Skocz do zawartości

[napęd] Klamki Sora + przerzutka Alivio/Deore


lukszyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Posiadam gravela na osprzęcie Sora, i gdzieś mi się obiło że lepiej by było gdyby tylna przerzutka była z jakiejś grupy MTB, żeby łańcuch był bardziej napięty.
Bo przyznam szczerze, że jak zjadę z asfaltu, to czasem naprawdę mocno obija o ramę. Tylna przerzutka Sora jest dość luźna, można ją nawet bujać lekko dotykając palcem.

Teraz pytanie, czy jest możliwość wymiany tej przerzutki na jakieś 9 rzędowe Alivio lub Deore, czy to będzie pracowało z klamką Sora?
np. DEORE RD-M592 SHADOW 9 SPEED lub ALIVIO RD M4000 9s

A nawet jeśli zadziała bez problemu, to czy rozwiąże problem luźnego łańcucha na wybojach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch masz optymalnie skrócony? 9 rzędowa przerzutka MTB zadziała, ale wątpię że napnie Ci łańcuch jakoś mocniej niż wrzucenie na zjazd blatu i dużej zębatki na tyle żeby naciągnąć łańcuch. Klekotanie łańcucha ograniczyło dopiero sprzęgło, a to dopiero od 10 rzędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka 9-s działać będzie, bo w napędach 9-rzędowych komponenty szosa/mtb jeszcze są ze sobą kompatybilne. W systemach 10 rzędowych już niestety jest inny ciąg linki, więc klamka szosowa nie zadziała z przerzutką MTB. Także ze sprzęgła nici. Natomiast wymiana na przerzutkę MTB 9-rzędów jakąś tam różnicę zrobi,  ale pod warunkiem, że wstawisz minimum Deore.  Alivio Shadow i Deore wyglądają na pierwszy rzut oka identycznie, ale różnią się sprężyną. W Deore jest zdecydowanie grubsza i mocniejsza. W starym MTB miałem właśnie Deore Shadow, rozwaliłem ją i wymieniłem na Alivio. I na Alvio faktycznie łańcuch odczuwalnie mocniej latał.

Osobiście też nosiłem się z zamiarem wymiany tylnej przerzutki Sora w moim Marinie Four Corners. Ale ostatecznie owinąłem tylną rurkę widelca grubą dętką i tyle :p Łańcuch się obija, ale szybko przestało mi to przeszkadzać. A Sora cały czas daje radę. Jak się rozwali, wtedy rozważę wrzucenie tam Deorki . Tobie polecam analogiczne podejście :)
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obeszło się bez zmiany przerzutek ;)

Zmieniałem największy blat z przodu z 50 na 46, i przy okazji skróciłem łańcuch, metodą: łańcuch przód na największej i tył też na największej, pomijając przerzutkę
I teraz ten napęd jest o wiele sztywniejszy, bardzo rzadko łańcuch obija o ramę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...