Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
raloom

[koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

Rekomendowane odpowiedzi

raloom

Witam

Zacząłem ostatnio jeździć rowerem trekkingowym Kross Trans Alp  i po ostatniej wycieczce pojawił się problem z kołem - na spawie wykrzywiła się felga. Oznaczenia z felgi to:
622x19c al6063t6
opony: 42 +(?) 622    28x1.60    700 x 4.0C 

W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg)

Możecie polecić jakieś modele? Jaki budżet muszę na to szykować?

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Zadzwoń do tego gościa i Ci wszystko powie, nie ściemni i skóry nie zedrze.

https://daveo.pl/section,Trekingowe,72,15

To uznany na forum kołodziej ze świetną reputacją.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
uzurpator
9 minut temu, raloom napisał:

W związku z tym szukam jakiejś wytrzymalszej felgi, która utrzyma moją dużą wagę (~150kg)

Nie ma tego w poście, ale zakładam, że tylne koło. Bo to zawsze jest tylne koło ;)

Zmiana felgi tutaj nie pomoże. Jakość koła jest w dużej mierze determinowana jakością zaplotu. Wywalenie metra sześciennego kasy na wysokiej klasy komponenty nie rozwiąże problemu. Sam miałem z tym problemy latami a ważę "tylko" ~110kg z całym sprzętem. Dramat to był jak zacząłem jeździć z dziedziczką w Hamaxie - szprycha strzelała co dwa tygodnie. Problem rozwiązałem ostatecznie odrobiną inżynierii. W skrócie:

- Porządna piasta shimano ( polecam saint ) lub ciężki novatec ( z grubą stalową osią - np NT-D042SB ).
- szprychy o grubości 2.3mm po stronie napędu
- szprychy o grubości 2mm po stronie tarczy/lewej
- 36 otworów
- przyzwoita obręcz ( polecam DT 545D )

Koszt całości to ok 400zł-500zł.

Od czasu kiedy robię tak moje tylne koła, nie mam z nimi żadnego problemu - a zaliczałem takie atrakcje jak jazda ze ok 200kg obciążenia.

Tutaj więcej o inżynierii za tym: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kolowa_rownowaga_z_drutem_w_tle.html

 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
Teraz, SoloTM napisał:

Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój.

Nie czytałeś artykułu. Idź do kąta się wstydzić. Pod v-brakami jest _gorzej_.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg ;)  Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
Teraz, SoloTM napisał:

Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg ;)  Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój.

Tak Ci się wydaje, boś młody :P. Piasta ma tutaj drugorzędne znaczenie. Chociaż doświadczenie uczy, że nie warto tutaj oszczędzać - kilka piast zajechałem. Sainty na Allegro latają w kryminalnie niskich cenach ( 180-250zł ). Clou jest w stosowaniu szprych o różnej grubości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Wystarczą 2 mm szprychy. Obręcze podałem wyżej + np. https://allegro.pl/oferta/piasta-tyl-shimano-deore-xt-fh-m756-7897073467

https://allegro.pl/oferta/szprycha-richman-2x-282-mm-36szt-b79-7903935867

lub  https://allegro.pl/oferta/szprycha-sapim-leader-2x-282-mm-36szt-6-7440143801

( co do długości to trzeba sprawdzić ) + https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-competition-nypel-nyple-2-0-x-12-mm-n48-7634247347

lub :

18 x https://allegro.pl/oferta/nypel-nyple-2-0mm-14mm-richman-2szt-s26-6120567638

I dać gdzieś dobrze złożyć do kupy ( 30-50-70  pln zalezy gdzie ) z poprawką po 20 km jazdy w cenie.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"?

Teraz, SoloTM napisał:

To nie e-bike czy rower dh tylko trekking.

Akurat w trekkingu mnie to bodło najbardziej. Jak na urlopie zerwałem cztery szprychy na Bornholmie, to zabawnie nie było. Ja + berbeć na Hamaxie robiło swoje.

https://allegro.pl/oferta/szprycha-nypel-sapim-leader-2-3-srebrna-272mm-8029798544

Różnica kosztu rzędu 3zł, różnica jakości nie do przecenienia. Od czterech lat nie zerwałem szprychy, a wcześniej to było notoryczne. Na tyle, że się po prostu pogodziłem i dopiero incydent z Bornholmu wymusił jakieś działanie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Może miałeś liche albo podcięte łańcuchem szprychy. ( albo wiotka obręcz co nie pomagało )  Jak się upierasz można dać i szprychy 2.3 mm. Ważyłeś z rowerem 110 kg plus dziecko 20 kg = 130 kg i pękały szprychy - coś było nie halo.  I obręcz ma znaczenie - przy v brejkach nie może być co chwilę 1-2 mm bicia na boki tylko ma być ciągle prosta obręcz.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)
1 minutę temu, uzurpator napisał:

Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"?

Ty chyba wielu rzeczy  nie kumasz : ) W tym sposobu komunikacji.

Masz akurat rację z różną grubością szprych zależną od kąta ... gdyby to był most na drogiej stali z pewnością byłby tak zaprojektowany. Ze szprychami nikomu się nie chce bawić, bo po co mieć w rezerwie 3 różne grubości i długości szprych ? (tył napęd, tył lewo, przód) ? różnica w cenie czy masie praktycznie zerowa a urwanie d..y z tymi kombinacjami.

Za to poziom bzdur które wypisujesz czasem na swoim blogu zdradza, że teorię przedkładasz nad praktykę - vide http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Rowery_29_.html

A co do kół - najprostsze rozwiązanie podałem w pierwszej odpowiedzi. Kropka. Przecież @raloom nie będzie kompletował części po sklepach internetowych a potem szukał gostka od kół co mu akurat tych kół nie spieprzy. Ani doktoryzował się ze szprychologii. A Dawid wie co robi i nie słyszałem, żeby się tu ktoś na niego skarżył. 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×