Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
TomekXtreme

[Osprzęt Doere] Starsze czy nowsze

Rekomendowane odpowiedzi

TomekXtreme

Cześć,

iść w starszy ale teoretycznie wyższy osprzęt (tylna np w wersji XT) czy w nowszy ale nie wiem czy lepszy ?

manetki tył, przód Shimano Deore T610 10 speed / Shimano Deore T610 3 speed
przerzutka tył, przód Shimano XT T780 / Shimano Deore T610
mechanizm korbowy  Shimano Deore T611 48 / 36 / 26 175 mm
hamulec tył, przód Shimano M425 tarczowy hydrauliczny / Shimano M425 tarczowy hydrauliczny

VS

manetki tył, przód Shimano Deore T6000 10 speed / Shimano Deore T6000 3 speed
przerzutka tył, przód Shimano Deore T6000 / Shimano Deore T6000
mechanizm korbowy Shimano Deore T6010 48/36/26 170 mm
hamulec tył, przód Shimano M365 / Shimano M365
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

Widzę, że potrzebujesz tego do roweru typu cross/treking.

Raczej nie będziesz zakładał kasety 42t, którą obsługuje nowe Deore 6000, przynajmniej w MTB. Stopniowanie korby masz takie samo, różnica jedynie w długości ramion. Starsza konfiguracja ma teoretycznie lepsze hamulce i lepszą przerzutkę tył, manetki w obu konfiguracjach to Deore 10s, nie ma jakieś specjalnej różnicy w działaniu między starszymi a nowszymi Deore 10s. 

Starszy konfig jest OK. (Nowy też, bo ma kompletną nową grupę T6000).  Jeśli do tego cenowo starszy jest tańszy od nowszego, to do crossa brałbym starszy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekXtreme

Cenowo wychodzi dokładnie tyle samo 2699zł - czyli teoretycznie starszy jest odrobinę lepszy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

Tyle za cały rower? Co to za rowery? Bo może w którymś z nich jakimś cudem jest np. lepszy amortyzator?
Odnośnie do samego osprzętu, to starszy jest ciut lepszy moim zdaniem, przez przerzutkę tył i hamulce.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Z tymi starszymi trzeba uważać ... dziesiątkowej korby 2x i 3x ze świecą szukać, tak samo dobrych hamulców. Jak wszystko jest na ISPEC-u to trudno wymienić cokolwiek ...  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekXtreme
Napisano (edytowane)
Teraz, KurczakNorris napisał:

Tyle za cały rower? Co to za rowery? Bo może w którymś z nich jakimś cudem jest np. lepszy amortyzator?
Odnośnie do samego osprzętu, to starszy jest ciut lepszy moim zdaniem, przez przerzutkę tył i hamulce.
 

Orkan 5 M 2016 (amor powietrzny) i Orkan 5 M 2018 (sprężynowy)

Mam 191cm, 95kg, jeżdzę głównie po mieście, chociaż mieszkam na wsi i dojazd do miasta to czasem droga polna i dziurawa. Jeżdżę raczej rekreacyjnie, zatem proszę o pomoc co mam dla siebie wybrać i na co zwrócić uwagę. Ewentualnie może coś innego w podobnej cenie ?

Edytowane przez TomekXtreme

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Daj już spokój z tym sprężynowym ; )

Ewentualnie już idź w gravela : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

Z tych dwóch to ten starszy Orkan M5 z widelcem powietrznym na pewno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekXtreme
Teraz, wkg napisał:

Daj już spokój z tym sprężynowym ; )

Ewentualnie już idź w gravela : )

Wiesz, pytam bo niektórzy twierdzą, że na dłuższą metę w miejskiej dżungli nie odczuję różnicy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

A to już zdecydowanie gravel.

Ja jeszcze nie widziałem tych sprężynowych Sontourów żeby nie były uwalone olejem. Sprężynę musisz mieć dopasowaną pod siebie - a na ogół nie jest. No i po co płacić tyle samo za coś 3x tańsze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Gravel? Rower dość trudny w terenie, drogi i o słabych hamulcach.  To rower raczej dla tych którzy wiedzą że chcą taki rower mieć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Żadne słabe ... dobre mechaniki to żylety.

Ale tak, potrzeba kilku dni na przyzwyczajenie - potem jest szybki choć od początku baaaardzo wygodny i stabilny (BBD). Tyle, że po mtb czy crossach trzeba się przyzwyczaić do węższej kierownicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Proszę znajdź mi relacje w której gravel jest chwalony za siłę hamowania i posiada mechaniczne hamulce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Przejedź się na Fuji i sam zobacz. Najlepiej z hydraulikami ale z mechanikami tez możesz. Potem napisz relację. Szczegółową :D W ten sposób przejdziesz od teorii futbolu do praktyki :D

A sponsorowanych opisów nie czytaj, zamącą Ci tylko niepotrzebnie w głowie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×