Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Kasmo

[do 4000zł] Gravel/Szosa endurance

Rekomendowane odpowiedzi

Kasmo

Cześć!

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wyborem zakupem nowego roweru. Problem w tym, że szukam dość uniwersalnego roweru, a to może stanowić problem. Być może szukam dwóch rowerów, nie jednego. Niemniej jednak do rzeczy.

Obecnie jeżdżę na nieśmiertelnym crossie, nie za wysoka półka cenowa, jeździ się ok, ale napęd już jest zajechany. Myślałem o przesiadce na coś bardziej "szosowego". Mam nadzieję, że pomożecie mi wybrać odpowiedni model. Roweru używam do:

-Codziennych dojazdów do pracy, 20 km w obie strony (wymaga: bagażnik, sakwy na ubrania na zmianę, czasem laptopa itd.; nie jeżdżę przy oblodzonych drogach)

-Jednodniowych wypadów w weekend: dystanse od 40 do 200 km, trasy głównie asfaltowe, ubity szuter na niektórych ścieżkach  (tu brakuje mi definitywnie tej "szosowości" )

-Kilkudniowych wypadów: raz/dwa razy do roku, 3-5 dni, 400-700km (wymaga: bagażnik i sakwy, miejsce do przewozu namiotu i śpiwora).

Jak widzicie, to dość szerokie spektrum wymagań. Zatem zastanawiam się czy zmiana na rower bardziej szosowy/gravelowy cokolwiek zmieni? Jeśli tak, to co byście zaproponowali?

Sam trochę się rozglądałem i w oko wpadł mi Kellys Soot 30 i Giant Anyroad 2 (lekko ponad budżet, ale mogę poczekać do zimy).

Dziękuję za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Ciekawe, że wygrzebujesz takie padaki jak Anyroad (w tej cenie to mega padaka), a nie wygrzebales  np Tribana rc520.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

No to odpowiedź jest prosta: Wybierasz z Fuji Jari, Marinów (np. Four Corners), Kony Sutra czy Authora Ronina.

Fuji Jari 1.5 za 4 000 spełnia wszystkie warunki - 2.5 i chyba 2.3 tez ale to stalowe rumaki więc cięższe. 1.5 ma ramę aluminiową ale widelec karbonowy, mocowania pod bagażnik na sakwy z tyłu (obowiązek przy tych zastosowaniach) i na widelcu !!, dobre przełożenia pod sakwy, są porządnie poskładane, hamulce mechaniczne ale dobre, bardzo mocne koła i waży 10,5 kg. Opona wchodzi do 2.0 - to właściwie rozmiar mtb :D Kona będzie droższa i cięższa, Ronin też.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KOKESZ
Napisano (edytowane)

@wkgTa opona 2.0 w Fuji zmieści się zarówno w widelcu jak i ramie? Dotyczy to kół 650B czy 700C?

Edytowane przez KOKESZ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK

Do rowerów podanych przez @wkg dorzuć Marin Gestalt 2 albo 3  jest jeszcze troszkę lżejszy od fuji.  Ale za to wchodzą cieńsze koła  wedłóg katalogu maxc 35 a sprzedają do z 30 i ma mniej mocowań na bidony niestety.
Powinien spełnić Twoje wymagania, bo jest to naprawdę wdzięczna zabawka.  Nawt na takich śmiesznych gumach daje sobie świetnie radę poza asfaltem. No i pozycja jest wygodna.

Wprawdzie jeszcze mojego nie zepsułem bagażnikiem, bo mi trochę szkoda :D , ale zdecydowanie po założeniu bagażnika będziesz miał to czego szukasz. .

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kasmo

@cinol123Triban rc520 jako jedyny jest na 105 (wiadomo, nie całość) i na papierze wygląda aż za dobrze jak na swoją cenę. Gdzie jest haczyk?

@wkgPoza tym bardzo przypadły mi do gustu i Fuji Jari, Author Ronin i Marin Gestalt 2 - ceny są teraz grubo ponad 4 tysiące, na zimę możemy spodziewać się spadku do poziomu około 4000?

@KrisK - wiem że szpeci, ale staram się skupiać na tym, że zyskuję funkcjonalność :)

Co do opon, teraz jeżdżę na 35C, wcześniej jeździłem na 32C i szerszych kapci i tak nie będę wkładał, więc to nie jest limit.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
36 minut temu, Kasmo napisał:

Gdzie jest haczyk

To rower dla ludzi o silnej psychice, ma napis na ramie "triban" i jest z decathlonu.... no i czasem ciezko go dostac od reki bo rozsadni ludzie o silnym "ja" zwyczajnie go kupuja ;-))

Zaraz pewnie pojawi sie teoretyk i powie ze brak mu sztywnych osi i ma rame pod PM zamiast fm, ale ... nie wczuwalbym sie w to, w tym budzecie gniecie wszystko ten rower z deca ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Kasmo.

Jest cały wątek o Tribanie warto samemu wyciągnąć wnioski. Pamiętaj że Triban gravelowy jest w cenie powyżej 4000.

Spadku cen można się spodziewać, ale gravel jest tak popularny że pewnie będzie trudno o interesujące okazje zwłaszcza na model który akurat nas interesuje.

W okresie gorszej pogody, takiej jak jest wczesną wiosną, późna jesienią warto mieć miejsce nie tylko na szersze opony  z bieżnikiem, ale także na błotniki. Spora ilość na oponę jest praktycznym dodatkiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
W dniu 13.06.2019 o 22:23, KOKESZ napisał:

@wkgTa opona 2.0 w Fuji zmieści się zarówno w widelcu jak i ramie? Dotyczy to kół 650B czy 700C?

65 :/ Tak, zarówno ale dla 700C musiałaby być niska jak Vittoria AKA ale wtedy już nie wejdzie błotnik.

W dniu 15.06.2019 o 09:27, Kasmo napisał:

@wkgPoza tym bardzo przypadły mi do gustu i Fuji Jari, Author Ronin i Marin Gestalt 2 - ceny są teraz grubo ponad 4 tysiące, na zimę możemy spodziewać się spadku do poziomu około 4000?

Jari 1.5 jest 4 000 i to z ratami 20x 0% i prowizją allegro ... 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrisK

Marina też powinieneś w okolicach 4 wyrwać o ile jest dostępny.  FJ tea pot 4k sa bez wiekszego proszenia sie 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×