Skocz do zawartości

[Zakup szosy Scott] Addict 20 Disc vs Speedster 10 Disc - prośba o opinię


SAT85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

planuję zakup drugiej szosy. Chciałabym osprzęt 105 z hamulcami hydraulicznymi. W większości jeżdżę sama, rekreacyjnie dystanse ok. 60-80km w pagórkowatym terenie, z często kiepskiej jakości asfaltami. Preferuję geometrię endurance. Spodobały mi się poniższe modele Scottów:

https://www.scott.pl/produkt/820/5002/Rower-Addict-20-Disc/

https://www.scott.pl/produkt/821/5006/Rower-Speedster-10-Disc/

Co o nich sądzicie? Geometria jest taka sama, różnią się materiałem ramy, speedster ma pozagrupową korbę i aluminiową sztycę. Czy warto dopłacić 2k do addicta, zysukjąc około kilograma? Oba rowery mają oponę 32, czy taki rozmiar nie będzie wpływał na wyższe opory toczenia? Czy możecie polecić jakieś inne rowery do 8,5k na 105 i tarczówkach hydraulicznych? Czy ktoś z Was ma może powyższe rowery i chciałby się podzielić wrażeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SAT85 napisał:

zy warto dopłacić 2k do addicta, zysukjąc około kilograma?

To chyba nie o zysk kilorama chodzi a o roznice w materiale i wynikajace z tego plusy, za co, na moje oko warto dopłacić  w rowerze Endurance :> Na moim przykładzie, od tego roku jeżdżę na rowerze  Endurance od Eddy Merckx i ciężko mi uwierzyć że moze byc wygodniejszy i bardziej komfortowy a zarazem sztywny rower, mam też rower Cro Mo i Aluminowo Karbonowy dla porównania , wszystkie ustawione bardzo podobnie jesli chodzi o Geo ...  ;-)  Moj znajomy bawiacy sie w Endurance przejechał wlasnie na tej samej ramie jak moja karbonowa wyscig Race Through Poland (cos kolo 1300km w 4 dni mu wyszło, ukonczył jako 4ty) i mowi że ... super sprzęt :> Poprzednio przejechał na rowerze z alu ramą i karbo forkiem m.in z Helu do  Zakopca w  40h w duzo lepszej pogodzie  i według niego  nie ma porównania na Plus w strone Carobnu vs Alu jesli chodzi o ból dooooopska, zmeczenie przez wibracie itd......

Niemniej rama ramie nierówna i karbonowe ram też mogą być sztywne jak pręty ze stali konstrukcyjnej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jeszcze, że jesli: 1.Cie stać na ten karbon (czego tu pisac/potwierdzać zupelnie nie musisz, bo to sprawa prywatna, ale branie kredytu czy pozyczki na rower to bzdura) 2. Jesli bedziesz faktycznie jezdzic regularnie te 3-4tys km rocznie to kup karbon (niekoniecznie tego scotta moze sa lepsze opcje), bo roznica w cenie nieduza, a po co sobie pozniej pluc w brode ze ma sie alu. ;-))

Jesli w/w w dowolnej liczbie nie beda spelnione, to kup triban rc520 

Takie moje zdanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32C to jest jak na szose szose co nie zjezdza z asfaltu grubooo. Na rowerze CroMo ktorym sporo smigam po miescie i ddrach mam Gatorskiny 32C (i faktycznie maja te 32mm w rzeczywistosci) w alumiaku mam 4seasony 28C, a w endurancie mam 25C vittorie rubino (do niego 32C sie nie zmiesci nawet ;-) 

 32C sa wyraznie wolniejsze od pozostalych. Sporo waze, ponad 93kg przewaznie, i kupilem 32c dla ochrony felgi w miescie...ale teraz bym bral  28 max 30 (jesli ktos takie robi)?....

Ale  każdemu wedle potrzeb ... ja poniżej 25C nie zejdę i nie wejdę juz też powyzej 30C... a jakby tak jezdzic po szutrach to... ten gatorskin 32c daje rade bo mialem takie proby na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Addict ma dodatkową przewagę w postaci sztywnych osi.

Warto jeszcze spojrzeć na Canynona Endurace w wersji z damską geometrią: https://www.canyon.com/pl-pl/women-bikes/road-bikes/endurance-bikes/endurace/endurace-wmn-cf-sl-disc-7.0/2132.html. Co prawda przekracza nieco budżet, ale od czasu do czasu Cannyon robi przeceny, a także warto zaglądać do factory outlet, gdzie trafiaja również nowe rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wspaniale wlasciwosci  sztywnych os ;-)... moj CroMo charge plug jak i stevens Vapor, oba sa na QR, oba maja tarcze 160mm no i dziwnym jest, że mi nawet w nich nigdy tacza nie zadzwonila... ciekawe czy przy tarczach 140mm na qr cos zadzwoni. ;-) zato w turbo sztywnym edku mam te super sztywne osie i... no tez nie dzwoni....

Sztywnymi osiami to jest sie chyba sens podniecac przy terenowych oponach 2.0 i grubszych robiac ostry wyryp po krzskach i ważąc slusznie. Takie moje zdanie i obserwacje....w crossie przy tarczy 180mm cos mi tam zadzwoni jak mocno dam po krawedziach...

No ale jak moda to moda, na mode nie poradzisz. Jak ktos lubi byc "trendi" to moze warto poszukac i sztywnych osi... co doplacimy do sztywnych osi to zaoszczedzimy na endcapach fajnych piast ;-)

Jestem w stanie przyznac racje że nowa rama powinna miec standard  FlatMount, ale sztywne osie... przy jeszcze jakiejs niskiej wadze, dla kogos kto nie ma parcia na Vmax i ostre jazdy to sztuka dla sztuki...ktora pewnie i tak wyprze QRa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Chociemir napisał:

Nie ma nawet sensu odnosić się do tych dyrdymałów

Pro rider.

Pozniej pojawiaja sie ludzie jak jeden ktorego widuje na Specu Venge ... jezdzacy nim wolniej niz ja moim crosem z blotnikami , bo gosc nie jest w stanie jechac 30km/h. 

Masz racje najlepiej kupic wszystko najlepsze, i miec wszystko co tam wymyslili, bo to zawsze lepiej miec niz nie miec, a moze kiedys sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mialbym doplacic do sztywnych osi w rowerze szosowym nie majac wielkich ambicji kolarskich, a rower mialby sluzyc do wycieczek endurance to bym tego nie zrobil. To samo jesli nie jezdzilbym ze srednimi ponizej 33,3km/h (to wedlug mnie jakis tam poziom od ktorego mamy zaawansowanego amatora), a do tego byl lekkiej wagi. Trzeba miec troche pary zeby poczuc to TA badz jego potrzebe na szosie.

Jesli bylyby 2 ramy w tej samej cenie, jedna qr a druga ta, wziolbym werske TA...chocby ze wzgledu na mnogosc fajnych piast TA gotowych w tym standardzie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...