Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zuchu

Witam wszystkich forumowiczów.

Zastanawiam się nad kupnem roweru do 4 tyś .tys. Rower ma służyć jako środek transportu do pracy (15km) jak i również na wypady do lasu. Nie będę go oszczędzał. Nie ukrywam, lubię trochę adrenaliny i się porozbijać po górkach.

Mójwzrost 184cm, waga 88kg. Przekrok 85cm. 

Byłem w kilku sklepach i testowałem takie rowery:

Merida big nine 300

Cube AIM SL

Trek x caliber 8

Unibike flite 29

Giant Talon 1 GE

Najbardziej podeszła mi Meridka, ale chciałbym się jeszcze Was doradzić. Chciałbym rower z osprzętem Deore i jakimś w miarę dobrym jak na tą cenę amortyzatorem powietrznym. 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Edytowane przez sznib
ort.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Masz 4k i Merida big nine 300 ??? Bierz Merida big nine 500

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebass52

Może Rose Count Solo  1 bądź 2( trochę poza budżetem)? Posiadam taki od kilku miesięcy i złego słowa powiedzieć na niego nie mogę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu
Teraz, Janu_sz napisał:

Masz 4k i Merida big nine 300 ??? Bierz Merida big nine 500

Big nine 300 za 3300zł jest. Wymieniłem tylko na jakich jeździłem i ten mi podpasował geometrią.

Teraz, sebass52 napisał:

Może Rose Count Solo  1 bądź 2( trochę poza budżetem)? Posiadam taki od kilku miesięcy i złego słowa powiedzieć na niego nie mogę.

A jest możliwość wcześniej jazdy gdzieś w Polsce?:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebass52

Niestety nie i w tym jest problem ;) Chyba, że ktoś z Twojej okolicy ma i udostępni na jazdę testową ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Rose i Treki mają mocowania pod bagażnik. Nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą: )

Teraz, Zuchu napisał:

Big nine 300 za 3300zł jest. Wymieniłem tylko na jakich jeździłem i ten mi podpasował geometrią.

Cała reszta to rzecz wtórna.

Nie podałeś gdzie mniej więcej mieszkasz ale jest jeszcze cała banda Kellysów ... 

http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-50-2016-p-9085.html

http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-30-2018-p-11448.html

http://www.arkus.sklep.pl/rower-kellys-gate-30-29-2019-p-12852.html

50 ma najlepszy amortyzator, 30 już gorszy choć też powietrzne. 30 z 2019 ba bardziej progresywną geometrię co może lecz nie musi być zaletą. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu

Miasto Białystok :) Kellys gate 30 mój wujaszek kupił za 3tyś tys.. Jakoś średnio mi się podobają.

 

A może scott scale 970?

Edytowane przez sznib
ort.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Scotta nie znam ale gdybyś jednak zdecydował się głębiej sięgnąć do kieszeni to poza konkurencją są:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-275-id_8405435.html

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8518393.html

Zwróć uwagę na wagę i dożywotnią gwarancję na ramę.

Edit: Scottt - brak tapera, brak sztywnych osi, ciężka korba na octalinku (chociaż trwały), amortyzator sprężynowy i to z tych najgorszych - ma się do Gate 30 jak świnia do słońca. 

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu

W takim razie będę się rozglądał za gate 30/50 lub Trekiem. Mam jeszcze pytanie, bo wcześniej Janu_sz wspomniał o meridzie big nine 500, czy to dobry rower, czy gate lepszy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
21 minut temu, sebass52 napisał:

Może Rose Count Solo  1 bądź 2( trochę poza budżetem)? Posiadam taki od kilku miesięcy i złego słowa powiedzieć na niego nie mogę.

Jaki sens ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jeżeli to https://www.rowerymerida.pl/produkt1654/bignine-500-lite-rower-merida.html

Lepszy niż Gate w mojej opinii. Sztywne osie na booście, taper, lekki, dobre opony, hamulce słabe jak wszędzie, kół nie znam. 

