Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Shimano Acera x - problem z regulacją


Rekomendowane odpowiedzi

Po założeniu przerzutki tylnej, na ustawionym najwyższym biegu (najmniejsza zębatka) z tyłu, przerzutka na maksymalnym odkręceniu śruby H jest pomiędzy 6 a 7 biegiem.
Przy nienapiętym wózku (na razie mam rozpięty nowy łańcuch i chcę dobrze ustawić przerzutkę zanim go przymierzę) tak puszczony łańcuch na 7 biegu nachodzi przy kółko górnym przerzutki na 6 bieg (kółko górne ma raczej zostawioną odległość dobrze).

Co mogę zrobić by to naprawić?
Manewrować śrubą C z strony 9 tej instrukcji ?
Może kupić i dać jakąś podkładkę pod śrubę mocującą przerzutkę do haka by oddalić ją trochę?
Może mieć znaczenie napięcie linki przerzutki?
 

61037186_369481307008955_5484627611554414592_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, seraph napisał:

No raczej. Skoro z zamocowaną linką tak jest to trzeba ją popuścić zwyczajnie.

Trochę nie rozumiem. Myślałem, że na odchylenie przerzutki w bok (tutaj w prawo patrząc od tyłu) ma wpływ napięcie sprężyny w przerzutce regulowanej za pomocą śrubki. Natomiast napięcie linki przerzutki ma wpływ jedynie na pracę manetki (jak za luźna linka to nie przerzuci, tylko "wybierze" luz" a jak za mocno to nie wbije na wyżej). Tutaj mam bieg wbity, linka w miarę napięta, ale trochę luzu jest.

 

A hak przerzutki nie powinien być bardziej odgięty na zewnątrz? U mnie jest praktycznie na równo z miejscem w którym jest otwór na szybkozamykacz koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubami w przerzutce ustawiasz tylko jak daleko przerzutka się wychyli ( zabezpieczasz np. przez spadnięcie z koronki)

Po takim ustawieniu regulujesz biegi śrubami baryłkowymi przy manetkach. Niektóre modele nie mają baryłek przy manetce i trzeba to regulować te przy przerzutce.

Patrząc na to zdjęcie widać, że hak jest krzywy i to dosyć mocno. Ciężko będzie to wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lewocz napisał:

Śrubami w przerzutce ustawiasz tylko jak daleko przerzutka się wychyli ( zabezpieczasz np. przez spadnięcie z koronki)

Po takim ustawieniu regulujesz biegi śrubami baryłkowymi przy manetkach. Niektóre modele nie mają baryłek przy manetce i trzeba to regulować te przy przerzutce.

Patrząc na to zdjęcie widać, że hak jest krzywy i to dosyć mocno. Ciężko będzie to wyregulować.

sam hak jest na moje oko pionowo (a "szerokości" wejścia na szybkozamykacz). Jak sobie testowałem i niedokręciłem przerzutki to wózek ładnie pionowo ustawiał się nad 7 biegiem. Myślę czy jakiejś podkładki / nakrętki nie podłożyć między hak a przerzutkę (nawet jak była odkręcona przerzutka, to śruba do regulacji "bliskości górnego kółka do zębatek" opierała się o ramę tak jak trzeba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lewocz napisał:

Jeśli hak jest prosty to masz krzywy wózek. Aż razi w oczy. To nie ma szans działać.

raczej takie ujęcie głupie, ale mimo wszystko górne kółko przerzutki jest na szerokości 6 biegu

Pomogło odpięcie linki przerzutki i ustawienie bez niej (linka chyba blokowała ustawianie się kółka jak odkręcałem od pewnego momentu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychylenia wstępnie ustawia się bez linki, bo niby jak ma śruba ograniczać wychył jak linka nie pozwoli nawet do niej dojść?

Co do haka to rzeczywiście wygląda jakby był krzywy, o łańcuch nie schodzi pionowo do przerzutki. Wózek ma być idealnie równolegle do koła  - jak jest pionowo to patrzysz od tyłu, a jak poziomo to najlepiej od dołu. Każda odchyłka oznacza krzywy hak, albo przerzutkę i trzeba to skorygować. Sam hak możesz sprawdzić wkręcając w niego ośkę od koła (gwint jest ten sam) i ma być równoległa do właściwej osi tylnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...