Skocz do zawartości

[ok. 3500 zł] MTB HT


Rekomendowane odpowiedzi

Budżet to ok. 3500 zł, jeżdżę sporo po lesie, ale teren w kujawsko-pomorskim to niestety nie góry, a w najlepszym wypadku pagórki (to już w okolicy Trójmiasta jest ciekawiej).

Mam 183-184 cm wzrostu. Aktualnie poruszam się na rowerze MTB na kołach 26", który wymaga inwestycji, więc zdecydowałem się na zakup nowego modelu. Wielkość koła zważywszy na mój wzrost i fakt, że to będzie hardtail to chyba celować w 29"?

Kierowałem się tym zestawieniem wybierając wstępne propozycje:

https://7anna.pl/product-pol-11215-Rower-Octane-One-2019-Prone-29.html  (sztywna oś z tyłu, słaby amor do wymiany jako pierwszy, ale przy sztywnej osi z przodu trzeba by też wymienić piastę)

https://www.wiggle.co.uk/vitus-nucleus-275-vrx-mountain-bike-2019/?utm_source=vitusbikes&utm_medium=pdp&utm_campaign=Nucleus27VRX (brak sztywnej osi z tyłu, ale za to z przodu jest)

https://www.gooutdoors.co.uk/15904156/calibre-line-10-mountain-bike-15904156 (ten wydaje się być super w odniesieniu ceny do komponentów, ale aktualnie nie wysyłają za granicę).

https://www.dobrerowery.com/trek-roscoe-7-18-p-17522.html (tu akurat rama mała, ale pewnie by się znalazła większa, tak poza tym to chyba niezła relacja ceny do jakości)

http://ambike.pl/rower-trail-29-dartmoor-primal-evo-2018.html (dobry osprzęt i niezła rama)

Jestem również otwarty na inne propozycje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są wszystko ścieżkowce o płaskim kącie główki i większym skoku amortyzatora. Dodatkowo napęd 11-42 bez przedniej przerzutki ... hmmm ... jak jesteś szczupły, masz mocną nogę i nie planujesz długich lub stromych podjazdów. Na w miarę płaskich szutrach będzie OK, na pofalowanych, twardych ścieżkach też ale coś czuję, że skończysz na korbie 28. 

Jaki masz obecnie napęd i z jakich przełożeń korzystasz ? Bo o ile wiem to twoich okolicach nie ma wyciągów : )

Jak już napęd 1x to moim zdaniem 11-50 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-100-29-id_8405350.html?rec=recommendations_category_4 . Miażdży wagą, dożywotnią gwarancją na na ramę realizowaną natychmiast i bez zbędnych dyskusji - to nie jest Trek. O innych nie wspomnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaję sobie sprawę, że to tzw. ścieżkowce. Ostatnio zrobiłem redukcję i ważę ok. 82 kg, nogę mam dość mocną, a długich podjazdów jest w mojej okolicy jak na lekarstwo.

Aktualnie posiadam korbę Truvativ FiveD 44/32/22, a kaseta to Shimano CS-HG31 8 rzędowa 11-32, przerzutka Sram X5. Przez większość czasu, gdy jeżdżę po lesie to kręcę na środkowej tarczy w korbie i czterech środkowych przełożeniach z tyłu, czyli przód 2, a tył 3-6. W głębokim piachu redukuje na 1/3, a jak jadę dłużej po szosie to wrzucam 3/8.

Rower z Decathlona też brałem pod uwagę, ale to był jakiś inny model w przecenie z 5000 zł na 4500 zł, ale nie było mojego rozmiaru. Patrząc na tego XC 100 to osprzęt miażdży konkurencję. Napęd 1x12 SRAM NX EAGLE nie widziałem w żadnym rowerze z przedziału 3-4 tys. zł. Amortyzator pewnie też dużo lepszy, bo patrząc chociażby po cenach w detalu jest ze dwa razy droższy niż np. RST Blaze albo Suntour Raidon.