Co bym zrobił to kazał wymienić korbę na 36-26 bo 34-24 przy kasecie 11-42 nie ma sensu. Chyba, że chcesz robić dłuuuugie, strome podjazdy. Niezły rower, teraz powinieneś go dostać koło 4 000. Co mi się nie podoba to suport pressfit ale teraz już prawie wszystkie to mają :/

No i ta Merida jest ładna : )

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sebass52
Teraz, Janu_sz napisał:

Jaki sens ?

a gdzie widzisz jego brak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu
Teraz, wkg napisał:

Jeżeli to https://www.rowerymerida.pl/produkt1654/bignine-500-lite-rower-merida.html

Lepszy niż Gate w mojej opinii. Sztywne osie na booście, taper, lekki, dobre opony, hamulce słabe jak wszędzie, kół nie znam. 

Co bym zrobił to kazał wymienić korbę na 36-26 bo 34-24 przy kasecie 11-42 nie ma sensu. Chyba, że chcesz robić dłuuuugie, strome podjazdy. Niezły rower, teraz powinieneś go dostać koło 4 000. Co mi się nie podoba to suport pressfit ale teraz już prawie wszystkie to mają :/

No i ta Merida jest ładna : )

 

Mi też się bardzo podoba ta Merida. Szkoda tylko, że siedzi tam sunntour XCR, a nie Manitou markhor jak w modelu z poprzedniego roku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ano właśnie. Taki to budżet pośrodku ; )

Dlatego ja albo bym dołożył do Speca Chisela 2x za 5600 (to już dużo poza budżetem) albo wziął Gate 30 i wymienił amortyzator na Rebę ewentualnie - sprzedając od razu nowego Santoura. Geometria podobna do Meridy.

Ale oczywiście trzeba się przejechać !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu

Aż tak szaleć to nie zamierzam, no chyba, że raty 0% to po kieszeni tak nie pociągnie :)

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

To też nie sugeruję, ale za to tym Rockriderom z Deca powinieneś się przyjrzeć. Mają większość tych rowerów pod sobą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz
3 godziny temu, sebass52 napisał:

a gdzie widzisz jego brak?

W przepłacaniu za niego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zuchu

Dzięki wszystkim za rady. Napiszę wkrótce jaki rower udało mi się ustrzelić :)

Sorry za błędy, ale piszę z telefonu.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mandrax2150
      Przez mandrax2150
      Witam 
       
      Przymierzam się do zakupu roweru, który będzie mi służyć do jazdy po okolicy, z naciskiem na drogi leśne, szutry (w ramach utrzymania kondycji) oraz asfalt, gdyż raz do roku chcę objuczyć go sakwami i wyruszyć w świat. 
       
      Po wielu godz szperania w odmętach internetu mam mniej więcej taki typ rowerów:
       
      1. Cube Attention
      2. Trek Xcaliber 7
      3. Giant Talon 1 LTD
      4. Trek Marlin 7
       
      chciałbym zasięgnąć opinii na temat powyższych rowerów oraz jaki i dlaczego jest wart swojej ceny i który polecacie. Chciałbym również dowiedzieć jakie macie wrażenia z jazdy (pytanie do posiadaczy).
       
      Na początku dodam, że mam 176 cm wzrostu i jakieś 80 cm przekroku. Oraz nigdy nie miałem okazji jeździć na 29er tylko siedziałem na takim i koła wydają się być ogromne Celuje raczej w rozmiar 17" lub S, gdyż chciałbym mieć wygodną pozycje, bardziej wyprostowaną, tak by wygodnie sięgać do kierownicy. Dodam jeszcze, że długie lata jeździłem na fullu. Trochę w DH później głównie w enduro bo jazda na czas na złamanie karku aż tak mnie nie kręciła, więc amatorem rowerowym nie jestem. Potrzebuje fajnej maszynki do codziennych treningowych przejażdżek i sakwiarskich wypadów (zasmakowałem takiego stylu podróżowania i bardzo mi się to podoba).
       
      Poniżej przedstawię parametry podanych rowerów:
       
