Skocz do zawartości
kombiii

[amortyzator] NRX DRL powietrzny - serwis

Rekomendowane odpowiedzi

kombiii

Sporo czasu poświęciłem na znalezienie filmiku/poradnika/opisu w jaki sposób zrobić mały serwis powietrznego amortyzatora SR Suntour NRX DRL AIR. Nic nie znalazłem. Amortyzator, choć nowy, wydaje się być suchy w środku. Chciałbym go przesmarować/uzupełnić olej ewentualnie, ale nie chcę go spartolić przez niewiedzę.

Czy ktoś mógłby mnie wspomóc, ewentualnie podrzucić link do serwisu bardzo podobnego w budowie amora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Dzięki za odpowiedź. Czy mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć, jakiego smaru mam użyć - w instrukcji nie ma słowa o tym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

np. Dynamic Fork Grease, Silkolene PRO RG2, eLube Fork Grease, Slickoleum a od biedy nawet Motorex Bike Grease 2000.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Dziękuję za szybką reakcję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Oczywiście smarów odpowiednich jest znacznie więcej. Trzeba zwrócić uwagę na dopisek fork ew. suspension. Możesz też uderzyć do Piotra z @ACTIVIA celem nabycia smaru "oryginalnego". 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
18 godzin temu, Dokumosa napisał:

Oleju tam nigdzie nie uzupełnisz. To amortyzator smarowany smarem stałym. Stalowe golenie + plastikowe ślizgi = tępa praca i tego nie przeskoczysz. Oczywiście raz na sezon zaleca się rozdzielić dolne golenie od górnych, zrobić dokładne mycie (szczególnie wymyć resztki smaru i błota z wew dolnych goleni) i posmarować ślizgi świeżym smarem do tego celu przeznaczonym.

W tym modelu są już lepsze ślizgi niż plastikowe - Materiałowo to taki sam co w Raidonie lecz różnią się tylko średnicami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Czy do bieżącej dbałości o widoczny fragment lag, poza przecieraniem szmatką używać Brunoxa Deo, czy czegoś innego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Wycieranie szmatką do czysta, goleni i uszczelek, powinno w zupełności wystarczyć. 

W wypadku Brunoxa trzeba bardzo uważać, żeby nie dostał się pod uszczelki, bo rozpuści smar. Jeśli już, to psikasz go na szmatkę (nigdy prosto na golenie), nacierasz nim golenie, a po chwili wycierasz do sucha.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Gdybyś  miał zniszczone rury goleniowe to się możesz  do mnie odezwać bo mam ich sporo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Na razie nie są zniszczone, bo dopiero co, kupiłem od Ciebie amortyzator ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kool

A brałeś serwis zerowy ? Ja też muszę mu przegląd zrobić , tylko że ja mam przejechane 3500 km.... bez serwisu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii

Nie brałem serwisu zerowego, ale skoro produkt jest nowy, to po co serwis?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

IMHO w przypadku NRX raczej serwis zerowy nic nie wnosi. Ma to sens w przypadku amortyzatorów pracujących w otwartej kąpieli olejowej. Chyba, że w ramach serwisu zerowego NRX otrzyma nowy tłok z oringiem zamiast uszczelki wargowej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kool

No podobno trzeba zrobić , ponieważ producent podobno daje smar do konserwacji ? Jak się mylę to proszę mnie poprawić. Chociaż mój też topornie chodzi od początku może dla tego że to nie wyższa półka ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No to poprawiam. Fabrycznie wszystkie smarowidła ustrojowe są takie jak powinny być. W przypadku amortyzatorów RS czy Fox itp. gdzie zamiast smaru stałego stosuje się olej zwykle jest go za mało. Tam serwis zerowy ma większy sens.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Lecz ceny amortyzatorów dają co do myślenia 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kool

Czyli tylko wystarczy prze smarować smarem , tam żadnych gąbek czy tam filców się nie namacza olejem ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

O ile pamiętam to NRX-D nie mają żadnych gąbek/filców.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
W dniu 4.06.2019 o 10:53, Dokumosa napisał:

O ile pamiętam to NRX-D nie mają żadnych gąbek/filców.

Nie mają chodź gąbki to obowiązkowo powinny być

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii
Teraz, ACTIVIA napisał:

gąbki to obowiązkowo powinny być

Spoko. Szkoda, że dowiaduję sie o tym po zakupie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

A co byś zrobił z tą wiedzą przed zakupem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mrmorty

zrobić apgrejd to pół godziny roboty, zatem do dzieła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kombiii
Teraz, Dokumosa napisał:

A co byś zrobił z tą wiedzą przed zakupem?

Wybrałbym inny model. Na przykład z gąbkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Znowu o ile pamiętam to żaden NRX (-D/E/S) nie posiada takowych. Najbliżej jest RS paragon gold - cena min. 800-900zł. Tak więc chcąc miec wideł za 400zł z gąbkami trzeba się pobawić samemu. Jest szansa, że po przycięciu z wysokości podejdą jako tako gąbki od RS XC30 ale wpierw zapytaj o "oryginalne" u Piotrka @ACTIVIA.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×