Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
hulk14

[obręcz] do gravela

Rekomendowane odpowiedzi

hulk14
Napisano (edytowane)

Mam cube nuroad exc, kupiony w październiku. W kwietniu musiałem centrować koła, i teraz muszę ponownie. To jakaś paranoja, nie jeżdżę nim po trudnym terenie, nie wjeżdżam na pełnej prędkości na krawężniki. W poprzednim budżetowym crossie musiałem koła centrować raz przez 5 lat, w staryyyyyyym góralu bez amorów, którym jako dzieciak szalałem po lasach i krawężnikach nie musiałem centrować ani razu. Czy to się nadaje na rękojmię?

Jeżeli nie, to jakie obręcze polecacie? Mam do ok 1000 zł na wszystko (tj. koła, szprychy i robociznę - chyba wszystko?). Sytuację utrudnia fakt, że na przedzie mam piastę z prądnicą. Docelowa szerokość opon 30-40 mm

Wytrzymałość obręczy ważniejsza jest dla mnie niż waga.

 

Edytowane przez hulk14

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

daveo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Jaka jest maksymalna wartość ciśnienia dla obręczy, nie przekraczasz jej przypadkiem nadmiernie?

Ile dajesz w opony?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Pewnie tyle co w crossie : )

Myślę, że daveo przeplecie Ci tą prądnicę bez problemu - jeżeli chcesz ją zachować. 

https://daveo.pl/section,Trekingowe,72,15

Myślę, że za 1000 (to całkiem solidny budżet) z twoją przednią piastą to złoży Ci coś mocnego, lekkiego z tylną piastą DT Swiss 350 na ratchecie, może nawet dobierze jakąś mocną obręcz mtb - będziesz miał na wieki wieków i przyspieszenia rower dostanie ; ) 

Edytowane przez wkg
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
Godzinę temu, hulk14 napisał:

W kwietniu musiałem centrować koła

Tam właśnie tną koszty koncerny, na kołach. Dostajesz badziewiaste piasty, słabe obręcze. A potem strzal i kółko w 8.

 Wtb i23, Hamerykańskie dla grubasów zniosą wszystko.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
Napisano (edytowane)

Te koła w nuroad faktycznie takie kiepskie ?

Dosyć mocno zastanawiam się nad nuroad pro (koła te same),i zaczynam się martwić.

 

Edit,można autora zapytać o wagę ?

Edytowane przez Quell

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hulk14
22 godziny temu, radziuGD napisał:

Jaka jest maksymalna wartość ciśnienia dla obręczy, nie przekraczasz jej przypadkiem nadmiernie?

 Ile dajesz w opony?

Nie wiem jaka jest maksymalna wartość ciśnienia dla obręczy. Gdzie mogę znaleźć taką informację?

Po zakupie stacjonarnej pompki z manometrem chyba jakieś 4.5 bara (było to już po pierwszym centrowaniu), wcześniej pewnie nieco poniżej 4 - ale to na oko.

 

20 godzin temu, Quell napisał:

Te koła w nuroad faktycznie takie kiepskie ?

Dosyć mocno zastanawiam się nad nuroad pro (koła te same),i zaczynam się martwić.

 

Edit,można autora zapytać o wagę ?

Słyszałem, że nie jestem jedynym, któremu się wyginają jak plastelina, więc raczej do dobrych nie należą.

Około 100 kg + bagaż. 

 

@wkg @dovectra  dzięki za propozycje

Edytowane przez hulk14

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Przemyśl jeszcze ta prądnicę, lampki nie są drogie a to zabiera z 10 Watów jak świeci - a jeździsz pewnie jak bez napinki to 100W w nodze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell
52 minuty temu, hulk14 napisał:

Około 100 kg

Ja 10 kg mniej,plus jakiś bagaż,muszę teraz głęboko się zastanowić,ewentualnie poszukać alternatyw :(

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Fuji Jari 1.3 albo 1.1 za odpowiednio 4 000 albo 6600.

