Skocz do zawartości

[składanie] Cube AMS 150 od zera


burnpiro

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio naszło mnie na składanie roweru, głównie dla zabawy ponieważ padło na trial/enduro a więc coś w czym nie obracam się na co dzień. Na pierwszy rzut wybrałem ramę od Cube AMS 150 HPA https://katalog.bikeboard.pl/produkt,2014,rowery,13953
Oczywiście osprzęt będzie inny:
Korba SLX M7000 1x11 + kaseta 11-46 (też SLX)
p. tył XT GS + manetka XT
tylny damper zmieniony z Foxa na RS monarch RT3

Mam tylko kilka pytań:
Przód ma być ten sam (RS Pike) lecz ponieważ nie mogę się nigdzie doszukać jaka była w standardzie długość rury zastanawiam się jaką kupić. Oczywiście mogę ją skrócić ale ponieważ chcę kupić używanego Pike udało mi się znaleźć wersję z 2018r ale z rurą 18cm. Wydaje się że powinno być ok ale nie jestem tutaj specjalistą (rozmiar ramy 20", długość główki 130mm). Czy macie znacie może jakiś sposób aby oszacować długość bez przymiarki?

Hamulce... tutaj zaczyna się problem. Na samym początku chciałem iść w Magury Trial (4 tłoki przód, 2 tył) ale znajomy powiedział mi że są bardzo uciążliwe w konserwacji i działają trochę 0/1. Drugą opcją na jaką patrzyłem były Guide RS od Srama które mimo mniejszej ogólnej siły mają dobrą modulację (podobno). Trzecia opcja to tzw. mix and match czyli kupno przodu i tyłu oddzielnie z innych kompletów. Ponieważ całe życie jeżdżę w XC i z 4 tłokowymi nie miałem za wiele wspólnego wolę się zapytać bardziej doświadczonych kolegów na forum :)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dł sterówki to 18cm będzie bardzo na styk. 13cm główka, 4cm mostka,  min 1cm na stery trzeba liczyć (tam chyba mix integry i półintegry).

Co do magury trial to szczerze pwiedziwaszy pierwszy raz spotykam się z opinią.ich działania 0/1. Generalnie magury są uchwalone właśnie za modulację. Trial to mix mt5 i mt4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery są półintegry oba. Ja będę brał takie https://www.cyklomania.pl/ritchey-stery-comp-press-fit-tapered-zs44-zs56-40,id6546.html zamiast oryginalnych http://www.bikecenter.pl/p45908,fsa-orbit-1-5e-1-1-8-1-5-zs44-zs56-stery-polzintegrowane-taper.html jakoś bardziej mi się podobają.

Co do hamulców to właśnie dla tego pytam. Znajomy też jest tylko człowiekiem a co człowiek to opinia tym bardziej że czasami możesz się zrazić do czegoś bazując to na jednym egzemplarzu. Co sądzisz o Guide RS? Warto rozważać czy po prostu wziąć magury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, burnpiro napisał:

ale znajomy powiedział mi że są bardzo uciążliwe w konserwacji i działają trochę 0/1

Bzdura. Kompletna. Piszę to jako użytkownik Magur od lat. Żadne Magury nie działają 0/1. Trial działają bardzo fajnie, choć do roweru 150 mm dałbym właśnie MT5 zamiast Trial.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiałem nad tym czy brać MT5 czy Triale i te drugie przemawiają do mnie 1 palcowymi klamkami (mt5 mają 2 palcowe). Ale tak jak mówię, nie jeżdżę w trialu (jeszcze) więc doświadczenia mam głównie z XC a tam zwykły SLX na tył wystarcza aż nadto. Cenowo oba komplety kosztują tyle samo (różnica kilkunastu zł) więc to jest raczej obojętne. Wersja Trial jeszcze do mnie trochę wagą przemawia ale to też minimalna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam do końca ustalonego budżetu, tak samo jak nie mam ustalonego czasu złożenia. Oczywiście kwoty typu 20k raczej nie wchodzą w grę. Tak jak pisałem robię to bardziej dla rozrywki niż z zamiarem przejścia z XC na Enduro.

Na szybko szacowałem i wyjdzie tak z 6500-7500zł ale to tylko szacunki.

P.S. Tak wiem że taniej wyszłoby mi kupienie używki na olx (być może nawet lepsza by była) ale ja po prostu bardzo lubię składać takie rzeczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się twój tok myślenia :)

Co do hamulców to chyba zostanę przy tych Trial ponieważ widziałem je dzisiaj w jednym rowerze na trasach sudeckich i bardzo podobają mi się klamki (w swoim rowerze mam klamki od Zee zamiast SLX i bardzo podobne odczucia). Jeżeli uznam że brakuje mi mocy z tyłu to zawsze mogę wymienić tylko zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Rower złożony:
https://photos.app.goo.gl/YBED2Peg9PxENoLC6
 



Całkowity koszt: 6407.43zł
Koszt przesyłek: 167.40zł (tak mało ponieważ w większości przypadków była darmowa)

Rozpiska kosztów (ceny takie ponieważ przeliczałem dokładnie po kursie):

CUBE ASM 150 HPA Pro 1105.1
Manitou Monarch RT3 216x63 260
Ztto ZS44/56 Headset 74.82
sztyca 31.6x400 80.08
zacisk 34.9 9.779
suport xtr 92 48.125
Amor Pike RT3 1500
Kierownica 750mm 83.006
Stery 31.8 36.575
Brushing 107.5
Koło tył 27.5 DT 533d 421.4
Koło tył 27.5 DT 533d 331.1
Ośka 142x12 82
SLX 1x11 175 290
Chainring 34T 63.525
SLX 11-46 200
KMC X11 Black/Silver 77
XT M8000 11s GS 288
XT 11s M8000 Shifter 180.6
Magura MT5 655.43
Rotors 180mm RT81 RT70 225.74
Chwyty 29.645
Opony Fat Albert 215
Dętki 43


Całkowita waga 13.9kg (z pedałami)

Oczywiście waga się pewnie zwiększy tak samo jak i cena gdy zdecyduję się kupić chowaną sztycę. I tak wiem nie wyregulowałem jeszcze przerzutki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknięta na szybko ośka przy składaniu. Przy okazji na zdjęciu siodełka jest za wysoko, klamki są ustawione "na oko" i zaciski też są niewyregulowane (minimalnie trą). Powód? Bardzo chciałem dzisiaj go złożyć bo jutro jadę na 1.5 tyg więc nie chciałem zostawić wszystkiego rozwalonego na podłodze. Ale rozwiewając wątpliwości, nie mam zamiaru tak jeździć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...