Nie wiem tylko dlaczego, ale w paru sklepach rowerowych słyszałem, że rowery z Decathlona to gówno i oni ich nawet nie serwisują. Nie wiem co z nimi jest nie tak - osprzęt niezależnie od producenta ramy (a pewnie często firmy, która po prostu sygnuje ramę) i tak pochodzi od większych koncernów jak np. SRAM. Sama rama chyba jest wytrzymała skoro oferują na nią dożywotnią gwarancję? Dartmoor i Octane/NS Bikes mają tylko 2 lata gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te sklepy robia pod siebie ze strachu przed nowym, silnym zawodnikiem ktory ich miazdzy jakoscia, waga i cena. Sprzedaja te swoje ciezkie kloce i probuja wejsc na ambicje. Jak widac niekiedy skutecznie :)

Kilka Rockriderow widzialem wczoraj na maratonie i ludzie nie narzekaja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te rowery z Dekla są naprawdę dobrze wyposażone, cena jest bezkonkurencyjna, dobre warunki gwarancji na ramę. Podobnej klasy rower marki na T, na G ma cenę z co najmniej "5" z przodu.

Jeśli coś z napędem 2xXX, niezła jest Merida BigNine 500 lite. Wiadomo, nieco gorszy amor niż w RR, ale obie sztywne osie, dobra rama i dobry nowy pełny napęd Deore 2x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wkg napisał:

Bo te sklepy robia pod siebie ze strachu przed nowym, silnym zawodnikiem ktory ich miazdzy jakoscia, waga i cena. Sprzedaja te swoje ciezkie kloce i probuja wejsc na ambicje. Jak widac niekiedy skutecznie :)

Kilka Rockriderow widzialem wczoraj na maratonie i ludzie nie narzekaja.

 

Tu nie ma na chyba na co narzekać, bo osprzęt i tak każda firma kupuje od innych. Pozostaje kwestia ramy, ale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że są robione tam gdzie inne "markowe" czyli np. na Tajwanie. Zresztą w razie czego jest gwarancja.

Aktualnie mam Rometa i też się ludzie dziwili, że Romet, badziewie, chińszczyzna itd. Prawda jest taka, że poza ramą (która swoją drogą jest naprawdę wytrzymała i dobrze polakierowana) niemalże cała reszta pochodzi z koncernu SRAM - sztyca, kierownica, mostek, korba Truvativ, hamulce i tarcze Avid, amortyzator RockShox, przerzutki SRAM.

5 godzin temu, KurczakNorris napisał:

Bo te rowery z Dekla są naprawdę dobrze wyposażone, cena jest bezkonkurencyjna, dobre warunki gwarancji na ramę. Podobnej klasy rower marki na T, na G ma cenę z co najmniej "5" z przodu.

Jeśli coś z napędem 2xXX, niezła jest Merida BigNine 500 lite. Wiadomo, nieco gorszy amor niż w RR, ale obie sztywne osie, dobra rama i dobry nowy pełny napęd Deore 2x10.

Bardzo spodobała mi się koncepcja napędu bez przedniej przerzutki i będę szedł w tym kierunku.

5 godzin temu, wkg napisał:

Ale bardzo droga. Gate 30, czy Gate 50 za 3500 - 4000 ma i boosta  i taper ... 

https://rower.com.pl/kellys-gate-50-29-cali-931072

https://rower.com.pl/kellys-gate-30-29-cali-931073

Jw.

Jeszcze  mam jedno pytanie, a chodzi o geometrię. Niby lepiej, gdy główka ramy ma mniejszy kąt i większość rowerów (jak nie wszystkie) z zestawienia, które podałem mają kąt zdecydowanie mniejszy niż Rockrider XC 100. Jak to się ma do właściwości jezdnych i odczuć przy pokonywaniu w najlepszych wypadku pagórkowatych terenów?

