Skocz do zawartości

[HT czy Full] Jaki rower?


remi40

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Jestem tutaj nowy i chciałbym zapytać doświadczonych rowerzystów mtb o dobór sprzętu. Mój wzrost 183 waga 100kg. Planuję zmienić rower ( aktualnie spec rockhoper ) na fulla bądź sztywaniaka na amorze 120mm. Co byście doradzili...trasy które robię to w 80 % Kampinoski Park Narodowy i raz na dwa trzy miesiące wypad do rodzinki w kotlinę kłodzką(jazda po górach). Czy pchać się w karbon? Kasa na rower to tak 15-18k. Dzięki za wszelkie info . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawieszenie poprawia przyczepność i trakcję, a także zwiększa komfort jazdy, choć nie jest to jego główne zadanie. Minusem fulla jest konieczność płacenia za serwis dwóch amortyzatorów oraz okresowej kontroli i wymiany łożysk wahacza. 

Jeśli full, to albo ścigacz XC, o skoku zawieszenia 90-100mm, albo tzw. rower ściezkowy (ang. trail), o skoku zawieszenia 120-130mm. 

Ścigacz XC będzie szybszy na podjazdach i prostych, ale zawieszenie może pracować bardziej twardo, sportowo. Będzie też słabiej radził sobie na zjazdach. Do tego pozycja na takim rowerze może nie należeć do najwygodniejszych (pochylona, wyciągnięta). 

Trail będzie trochę wolniejszy w czasie jazdy pod górę i po prostych, ale za to będzie lepiej zjeżdżał. Pozycja będzie wygodniejsza, bardziej wyprostowana, a zawieszenie będzie dawać większy komfort, ze względu na większy skok i inną charakterystykę pracy.

 

Przy Twoim budżecie celowałbym raczej w fulla klasy trail, np. Kross Soil lub Giant Trance 29". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że  trail z pochylonym amortyzatorem na Kampinos ? Umęczysz się. Tam to raczej fatbike :D

Jak czasem wypad w góry to też pytanie czy ostre techniczne zjazdy po kamieniach między drzewami czy po prostu męczące podjazdy. Przy tych proporcjachbrałbym rower XC a czy full czy HT to już pytanie jak bardzo na twoich trasach jest wyboiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Galvatron napisał:

Tylne zawieszenie poprawia przyczepność i trakcję, a także zwiększa komfort jazdy, choć nie jest to jego główne zadanie. Minusem fulla jest konieczność płacenia za serwis dwóch amortyzatorów oraz okresowej kontroli i wymiany łożysk wahacza. 

Jeśli full, to albo ścigacz XC, o skoku zawieszenia 90-100mm, albo tzw. rower ściezkowy (ang. trail), o skoku zawieszenia 120-130mm. 

Ścigacz XC będzie szybszy na podjazdach i prostych, ale zawieszenie może pracować bardziej twardo, sportowo. Będzie też słabiej radził sobie na zjazdach. Do tego pozycja na takim rowerze może nie należeć do najwygodniejszych (pochylona, wyciągnięta). 

Trail będzie trochę wolniejszy w czasie jazdy pod górę i po prostych, ale za to będzie lepiej zjeżdżał. Pozycja będzie wygodniejsza, bardziej wyprostowana, a zawieszenie będzie dawać większy komfort, ze względu na większy skok i inną charakterystykę pracy.

 

Przy Twoim budżecie celowałbym raczej w fulla klasy trail, np. Kross Soil lub Giant Trance 29". 

Dzięki za poradę. Też myślę a Giant Trance 29...lub Orbea Occam TR.

3 godziny temu, wkg napisał:

Tyle, że  trail z pochylonym amortyzatorem na Kampinos ? Umęczysz się. Tam to raczej fatbike :D

Jak czasem wypad w góry to też pytanie czy ostre techniczne zjazdy po kamieniach między drzewami czy po prostu męczące podjazdy. Przy tych proporcjachbrałbym rower XC a czy full czy HT to już pytanie jak bardzo na twoich trasach jest wyboiście.

W Kampinosie jak to w parku dużo poukrywanych w piachu korzeni które wybierze Ci przedni amor...ostatnio miałem taką sytuacje. Podskoczyłem na korzeniu tylnym kołem nie zdążyłem podnieść tyłka...bolało. Stąd decyzja zmiany sprzętu na fulla. Co do tras to nie preferuje jakiś hardcorów z nie wiadomo jak wielkimi kamolcami. Po prostu jakieś singletraki typu " Glaciensis" czy te łagodniejsze na srebrnej. Pozdro i dzięki za odpowiedz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gocu napisał:

Jeśli ktoś jest słaby, chory lub/i w podeszłym wieku to czemu nie.

