Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Lewo

[Przerzutka tylna] Shimano Acera x - problem z regulacją

Rekomendowane odpowiedzi

Lewo

Po założeniu przerzutki tylnej, na ustawionym najwyższym biegu (najmniejsza zębatka) z tyłu, przerzutka na maksymalnym odkręceniu śruby H jest pomiędzy 6 a 7 biegiem.
Przy nienapiętym wózku (na razie mam rozpięty nowy łańcuch i chcę dobrze ustawić przerzutkę zanim go przymierzę) tak puszczony łańcuch na 7 biegu nachodzi przy kółko górnym przerzutki na 6 bieg (kółko górne ma raczej zostawioną odległość dobrze).

Co mogę zrobić by to naprawić?
Manewrować śrubą C z strony 9 tej instrukcji ?
Może kupić i dać jakąś podkładkę pod śrubę mocującą przerzutkę do haka by oddalić ją trochę?
Może mieć znaczenie napięcie linki przerzutki?
 

61037186_369481307008955_5484627611554414592_n.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Teraz, Lewo napisał:

Może mieć znaczenie napięcie linki przerzutki?

No raczej. Skoro z zamocowaną linką tak jest to trzeba ją popuścić zwyczajnie.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lewo
Napisano (edytowane)
Teraz, seraph napisał:

No raczej. Skoro z zamocowaną linką tak jest to trzeba ją popuścić zwyczajnie.

Trochę nie rozumiem. Myślałem, że na odchylenie przerzutki w bok (tutaj w prawo patrząc od tyłu) ma wpływ napięcie sprężyny w przerzutce regulowanej za pomocą śrubki. Natomiast napięcie linki przerzutki ma wpływ jedynie na pracę manetki (jak za luźna linka to nie przerzuci, tylko "wybierze" luz" a jak za mocno to nie wbije na wyżej). Tutaj mam bieg wbity, linka w miarę napięta, ale trochę luzu jest.

 

A hak przerzutki nie powinien być bardziej odgięty na zewnątrz? U mnie jest praktycznie na równo z miejscem w którym jest otwór na szybkozamykacz koła.

Edytowane przez Lewo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Śrubami w przerzutce ustawiasz tylko jak daleko przerzutka się wychyli ( zabezpieczasz np. przez spadnięcie z koronki)

Po takim ustawieniu regulujesz biegi śrubami baryłkowymi przy manetkach. Niektóre modele nie mają baryłek przy manetce i trzeba to regulować te przy przerzutce.

Patrząc na to zdjęcie widać, że hak jest krzywy i to dosyć mocno. Ciężko będzie to wyregulować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lewo
Teraz, lewocz napisał:

Śrubami w przerzutce ustawiasz tylko jak daleko przerzutka się wychyli ( zabezpieczasz np. przez spadnięcie z koronki)

Po takim ustawieniu regulujesz biegi śrubami baryłkowymi przy manetkach. Niektóre modele nie mają baryłek przy manetce i trzeba to regulować te przy przerzutce.

Patrząc na to zdjęcie widać, że hak jest krzywy i to dosyć mocno. Ciężko będzie to wyregulować.

sam hak jest na moje oko pionowo (a "szerokości" wejścia na szybkozamykacz). Jak sobie testowałem i niedokręciłem przerzutki to wózek ładnie pionowo ustawiał się nad 7 biegiem. Myślę czy jakiejś podkładki / nakrętki nie podłożyć między hak a przerzutkę (nawet jak była odkręcona przerzutka, to śruba do regulacji "bliskości górnego kółka do zębatek" opierała się o ramę tak jak trzeba)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Jeśli hak jest prosty to masz krzywy wózek. Aż razi w oczy. To nie ma szans działać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lewo
Teraz, lewocz napisał:

Jeśli hak jest prosty to masz krzywy wózek. Aż razi w oczy. To nie ma szans działać.

raczej takie ujęcie głupie, ale mimo wszystko górne kółko przerzutki jest na szerokości 6 biegu

Pomogło odpięcie linki przerzutki i ustawienie bez niej (linka chyba blokowała ustawianie się kółka jak odkręcałem od pewnego momentu)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Wychylenia wstępnie ustawia się bez linki, bo niby jak ma śruba ograniczać wychył jak linka nie pozwoli nawet do niej dojść?

Co do haka to rzeczywiście wygląda jakby był krzywy, o łańcuch nie schodzi pionowo do przerzutki. Wózek ma być idealnie równolegle do koła  - jak jest pionowo to patrzysz od tyłu, a jak poziomo to najlepiej od dołu. Każda odchyłka oznacza krzywy hak, albo przerzutkę i trzeba to skorygować. Sam hak możesz sprawdzić wkręcając w niego ośkę od koła (gwint jest ten sam) i ma być równoległa do właściwej osi tylnego koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×