      1. Cube Attention
        2016 - 2900 zł                                                                                                                                                          2017 - 3600 zł   Rama: Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready Widelec: Rock Shox XC 30 TK Coil, 100mm, Remote Lockout                                                                              Widelec: Rock Shox XC 30 TK Coil, 100mm, Remote Lockout Stery: FSA No.10, Semi-Integrated                                                                                                                        Stery: FSA No.10, Semi-Integrated Mostek: CUBE Performance Stem, 31.8mm                                                                                                          Mostek: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm Kierownica: CUBE Rise Trail Bar, 700mm                                                                                                             Kierownica: CUBE Rise Trail Bar, 680mm Gripy: CUBE Performance Grip                                                                                                                              Gripy: CUBE Performance Grip Przerzutka tył: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed                                               Przerzutka tył: Shimano XT RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31.8mm                                                                       Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm Manetki: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus                                                                                                Manetki: Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus Hamulce: Shimano BR-M355, Hydr. Disc Brake (160/160)                                                                                    Hamulce: Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (160/160) Korba: Shimano FC-M523, 40x30x22T, 175mm                                                                                                    Korba: Shimano FC-MT500, 40x30x22T, 175mm Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36                                                                                                                         Kaseta: Shimano CS-HG50, 11-36T Łańcuch: Shimano CN-HG54                                                                                                                                Łańcuch: Shimano CN-HG54 Obręcze: CUBE ZX24                                                                                                                                             Obręcze: CUBE ZX20, 32H, Disc Piasta przód: Shimano HB-M3000                                                                                                                         Piasta przód: Shimano HB-M3050 Piasta tył: Shimano FH-M3000                                                                                                                               Piasta tył: Shimano FH-M3050 Opony: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25"                                                                                                           Opony: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25" Pedały: CUBE PP MTB                                                                                                                                           Pedały: CUBE Aluminium MTB Siodło: CUBE Active 1.1                                                                                                                                         Siodełko: CUBE Active 1.1 Sztyca: CUBE Performance Post, 27.2mm                                                                                                             Sztyca: CUBE Performance Post, 27.2mm Zacisk sztycy: CUBE Varioclose, 31.8mm                                                                                                             Zacisk sztycy: CUBE Varioclose, 31.8mm Waga: 13.4 kg                                                                                                                                                         Waga: 13.8 kg   Cube w porównaniu do innych producentów ma ramę z mocowaniem hamulca wew trójkąta. Prowadzenie przewodów wewnątrz ramy (oprócz hamulcowego). Jest dość lekki i kolorystycznie stonowany. Nad powyższymi rocznikami mam dylemat, bo nie wiem czy dopłacać do 2017, kupować 2016, czy jednak czekać do końca sezonu i brać 2017 w lepszej cenie. Różnice są minimalne ale tak mi się wydaje, że istotne. Choćby mocowanie korby. Hamulce oraz piasty chyba o klasę lepsze. No i najważniejsze to rozmiar kół.    2. Trek Xcaliber 7 / 2016 - 2900 zł
       
