Skocz do zawartości
duduspl

[Hamulce] Shimano SLX BR-M7000 vs XT BR-M8000

Rekomendowane odpowiedzi

duduspl

Witam, zastanawiam się nad nowymi hamulcami (mam avid elixir i nie jestem zadowolony)  myślałem nad Shimano SLX BR-M7000  i  XT BR-M8000. CCzy warto dopłacać ? I czym się różnią ? Za cenę XT można kupić SLX z radiatorami. Może to będzie lepsze ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Radiatory służą do ozdoby.  Roznica główna to klamki - xt mają regulację Free Stroke. Druga różnica to sposób zabezpieczenia klocków przed wypadnięciem w xt śruba w slx zawlwczka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KNKS
Teraz, Dokumosa napisał:

 w slx zawlwczka.

...w moich SLX jest śruba.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duduspl

Czyli brać XT ? Gdzieś na zagranicznym forum widziałem że z XT są jakieś problemy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Teraz, Dokumosa napisał:

Roznica główna to klamki - xt mają regulację Free Stroke.

Która nie działa od zawsze. 

 

Teraz, Dokumosa napisał:

Druga różnica to sposób zabezpieczenia klocków przed wypadnięciem w xt śruba w slx zawlwczka.

Co zupełnie nie robi różnicy.

Teraz, duduspl napisał:

Czyli brać XT ? Gdzieś na zagranicznym forum widziałem że z XT są jakieś problemy. 

XT są praktycznie takie same jak SLX- XT mają kutą klamkę i lepsze wykończenie powierzchni, ale obydwa hamulce działają tak samo ( ten sam zacisk, te sam klocki, praktycznie ten sam korpus klamki ). 

IMO nie warto dopłacać. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duduspl

A jeszcze ma ktoś opinie o tych radiatorach ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

radiatory są na klockach, możesz sobie założyć jakie chcesz, plus są zestawy SLX od razu z takimi klockami

KLOCKI-BARADINE-XTR-XT-SLX-DEORE-XT-J02A

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

@durnykot dokładnie tak, pożytek z FS w shinano żaden, ale feature dodatkowy jest i cena x1,3 też jest ;)

A btw to fabrycznie FS jest ustawiony na min luz jałowy. Stąd wiele opinii że nie działa. 

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Według moich odczuć: Jak miałeś Avid Elixir np. 5 to +/- odpowiednikiem ich w sile hamowania jest M6000

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
Napisano (edytowane)

Miałem SLX M7000, 2 komplety. Wymieniłem na XT M8000 i nie zamierzam zakładać żadnych innych hamulców. Chyba, że kupię fulla - wtedy założę 4-tłoczkowe XT. :)

Budowa niby podobna, jednak XT działają zdecydowanie lepiej. I nie ciekną klamki...

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Teraz, Dokumosa napisał:

A btw to fabrycznie FS jest ustawiony na min luz jałowy. Stąd wiele opinii że nie działa. 

Osobiście stwierdzam brak działania Free Stroke. 

Ale biznes jest dobry- dajmy śrubkę , nieco inne wykończenie oraz napis i podniesiemy cenę. Człowieki to kupią.

I kupują od modeli 665/775 .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

@TheJW ależ sikają wszystkie z serii czterocyfrowej z tego samego miejsca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Nie wiem, możliwe. Ja z XT nie miałem jeszcze żadnego problemu. Mimo wszystko moim zdaniem działają zdecydowanie lepiej od SLXów, a Free Stroke w praktyce i tak mało kto używa (SLX też go mają, tylko zamiast zwykłej śruby jest niby-zaślepka z dwoma dziurkami).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

Technicznie rzecz biorąc to ten sam hamulec stąd dziwne, że czujesz różnice...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duduspl
Godzinę temu, TheJW napisał:

Miałem SLX M7000, 2 komplety. Wymieniłem na XT M8000 i nie zamierzam zakładać żadnych innych hamulców. Chyba, że kupię fulla - wtedy założę 4-tłoczkowe XT. :)

Budowa niby podobna, jednak XT działają zdecydowanie lepiej. I nie ciekną klamki...

Ja mam fulla a dokładniej Giant Trance x3. Ale powinny starczyć te XT M8000 czy SLX M7000 ? Bo czterotłoczkowe to już ponad 1000zł a nie chce tyle wydawać. A jeszcze jedno jakie tarcze ? Myślałem nad Shimano  SLX SM-RT66 203mm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sabarolus

W zupełności wystarcza Ci te SLX. Tarcze, które wskazałem też będą w porządku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Z czterotłoczkowców masz też shimano mt520 w cenie 550-600zł. Tarcza 203 na tył to trochę przesada bo przyczepności gumy nie starczy żeby to wykorzystać. 

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duduspl
4 godziny temu, Dokumosa napisał:

Z czterotłoczkowców masz też shimano mt520 w cenie 550-600zł. Tarcza 203 na tył to trochę przesada bo przyczepności gumy nie starczy żeby to wykorzystać. 

 myślałem jeszcze nad Zee BR - m640 4 tłoki. Chce mieć jak najlepszą modulacje (do jazdy na jednym kole) :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Mogę tylko napisać o poprzednich - dziesiątkowych. Tez SLX i XT to miało być "prawie" to samo ale mi zrobiło wielka różnicę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zee nie wnoszą nic wobec MT520. Najlepszą modulację w przyziemnej cenie będziesz miał w magurach mt5 albo mt trail.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

a te magury lepsze od xt ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zależy kto co lubi. Mi charakterystyka pracy Shimano leży bardziej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

SLX i XT to niby to samo, ale jak składałem rower i się zastanawiałem co wybrać to mi ciekawie Luba podpowiedziała: "Kupisz SLX i będziesz do końca życia się zastanawiał czy nie lepiej było wybrać XT. A jak kupisz XT to będziesz miał spokój."

 

No i kupiłem M8000, problemów zero. Czy SLX hamują tak samo? Zapewne tak, ale klocki można wymienić zawsze a hamulce kupujesz na kilka lat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
duduspl

A do Magura MT5 gdzie można kupić klocki ceramiczne ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MartinH
Napisano (edytowane)

Moje XT M8000 po 2 latach i lekko ponad 3k km (z tego ponad połowa, w trudnych górskich warunkach) zaczęły się pocić, na razie zostały przelane i zobaczymy czy klamki będą do wymiany, to dopiero góry zweryfikują ;)

A co do dopłaty do radiatorów to polecam od razu zmienic komplet na EBC Gold bo radiatory nie hamują ;)

Edytowane przez MartinH

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×