Niestety w górach nie mieszkam, ale raz do roku zabieram ze sobą rower i jadę na południe Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi przód = pochyły amortyzator przydaje Ci się na stromych zjazdach, w ogóle na zjazdach - jest stabilniej, trudniej fiknąć ; ) Wczoraj fiknąłem przez kierownicę na technicznym zjeździe ale było naprawdę stromo. Zresztą na takie jazdy to  rower powinien mieć myk-myka.

Moim zdaniem w terenach pagórkowatych nie jest to potrzebne, przy Enduro konieczne a nawet na ścieżkach - bardziej. Jak znam kujawsko - pomorskie to jest typowy teren na XC o takiej "maratonowej" geometrii 69-70 kąt główki. Zobacz jak ma ta Merida 500, Treki czy Spec Chisel. Rockrider o ile pamiętam ma 69 to przy nich prawie progresywną geo : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytam o te kąty, bo niedługo przeprowadzam się do Trójmiasta, a tam już są fajniejsze trasy - ogólnie teren jest bardziej urozmaicony. W zeszłym roku byłem w Sopocie na fajnej miejscówce niedaleko jakiegoś hospicjum i była super zabawa.

Rockrider ma kąt 69,5°, ogólnie chyba większość nowych ram do XC ma w miarę podobne kąty.

 

Jeszcze takie Rockridery wpadły mi w oko:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8405438.html

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-275-id_8405435.html

Cena niewiele wyższa niż za XC 100, a amortyzator i napęd są lepsze. Niestety ten na kołach 29" raczej już jest nie do dostania w moim rozmiarze. Za to ten na kołach 27,5" wciąż jest dostępny - pytanie tylko czy przy moim wzroście (183 cm) i rowerze HT jest sens pakować się w koła, które de facto są niewiele większe niż 26" (zawsze myślałem, że 27,5" to rozmiar pośredni między 26", a 29", a jednak kołom 27,5" bliżej jest do 26").

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to już maszyna ! U konkurencji 7 tys trzeba by zapłacić ... no, może https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925 poniżej 6 000 się łapie.

Te xc500 mają wymienne koła, można dokupić danio w decu set na 29 i sobie wymieniać ; ) Na kręte, ciasne single chyba jednak 27,5 - widzę na  maratonach (nielicznych :D ) gdzie mi odjeżdżają a gdzie ja odjeżdżam. Koledzy nawet twojego wzrostu to potwierdzają. Może się dogadasz i Ci wymienią od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, że te Rockridery, na które patrzyłem to są kompatybilne z kołami 27,5", 27,5"+ i 29". Podjadę na dniach do Decathlona - może będą mieć na stanie któryś z tych rowerów. Oczywiście rozmiarówka tak wypada, że w sumie to wie wiem, który by był lepszy - L czy XL.

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100-ht-id_8543080.html

Ten model to chyba jakaś świeżynka, bo nie słyszałem o nim wcześniej, a wygląda na to, że bliżej mu do ścieżkowca - kąt główki ramy to 66°, Rockshox Reckon o skoku 130 mm, koła 27,5"+ (więc rozmiar w zasadzie taki jak "zwykłe" 29"), trochę większa waga, ale wystarczy wymienić wentyl, wlać mleczko i pozbywamy się dętek, więc  "odzyska" się trochę gramów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciwieństwie do poprzednich rowerów ten ma już taśmy - cokolwiek to znaczy, bo nigdy nie próbowałem systemów bezdętkowych.

Niestety w mojej okolicy nie ma żadnego z tych rowerów w sklepie. Teraz pytanie jaki rozmiar ramy wybrać, ponieważ jestem prawie na granicy, bo od 185 cm jest już XL. Obecnie mam rower 26" na ramie 19" i jest dobrze, ale to pewnie nie ma większego przełożenia na nowy rower, o innej geometrii i innym rozmiarze kół. Zresztą widzę, że obecnie jest rozmiarówka jak w ubraniach i długość rury podsiodłowej nie jest wyznacznikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...