mam Rebę. :P 

Edytowane przez bts
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dokumosa napisał:

Prawie wszystko wymieniłeś, do tego masa cierpliwości, dynamic seal zamiast miodu pm600 i często airshaft dla zwiększenia skoku (jak się oczekuje czułości i efektywnego skoku większego niż 50mm).

To są niuanse...

Sam waże 67kg i tak:

1. zmiana smaru z PM600 na Slick Honey? Różnica zauważalna na samym początku, ale naprawdę minimalna, stawiam, że to efekt placebo i fakt, że widelec jest zaraz po serwisie. Po 50km żadnych różnic. Dodam w tym miejscu, że nie mam ciasnych ślizgów i widelec bez uszczelek sam wpada w dolne golenie.

2. Tokeny owszem poprawiają trochę charakterystykę, ale szału ni ma. W dalszym ciągu podparcie w połowie skoku jest słabe. 

3. Air shaftu nie wymieniałem, ale po 1 nie chcę mieć 120 zamiast 100, a dwa jazda na tak głębokim SAGu, aby przy skoku 120mm mieć 35% jest do bani - widelec nurkuje jak szalony. Początkową czułość poprawia to w niewielkim stopniu, jedyne co zyskałem to przelatywanie przez skok.

 

Reba jest jaka jest i cudów się z tego nie wyciśnie, prosty widelec ze starym tłumikiem i prostacką sprężyną (tęsknię za DualAir). Jeżeli zależy nam na realnych zmianach, które odczuje każdy, a nie ludzie ze specjalnym darem, to wywalenie durszlaka i wsadzenie chargera + Debon Air. Różnice może nie powalają od pierwszej jazdy, ale są naprawdę odczuwalne. 

 

 

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy masie 67kg 1-2 tokeny i żadnych kombinacji ze skokiem. Nie ma co patrzeć na SAG tylko wykorzystanie skoku.  Dla ważacych  ponad 90 kg przydaje się kombinowanoe ze skokiem. Dynamic seal oczywiście do sprężyny powietrznej nie tylko nanuszczelki kurzowe. Odnośnie przelatywania przez skok to można się posilkowac tłumieniem kompresji. Gorzej jak wersja z manetką ale też da się ogarnąć kosztem "pełnej" blokady. 

No i rzecz jasna reba to nie zaden cud świata tylko średniopółkowiec jakich wiele.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz 2 Tokeny. 1 to było za mało, kombinowałem z 1,5 (jeden sobie dociąłem). SAG mam 18-20%, wykorzystanie skoku? przy każdej jeździe jakiejś 95%, te 5% wykorzystuję przy naprawdę dużych bombach. Slick Honey zarówno w komorze powietrznej (gdzie wlane jest dodatkowo 1-1,5ml fox fluida) jak i na kurzówkach. I jedyne co mogę powiedzieć to tyle, że szału ni ma. Na pewno stara Reba z DualAir chodziła znacznie lepiej, nie wspominając już o Marcokach, którymi mialem przyjemność jeździć w latach 2004-2006 - zero efektu sklejenia, przy dobrze dobranej sprężynie wsparcie w połowie skoku, rewelacyjna czułość. W porównaniu do wspomnianych widelców Reba to bidny uginacz, którego zaletą jest głownie to, że jest lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szału na rebie czy SIDzie (szczególnie sprzed DbA) nie ma. Ale da się to dostosować do użytku. No może nie dosłownie wybierania liści ale kocie łby bez problemu. Efektu przyklejenia nie odczuwam zapewne ze względu na swoją masę (aczkolwiek i to niektórzy tune'ują montujac zielone kurzówki SKF). W tej kwestii dużo daje nowy smar (wspomniany dynamic seal, który pod każdym względem jest sporo lepszy niż SRAM butter. I przede wszystkim mówimy o widelcu kosztującym 1500-1700zł. SAG u mnie (110kg) na rebie to 30% (4 tokeny) u żony ważącej 60kg też mniej więcej taki (2 tokeny). Gdybym wydał 3k i więcej na widelec pewnie oczekiwania miałbym inne.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie da się, ale szału nie osiągniemy, bo tłumik jest taki sobie, taka prawda. Myślałem o zileonych SKFach, ale ostatnio nigdzie ich nie widzialem w rozmiarze 32mm. Teraz RS ma wprowadzić jakieś nowe kurzówki do nowych modeli. @Dokumosa - widziałeś może je gdzieś dostępne wraz z nowym Shaftem od Debon Air? Jeździłem na SIDzie z Debonem i chętnie bym go zaaplikował do Reby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaft w SIDzie DbA jest taki sam jak w starym (i rebie). Zmienił się tylko korek dolny sprężyny powietrznej (trochę płytszy, inna uszczelka). Czyli komora negatywna nie zwiększa się jak w 35mm RSach o ponad 40% tylko ze 20% (a nawet spotkałem się z opinią, że nie zwiększa się wcale). W każdym razie co najmniej 30-40% odczuwalnej zmiany w DbA daje nowy rodzaj smaru (wspomniany RS dynamic seal).

SKFy 32mm do RSa widziałem ostatnio w Bike24.

No i jako ciekawostka. Mam Yari DbA z motion control fabrycznie tunowanym żeby przpominał pracą chargera. I faktycznie po przesiadce ze starego (Charger 1) Pike'a nie wierzyłem, że w tym Yarku siedzi MC. Musieli skubańce jakieś większe przepływy zrobić bo przy otwartej kompresji wrażenie jest niesamowite (tłumik nie daje oporów).

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...