Skocz do zawartości

[rower] Trek Top Fuel 2020 - już nie XC jeszcze nie Trail


MarcinGoluch

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa amortyzatora się wyjaśniła. Jestem po rozmowie z Trek Polska i dokładnie wiedzieli o co chodzi jak powiedziałem że amortyzator zamontowany jest inny niż w specyfikacji i dostałem wyjaśnienie że  mają problem z dostawą Reby i dlatego pakują Recona co nie zmienia faktu że rower powinien być pomniejszony o różnicę w cenie między Rebą a Reconem i mam do wyboru 2 opcje.

1. Jeśli sklep posiada na stanie Rebę to mi go zamontują

2. Za różnicę między Rebą a Reconem mogę wybrać sobie co chce ze strony Treka a oni mi to przyślą do sklepu w którym kupowałem rower.

I co tu wybrać. jest sens wybierać wymianę na Rebę. Może na wiosnę lepiej Foxa wrzucić

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ostry2407 napisał:

zamawiałem 2xMezcal.  Tak naprawdę Barzo to Mezcal. Coś Vittori poszło nie tak na taśmie.

Coś kojarzę, że wklejałeś już gdzieś zdjęcie tej opony. Przecież to jest Barzo tak jak pisze. A w takim razie lepiej by było zamienić je miejscami, bo Barzo będzie mieć lepszą trakcję, a Mezcal ciut mniejsze opory toczenia. Akurat się przesiadłem z Mezcali na Barzo i raczej już wracać nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kipcior napisał:

Coś kojarzę, że wklejałeś już gdzieś zdjęcie tej opony. Przecież to jest Barzo tak jak pisze. A w takim razie lepiej by było zamienić je miejscami, bo Barzo będzie mieć lepszą trakcję, a Mezcal ciut mniejsze opory toczenia. Akurat się przesiadłem z Mezcali na Barzo i raczej już wracać nie będę.

Ale obydwie to Mezcal . Tylko Vittori coś nie poszło z malowaniem na taśmie produkcyjnej

IMG_0924.JPG

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.07.2019 o 23:00, ostry2407 napisał:

wiesz na stronie jest błąd w tej specyfikacji. wejdź na stronę Treka i skorzystaj z kalkulatora zawieszenia. Podając rok i model wyskoczy ci że jest Recon RL. Bardzo szanuję chłopaków w sklepie bo nie raz mi pomogli i nie chcę ich naciągać bo to nie o to chodzi. 

Ciekawostka z tym rekonem. Kupowałem w maju Top Fuela 8 zaraz jak tylko się pojawił w sklepach  na stronie Treka była informacja, że jest Rekon. Dopiero później była zmiana na stronie treka na Rebę ale uwaga: chyba tylko na polskiej stronie. W USA, Czechach na pewno jest tak jak było czyli, że jest Rekon. W każdym razie ważyłem sam tego Rekona i amortyzator bez osi waży 1,82 kg. Z ciekawości w jakim sklepie kupiłeś swojego TF 8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest rozbieżność na ich stronie bo w specyfikacji jest Reba a jak wejdziesz na kalkulator zawieszenia to wyjdzie ci Recon. Od października pakowany będzie Recon a co zostało już sprzedane z Reconem to Trek pokrywa różnicę w postaci wyboru komponentów Bontragera za ok.1000zł.

Ale co jest ciekawe to zaciągnąłem języka w Harfie i podając nr. seryjny Recona wyszło że to jest Recon Gold RL w wersji Oem i że bebechy są od Reby.

Edytowane przez ostry2407
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam poza konkursem. Czy ten X-Caliber na 2020 nie ma przypadkiem nowej ramy? Jak na moje oko to coś tam pozmieniali. Rura pozioma ma chyba inny kształt, są drobne różnice w geo i do tego żeby korzystać z 'dobrodziejstwa' przesunięcia widelca o 51mm trzeba kupić minimum Procalibra bo X-Caliber ma przesunięcie 42mm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie poza wagą jedyna istotna sprawa to sprężyna powietrzna... Brak możliwości zmiany charakterystyki poprzez tokeny, jednakże ma to też swoje plusy. Sprężyna może być (a nawet sam RS zaleca) smarowana olejem. Daje to łatwiejszy rozruch. Sam zresztą pamiętam, że w swoim Reconie Silver w zdecydowanie mniejszy sposób odczuwałem moment rozruchu, w Rebie czuje to zawsze, niezależnie jakich kombibacji alpejskich by nie zrobić. Ogólnie dla przeciętnego człowieka... Lepiej wziąć ten 1k na fanty i sobie tyłka Rebą nie zawracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Alsew napisał:

Zapytam poza konkursem. Czy ten X-Caliber na 2020 nie ma przypadkiem nowej ramy? Jak na moje oko to coś tam pozmieniali. Rura pozioma ma chyba inny kształt, są drobne różnice w geo i do tego żeby korzystać z 'dobrodziejstwa' przesunięcia widelca o 51mm trzeba kupić minimum Procalibra bo X-Caliber ma przesunięcie 42mm...

Tak, X-Caliber/Roscoe mają nową ramę. Fuel Ex też i pewnie inne modele również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekamy na radzieckich uczonych, którzy stwierdzą, że najlepszy jest offset 37mm. Oczywiście trzeba będzie do tego dokoptować jeszcze jakąś chwytliwą nazwę np. (UG Geometry - Ultimate Geometry :) ) oraz poprosić o test (i zapłacić) jakiś znanych cyklistów, którzy stwierdzą, że zmiana jest fenomenalna, i nigdy nie jeździli na czymś tak dobrym. Voila!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do offsetu to 44 jest standardem od lat. Skąd taki nagły powrót?

@Sabarolus Genetalnie tak, to są drobiazgi które można olać w przypadku jazdy rekreacyjnej. Jesli tylko charakterystyka pracy odpowiada to jeździć i się cieszyć. Dodatkowo Alu 6061 vs. 7075 (stąd cała różnica w cenie) i wszelkie tego konsekwwncje (w tym twardość i grubość anody). Brak opcji tokenów. Sprężyna Reby/SIDa wysmarowana RS dynanic seal chodzi jak na oleju.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Brak opcji tokenów. Sprężyna Reby/SIDa wysmarowana RS dynanic seal chodzi jak na oleju.

@Dokumosa U mnie zwykłe SoloAir w Rebie wysmarowane Slick Honeyem nie chciało tak chodzić :D Trochę bardziej odczuwalna zmiana była dopiero po wlaniu 1-2ml FOX Fluida. Wtedy pod wpływem pracy mieszało się to ze smarem w półpłynną paćkę i było jako tako, z naciskiem na jako tako. Po 10-15 godzniach pracy nie było już rożnicy w sumie... Za to to co odnotwałem to fakt, że kiedy sprężyna chodziła slick honeyu to od czasu do czasu widelec potrafił puścić powietrze do dolnych lag. Przy PM600 nigdy się to nie zdarzyło.

Dla mnie to jak lanie gęstego oleju do nieszczelnego silnika. Coś tam poprawi, ale nie rozwiązuje przyczyn. Era miło i pluszowo pracujących RSów skończyła się na Dual Air. Teraz charaketrystyka jest inna (nie znaczy, że gorsza, inna) i trzeba się z tym pogodzić. A jak ktoś chciałby mieć faktycznie mega płynną, pluszową pracę, to kupuje się coś na stalowej/tytanowej sprężynie (albo upgraduje to co ma na spręzyne).

 

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...