Bo? Może jakieś uzasadnienie do powyższego! Jesteś  "znafcom" czy jakimś trendseterem rowerowym? Napisz może tak "Ja gocu, bóg rowerowej zajefajności mówię wam że .... (tu miejsce na twoją wypowiedź)".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kampinosie w piasku  nie ma trakcji więc elektryki nie bardzo :):)

a tak poważnie to full w Puszczy nie jest zły, choć i nawet szosówką jeździłem i sztywniakami to na pełne zawieszenie złego słowa nie powiem... korzenie i wykroty są, to nie las kabacki ... Można też rozważyć rower na szerokiej  obręczy i trzech calach 29+.... nawet sztywny całkiem...dużo daje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, cyganos napisał:

Bo? Może jakieś uzasadnienie do powyższego! Jesteś  "znafcom" czy jakimś trendseterem rowerowym? Napisz może tak "Ja gocu, bóg rowerowej zajefajności mówię wam że .... (tu miejsce na twoją wypowiedź)".

Można jeździć motocyklem, quadem, rowerem elektrycznym... w czym masz problem? Jeśli dla kogoś zwykły rower jest zbyt trudny to cieszmy się że elektryczne wymyślono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gocu napisał:

Można jeździć motocyklem, quadem, rowerem elektrycznym... w czym masz problem? Jeśli dla kogoś zwykły rower jest zbyt trudny to cieszmy się że elektryczne wymyślono.

Ja nie mam problemu, każdy wybiera co lubi, co mu pasuje, tobie trudno to zrozumieć i pewnie stąd te uszczypliwości pod adresem rowerów elektrycznych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, itr napisał:

W Kampinosie w piasku  nie ma trakcji więc elektryki nie bardzo :):)

a tak poważnie to full w Puszczy nie jest zły, choć i nawet szosówką jeździłem i sztywniakami to na pełne zawieszenie złego słowa nie powiem... korzenie i wykroty są, to nie las kabacki ...

No to fata na elektryku : )

A w Kabackim to ja siodełko połamałem ... tam też są single jak się zboczy z głównych ścieżek. Na stravie jest taki segment "Muchomora - po dziurach na południe". Teraz tam zrobili drogę ale przez lata to był koszmar i pełno wytrzęsionych bidonów dookoła ; )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do elektryków, bo temat trochę zjechał. Dla mnie to ograniczenie, z tyłu głowy myśl że prądu zabraknie, a wpychanie ponad 20kg kloca pod górę...bez komentarza. Dla zdrowych i w sile wieku pront średnio;)

Ale to tylko moje zdanie.

W temacie, Marin Rift Zone jest ciekawy, po ewentualnych modyfikacjach trial nie tylko w góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marin Rift Zone 3 to wspaniały rower na Twoje potrzeby. A doatkowy hajs możesz przeznaczyć na episki wypad rowerowy z totalbikes, Singletrack Trips czy innymi genialnymi przewodnikami, którzy też podkręcą Ci technikę, a przy okazji złapiesz nowych zajawkowych ziomeczków :)

 

Rift Zone 3: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-mountain-full-suspension-trail-29-rift-zone-3

jest jeszcze jeden fajny rower z oferty Marina B17 2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2019-mountain-full-suspension-trail-27.5-plus-b-17-2 , który jest na szerszym kapciu i wjedziesz w nim nawet w kopny piach i pojedziesz dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to, żebym krytykował, rower fajny ale zobacz napęd. 1x z kasetą11-46. I zobacz zdjęcia - wszyscy pięknie jadą z górki albo po singlach. Na tym sie nie zrobi dużych podjazdów a na Kampinos kąt główki za mały. To typowy ścieżkowiec. Jasne - zawsze można zamienić blacik z przodu ... ale jeździec nie jest chucherkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu w obu Marinach jest koronka 30T, na podjazdach da się wrzucić takie samo przełożenie jak w typowym XC z dwoma blatami (albo popularnym w tym sezonie SRAM Eagle 1x11 +32T). Tylko fakt, na płaskim trzeba już będzie mocno pokręcić żeby pojechać ponad 30 km/h, zwłaszcza na tym 27".  

Czemu niby kąt główki na kampinos za mały? Trzeba też pamiętać o tym, że widelec ma już większy skok, więc i SAG większy, zatem efektywny kąt podczas jazdy będzie bardziej zbliżony do XC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...