      Rama: Aluminium Alpha Gold z częściowo zintegrowaną główką, wewnętrzne prowadzenie linek przedniej przerzutki, geometria G2 w rowerach 29er Widelec: RockShox 30 Silver ze sprężyną, wstępne naprężenie, blokada TurnKey, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5": skok 80 mm) Przerzutka tył: Shimano Acera M3000, Shadow Hamulec przód: Shimano M355 Hamulec tył: Shimano M355 Dźwignie hamulca: Shimano M355 Manetki: Shimano Acera M3000 Korby: Shimano M3000, 40/30/22 Łańcuch: KMC X9 Kaseta : Shimano HG20, 11-34, 9-rzędowa Opony: Bontrager XR2, 29 x 2,20" przód, 29 x 2,00" tył (Bontrager XR2, 27,5 x 2,20") Kierownica: Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 15 mm Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilna z Blendr Wspornik siodła: Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm Stery: Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska Siodło: Bontrager Evoke 1.5 Waga: 13.97 kg   Tutaj szczerze powiem, że najlepiej chyba wypada tylko rama. Trek jak na te same pieniądze co Cube 2016 przyoszczędził na sprzęcie. Do tego brak hamulca w trójkącie i tylko jeden przewód wew ramy. Wagowo jest zbliżony do CUBE. Malowanie też przyzwoite, stonowane.    3. Giant Talon 1 LTD / 2016 - 3400 zł   Rama Aluminium - ALUXX Widelec SR SUNTOUR XCR Coil, RL-R, skok 100mm, zdalna blokada Kierownica GIANT Connect TR, 31.8x730mm Wspornik kierownicy GIANT Sport 70mm(S), 80mm(M), 90mm(L), 100mm(XL) Wspornik siodła GIANT Sport, 30.9x375mm Siodło GIANT Connect Upright Pedały MTB z metalową klatką Manetki SHIMANO Deore M610, 3x10 Przerzutka przednia SHIMANO Deore M611 Przerzutka tylna SHIMANO XT M781, Shadow Hamulce SHIMANO M365, przód 160mm, tył 160mm Dźwignie hamulca SHIMANO M365 Kaseta SHIMANO HG50, 11-36T, 10rz. Łańcuch KMC X10 Mechanizm korbowy SHIMANO M522 42x32x24T/ SHIMANO MT500 40x30x22T Środek suportu SHIMANO BB-ES300, Octalink/ SHIMANO SM-BB52, zintegrowana oś Obręcze GIANT GX03V 27.5" Piasty GIANT Tracker Sport QR Szprychy Nierdzewne, stalowe Opony SCHWALBE Smart Sam 27.5x2.25"   Giant w porównaniu do Treka wypada juz znacznie lepiej. Jednak Suntour z przodu hm, do tego brak mocowania hamulca wew trójkąta czy przewodów wew ramy. Korba na Octalink choć z tego co podają na str jest też z osią zintegrowaną, ale nie wiem od czego to zależy, którą dają (od regionu?). Kolorystyka również fajna.     4. Trek Marlin 7 / 2017 - 2800 zł   Rama Aluminium Alpha Silver z częściowo zintegrowaną główką ramy, mocowania bagażnika i błotników, geometria G2 na ramach 29er Widelec RockShox 30 ze sprężyną, wstępne naprężenie, blokada TurnKey, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, 100 mm skoku (13,5: skok 80 mm) Manetki Shimano Altus M370, 9-biegowe Przerzutka przednia Shimano Altus Przerzutka tylna Shimano Acera M3000, Shadow Korba Shimano M351, 44/32/22 Oś suportu Uszczelniane łożysko kompaktowe Kaseta Shimano HG20, 11-34, 9-rzędowa Łańcuch KMC X9 Przednia piasta Formula DC20 ze stopu aluminiowego Tylna piasta Formula DC22 ze stopu aluminiowego Obręcze Bontrager Connection, dwuścienne, z 32 otworami Opony Bontrager XR2, 29 x 2,20” przód, 29 x 2,00” tył (13,5 i 15,5-calowe: 27,5 x 2,20”) Siodełko Bontrager Evoke 1.5 Sztyca Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm Kierownica Bontrager ze stopu, 31,8 mm, wznios 15 mm Wspornik kierownicy Bontrager Alloy, 31,8 mm, 7 st., kompatybilna z Blendr Stery Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska Zestaw hamulcowy Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro M285 Waga 14.35 kg   Ostatni wybór to ewentualna alternatywa.    Mam nadzieję, że nie przegiąłem z długością tekstu. Ale zależy mi na dokonaniu sensownego wyboru. Jak wspomniałem nigdy nie jeździłem na 29 więc nie wiem jaki rozmiar wybrać by było wygodnie i efektywnie. Na długie trasy i dziurawe nierówne ścieżki czytałem, że 29 to dobry wybór. Ale inni zaś twierdzą, że 27,5 na plusie daje podobne wrażenia.  Wiem, że są jeszcze rowery Krossa. Ale te nie przypadły mi do gustu. Oglądałem i siedziałem. Mają rację, że Kross robi ogromne ramy. Mierzyłem S i była na styk ale moim zdaniem geometria Krossa jest za bardzo nastawiona na maratony. Zbyt sportowo mi się na tym siedziało. Ale to tylko moje odczucia.    Na razie Cube Attention jest moim faworytem. A Wy co sądzicie ?   Dziękuje Wszystkim za cierpliwość i za trafne spostrzeżenia.     
    • BonitoCarlo
      Przez BonitoCarlo
      Witam. Wybrałem już sobie dwa rowery w przedziale cenowym ok 3k, ale nie wiem w który lepiej zainwestować swoje pieniądze, dlatego proszę o pomoc.
      Giant: https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-27dot5-1-ltd-2016
      czy
      Unibike: http://www.unibike.pl/flite27.html