Ten cube 12 kg - nawet z bagażnikiem i błotnikami to dużo - o ile to waga z bagażnikiem i błotnikami : /

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • LeszekCzarny
      Przez LeszekCzarny
      Hej, w związku z kryzysem wieku średniego wymyśliłem sobie rower. Aktualnie jestem małą kuleczką w trakcie zrzucania wagi (110 kg przy wzroście 177 cm) na tanim hopriderze z Decathlon (krótkie dystanse do 25 km), ale rozglądam się za rowerem, którym docelowo będę mógł urządzać miłe wycieczki poza miasto, a nie tylko pokonywać drogę do/z pracy.
      Jestem rowerowym ignorantem, ale jednocześnie gadżeciarzem i kręcą mnie te wszystkie carbony, ultegry i inne ciekawe sformułowania
      Może coś takiego - Grail CF SLX 8.0 SL? 
      https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-cf-slx-8.0-sl/2203.html?dwvar_2203_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2203_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK 
    • Opera
      Przez Opera
      Cena 5399 PLN
      (istnieje możliwość sprzedaży ratalnej 0% za pośrednictwem allegro)
      Do sprzedaży rower Kross Esker 6.0 rozmiar ramy M.
      Szczegółowe dane dotyczące tego roweru na stronie producenta:
      https://www.kross.pl/pl/2019/gravel/esker-6-0/
      W skrócie topowy gravel firmy Kross na najnowszej 105 Shimano z karbonowym widelcem i sztywnymi osiami. Rozmiar ramy bardzo poszukiwany, podobno na rynku polskim pojawiło się tylko kilka M.
      Rower jest fabrycznie nowy, odebrany 2 dni temu 07.06.2019, złożony i wyregulowany przez profesjonalny serwis rowerowy - sprzęt gotowy do jazdy. Jeszcze nie był jeżdżony, czeka na właściciela na stojaku.
      Oczywiście dostępna jest karta gwarancyjna, paragon, instrukcja obsługi, wszystkie papiery. Gwarancja od producenta na części wynosi 2 lata oraz 5 lat na ramę - licząc od 07.06.2019. Przegląd gwarancyjny za 30-60 dni oraz drugi za 12-13 miesięcy można dokonać w całej Polsce w każdym autoryzowanym przez Krossa serwisie.
      W zestawie z rowerem są plastiki do blokowania hamulców tarczowych przy ściąganiu kół, oraz silikonowe naklejki (prawdopodobnie do naklejenia na ramę aby linki nie obcierały ramy).
      Odbiór najlepiej osobisty w Rybniku dzielnica Kamień.
      Teoretycznie mogę go wysłać ale wydaje mi się że problematyczne może być jak go zabezpieczyć aby nie uszkodzić.

      Zainteresowanych zapraszam na PW.

    • Tommi79
      Przez Tommi79
      Witajcie, jako kolarz w fazie rozwoju  chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Od roku użytkuję decathlonowską szosę Triban 500, wiele się nauczyłem, trochę części już wymieniłem, ostatnio trochę pod kątem przerobienia w pseudo-gravela (opony 32c - dają radę w lesie). Ogólnie nie chcę sprzedawać tego roweru bo geometria nastawiona bardziej na komfort mi odpowiada.
      Teraz przymierzam się do największej operacji, czyli wymiany całego napędu, bo ten Microshift 3x8 jest bez szału. Celuję w Tiagrę, przy czym zastanawiam się nad dodaniem pozagrupowej korby o lżejszym przełożeniu, 48/34 np. FC-R460. Podobne rozwiązanie widziałem ostatnio np. w Giant Anyroad 2 (tyle że korba FSA - ale te są chyba b drogie?). Pytanie do Was: czy takie rozwiązanie ma sens czy lepiej zostać przy standardowej korbie z Tiagry (50/39)? Jeżdżę sporo po mieście (muszę ciągle wachlować przełożeniami), czasem po leśnych/polnych drogach, nie biorę udziału w żadnych wyścigach.
    • ekarolna84
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witam. Chciałbym na asfalcie troszkę ulżyć aerodynamice jak i moim dłoniom i myślę nad zakupem lemondki, ale gdzie nie zerknę to tam tabun znawców. Na tym forum się nie zawiodłem, więc może ktoś poleci coś rozsądnego do Seriou Grafix 2018? Czy po prostu za dwie stówy decathlon po prostu kupić?
×