Skocz do zawartości

[Modyfikacja] Kross Hexagon 6.0


kmalcherczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym Was prosić o porady co warto zmienić w moim rowerze. Trasy jakie wykonuje to 70% asfalt / 30% lasy. Główne cechy które mnie interesują to komfort jazdy, cisza pracy roweru, zmniejszenie wagi do min.

Specyfikacja roweru: https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-6-0

Moje pomysły na tą chwilę to zmiana kasety na 3x9, zmiana łańcucha, zmiana gripów.

Liczę na wasze pomysły, co warto zmienić, jeśli nawet zmiana samej opony czy dętki miałaby wpływ na komfort lub ciszę to oczywiście też chciałbym takich rad. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i prace wykona mi zaprzyjaźniony serwis ale najpierw jest dla mnie ważne zdanie profesjonalistów a części rower ma na tyle że na pewno Kross na czymś przyoszczędzą.

 

Z góry dziękuję, Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego 3x9 ? 

Wiesz, pytanie zadałeś bardzo szeroko, pytanie czy opłaca się robić z budżetowego roweru ścigacza. Tu wiele rzeczy jest do wymiany. 

Korbę masz ciężką za 40 złotych - możesz zmienić na korbę drążoną i suport HTII. Sztyca podsiodłowa - na pewno ciężka. Już na tym urwiesz w sumie z pół kg. 

Najbardziej odczujesz zmianę dętek i opon - z 800-900 g, kolejne pół kilograma na kołach ale to już wydatek. Na amortyzatorze zejdziesz z500g ale np.  Reby już do swojej główki nie kupisz. Potem jeszcze kierownica - ze 150g. 2-3 kg zejdziesz ale czy warto ? To nie są tanie rzeczy ... 

Zacząłbym od opon - te twoje kowadła ważą 950g. Kup porządne zwijane opony.

Lekkie na miasto i suche: https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/G-One-Speed-Evolution-29-Folding-Tyre-p59938/ 520g

Uniwersalne: https://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-mezcal-29x2-1-kevlar-21895.html 650g

Są i lżejsze Maxxisy, Schwalbe po 550g ale mniej trwałe, te mezcale (jak i Saguaro) są raczej pancerne.  Taką lżejszą załóż na przód

Do tego dętki 28 cali (nie 29) do srednic 1,75 - zejedziesz 100 - 150 g na obu w zależności od tego co masz.

Podsumowując: 340 PLN i masz prawie 900 g lżejszy rower w najważniejszym miejscu - kołach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do propozycji opony na miasto i suche, powiedz czy to na pewno opona na rower górski bo zawsze jak widzę rowery MTB to opony przeważnie mają opony z dużym bieżnikiem a ta wygląda jak do roweru szosowego (zapewne się mylę)

Wiesz co ja się nie znam ale czasami jadąc z górki i chcąc naprawdę dać w "kocioł" na przełożeniu 3x8 kręcę się jak na 3x1 i czasami ciężko dopasować mi odpowiednie przełożenie i myślałem że np. 3x9 z większą ilością ząbków (nie wiem jak to się fachowo nazywa) trochę mi to ułatwi. Łańcuch chciałem zmienić bo czytałem fora i często piszą że te w krossach są bardzo słabej jakości. Czyli twoim zdaniem sama zmiana opon na nowe jest jedyną opłacalną zmianą która znacząco wpłynie na wagę roweru? Możesz mi zaproponować konkretne podzespoły pisząc skrótami, Reby, główka,HTII, korba drążona. Po prostu słownictwo jest dla mnie obce, jeśli znajdziesz chwilkę to możesz wymienić rzeczy które zmienią to o co prosiłem lub to co kross przyoszczędził w tym modelu tak jak zrobiłeś z oponami.

Np. Zmień opony na np. te : LINK itp :) Ja zobaczyłbym ceny i zdecydował czy zmienię to, miło gdybyś obok napisał co zmieni się prócz wagi i czy część która mam aktualnie jest naprawdę kiepska czy przy nowej odczuję różnicę. 

Chciałbym pokonywać coraz większe odległości i wiem że tutaj już detale decydują. Chciałbym zmienić też siodełko i gripy (chętnie usłyszę jakie byś polecił), dokupiłem już krótkie rogi z Kellys bo po 20-30 km nadgarstek mnie strasznie bolał a teraz mam przynajmniej możliwość zmiany ułożenie ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz, to temat na doktorat ; )

Z oponami bierz te Mezcale 2.1 albo AKA 2.0 - koniecznie zwijane, nie drutowe i dętki jak pisałem. 700-800 g za 270 PLN masz jak w banku a lżejsze opony są mniej trwałe. 

Napęd to inna sprawa, rozumiem, że za mało Ci szybkich biegów - coś mi tu nie pasuje, z patelnią 42 na 11 z tyłu powinno być spokojnie 50km/h. Zmiana na 3x9 nic Ci nie da - najwyżej łatwiej pod górkę. Zmiana korby (a co za tym idzie suportu, pewnie tez przerzutki i manetki) to już poważna i droga zmiana. 