      Poproszę co jest za i co przeciw dla każdego z rowerów. Dziękuję
    • Gość Piotrek
      Przez Gość Piotrek
      Witam wszystkich.
      Nadszedł dla mnie czas na zakup nowego roweru. Wybór padł na 29er. Przeznaczenie to pół na pół asfalt oraz wycieczki po lesie (teren w okolicy jest dość górzysty). Ma to być jazda amatorska, jednak zależy mi na rowerze którym będę mógł wszędzie wjechać.
      Poniżej przedstawiam cztery rowery jakie wytypowałem:
      https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.ltd/24529/89338/
      http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/xc-race-marathon/2015/big-nine-300-2482.html
      Te dwa rowery mogę kupić u siebie w mieście na zamówienie, ale niestety nie mam możliwości oglądnięcia ich na żywo.
      http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/2016/mountainbike-sport/whistler-29/whistler-pro-29.html
      Ten rower mogę kupić jedynie przez internet. Jest na najlepszym osprzęcie w porównaniu do pozostałych, tylko mam wątpliwości czy napęd 2x10 sprawdzi się również na asfalcie.
      http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b3
      Powyższy rower mam okazję kupić za 2100zł. Biorę go pod uwagę bo nie wiem czy taki rower nie byłby dla mnie wystarczający do jazdy rekreacyjnej po górkach.
      Niemniej jednak zależy mi na rowerze który będzie trwały i posłuży mi lata.
      Liczę na cenne wskazówki i opinie, za które z góry dziękuję.
       
    • Gość Piotrek
      Przez Gość Piotrek
      Witam wszystkich.
      Nadszedł dla mnie czas na zakup nowego roweru. Wybór padł na 29er. Przeznaczenie to pół na pół asfalt oraz wycieczki po lesie (teren w okolicy jest dość górzysty). Ma to być jazda amatorska, jednak zależy mi na rowerze którym będę mógł wszędzie wjechać.
      Poniżej przedstawiam cztery rowery jakie wytypowałem:
      https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.ltd/24529/89338/
      http://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/xc-race-marathon/2015/big-nine-300-2482.html
      Te dwa rowery mogę kupić u siebie w mieście na zamówienie, ale niestety nie mam możliwości oglądnięcia ich na żywo.
      http://www.focus-bikes.com/gb/en/bikes/2016/mountainbike-sport/whistler-29/whistler-pro-29.html
      Ten rower mogę kupić jedynie przez internet. Jest na najlepszym osprzęcie w porównaniu do pozostałych, tylko mam wątpliwości czy napęd 2x10 sprawdzi się również na asfalcie.
      http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b3
      Powyższy rower mam okazję kupić za 2100zł. Biorę go pod uwagę bo nie wiem czy taki rower nie byłby dla mnie wystarczający do jazdy rekreacyjnej po górkach.
      Niemniej jednak zależy mi na rowerze który będzie trwały i posłuży mi lata.
      Liczę na cenne wskazówki i opinie, za które z góry dziękuję.
       
    • Rafal1985
      Przez Rafal1985
      Witam,
       
      wiem, że dla wielu mój problem może się wydawać bez sensu, ale chciałby się poradzić czy w moim przypadku warto dopłacać. 
       
      Z uwagi na fakt, że mam siedzący tryb życia stwierdziłem, że należy w końcu coś z tym zrobić i zacząć jakąś aktywność.
      Wybór padł na rower i tutaj zaczął się dylemat co kupić :-) Rower planuję używać do jazdy po ścieżkach rowerowych i lesie. Mam 179cm wzrostu i 74kg wagi.
       
      Pierwszy planowany budżet był 2000 pln
       
      Znalazłem rower:
      http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-tnt-50-orange-2015.html
       
      Wszystko ładnie pięknie do momentu, aż się nim przejechałem. Jakoś nie za bardzo mi przypasował. Czułem, że to nie to.
       
       
      Podniosłem budżet i wziąłem na test :
      https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.4/24528/92084/
       
       
      rower fajny, ale przejechałem się jeszcze :
       
      https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.ltd/24529/89338/#specifications
       
      Większe koła przypadły mi bardziej do gustu. Jeżeli chodzi o osprzęt jako laik nie zauważyłem dużo większej różnicy w czasie jazdy, ale też przejażdżki obydwoma rowerami były dość krótkie i po drodze utwardzonej. 
       
      Bardzo proszę o opinię czy warto dopłacić  do różnic w osprzęcie. Czy dla mnie jako osoby, która raczej nie będzie jeździła wyczynowo droższy osprzęt będzie odczuwalny? I czy koła 29" są tylko moim subiektywnym odczuciem czy faktycznie dadzą mi więcej frajdy/wygody czy wręcz odwrotnie?
       
      A może powinienem kupić coś innego niż GIANT ?
       
      Po weryfikacji rynku jako nieprzekraczalną granicę chciałbym dać 3500pln
       
×