Na kolejny ogień po oponach wziąłbym pedały bo pewnie skrzypią :D 

 

Ja nie pisałem, że to jedyna opłacalna zmiana, kross przyoszczędził na wszystkim a to jest moim zdaniem najbardziej opłacalna zmiana.

Szczerze mówiąc to ja bym sprzedał ten rower i kupił gravela 10,5 kg albo crossa 13,5 kg 

https://allegro.pl/oferta/fuji-jari-1-5-54cm-rower-gravel-tiagra-2x10-8126476912 albo 

https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5-rower-crossowy-deore-rama-19-srebrny-7354820845

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupmy się na modyfikacjach haha :) Twoje propozycje roweru fajne ale na razie wolałbym zostać przy góralu bo jednak czasem z kumplem w las jadę i tam się nie oszczędzamy, więc tylko MTB mnie interesuje. Chociaż może kiedyś gdy szaleństwo wyjdzie z głowy to kupię tą pierwszą propozycje bo wygląda kozacko.

Dobra kontynuując bo widzę że masz pojęcie a ludzi którzy się nią dzielą coraz mniej w takim razie tak:

1. Opony: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-pd5857/?v_Id=95475&gclid=Cj0KCQjwxYLoBRCxARIsAEf16-tylfDfQLuGfICL-tg1wFCLmF4V9ZXB39SsJGzktw26ZxhYa-mytPEaAufvEALw_wcB
Tutaj cena nie odstrasza, powtórzę pytanie to na pewno opona na Rower Gorski? Bo wygląda jak cieniutka opona na Rower Szosowy :)

2. Jaką dętkę polecasz? i dlaczego na 28 cali ją kupić jeśli mogę wiedzieć?

3. Pedały, masz jakieś propozycje, cechy to pewnie wytrzymałość i wygoda są kluczowe, raczej wolałbym w normalnych butach więc te przypinane odpadają (nie wiem jak się to nazywa) :)

4. Korbę mam ciężką? Jaką proponujesz i jaki suport bo rozumiem to i to wymienia się wspólnie?

5. Sztyca podsiodłowa i siodełko jakie byś polecił bo nie ukrywam że tyłek to ma dosyć już po 10km :( wiem że wiele zależy od stroju ale siodełko to tutaj raczej do wygodnych nie należy. 

6. Wymianę kasety na 3x9 mi wybiłeś z głowy w takim razie, a wymiana tej która jest na lepszą jak wpłynie na jazdę? i czy łańcuch warto zmieniać, rower posiadam dopiero rok.

Jeśli pytania są głupie lub Cię obrażają sorki, ale nie znam się a chcę w tym roku rower wynieść na wyższy lvl i atakować wszystkie trasy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę już edytować to napiszę drugą wiadomość. Aktualnie znalazłęm takie propozycje siodła i pedałów pozostałe rzeczy pozostawiam w rękach forumowiczów, bo mam 0 wiedzy w tym temacie.

Siodełko: https://www.centrumhttps://www.bikester.pl/sixpack-vegas-peda-czarny-713203.htmlrowerowe.pl/siodelko-accent-veno-pd9573/?v_Id=112149
Pedały: https://www.bikester.pl/sixpack-vegas-peda-czarny-713203.html (nie wiem czy warto aż tak drogie)
Aha i znalazłem też takie opony, w prawdzie drutowe ale mają mega dużo dobrych opinii:
https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/

 

Proszę o opinie i resztę propozycji! Z góry dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zobacz ile wazy ta opona którą zalinkowałeś: 915g. To taki semislick na asfalt, w teren średnio. Mezcal to opona uniwersalna mtb. Chcesz lekką na  asfalt i łatwy teren to https://www.vittoria.com/us/terreno-cross-country.html 300g lżejsza na sztuce co Ci daje 600g na obu kołach. To bardzo dużo na masie rotującej.

W pedałach Ci nie poradzę - używam zatrzasków. Te z linka nie są drogie ale to z pinami - musisz mieć odpowiednie buty. No i na początku poranisz piszczele.

Siodło - każdy ma inne. Przeczytaj jak się mierzy rozstaw kości kulszowych i kup o 10-15mm szersze. Ja używam Bontragera Montose Comp 128 mmm i wreszcie jest wygodnie. Na Bontrager Montrose Elite urwiesz jeszcze ze 100 g, na tym pierwszym z 200-250 jak sądzę.

Sztyca - zmierz srednicę swojej sztycy i długość - żeby się nie złamała.  Dobre są np. Ritchey - wziąłbym aluminiową ale lekką, tak poniżej 200g. Zmierz offset i weź taki jak masz.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeżeli specyfikacja w Hexagonie 6.0 się nie zmieniła to do wymiany tam będzie przede wszystkim korba. Ja kupiłem akurat od znajomego za 200 zł dostałem XT lekko używane. Jeżeli zależy Ci na fajnych oponach to polecam Ci Schwalbe Furious Fred. Tak jak wcześniej było pisane, krótsza żywotność, ale są mega lekkie i super szybkie. Minimalne opory toczenia i zadziwiająco dobra przyczepność w terenie. Oczywiście na mokrym trzeba uważać żeby za chwilę nie leżeć na boku, ale coś za coś. 

Ogólnie to najbardziej zawsze się opłaca sprzedać stary rower i kupić nowy;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...