Skocz do zawartości

[ Tubeless ] Gravel na asfalcie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie... Obecnie mam 35c vittoria randonneur  z dętką. Zamierzam zakupić system tubless między 28-32c szosa aby  zmniejszyć opory toczenia jednak jest tego tyle że już sam się w tym gubię. Czy mógł by ktoś wyszczególnić jakie mamy typy tubless i kiedy je stosujemy. 

EFB1C565-E54C-4B9B-B2F6-7DA0731275ED.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze kolo ma zamontowana tubeless tasme wiec tu wszystko powinno grac.  Musisz zalozyc tubeless wentyl (ostatniop uzywam systemy milkit i dziala bardzo fajnie tyle ze jest €€€), tubeless opone i dolac "sealant".  Jezeli chodzi o tubeless opony w okolicach 30mm ktore beda glownie uzywana na asfalcie to masz troche opcji.  Popularna jest Conti GP 5000 TL 32mm (glownie na asfalt ale i OK na okazyjny gravel).  Ja uzywam w swoim gravelu Schwalbe G-ONE Speed i Allround; Speed ma lepszy opor toczenia i maja ja w 30mm wersji (niemniej jest to bardziej grawelowka anizeli szosa) - polecam obydwa moele.  WTB i Goodyear ma tez 30ski ale nic o nich nie wiem. Jestem pewny ze pare innych firm ma tez niezle opony w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Również rozważam przejście na system bezdętkowy w gravelu. 80% moich tras to asfalt, opony pompuje pod górną granicę (około 5 Mpa). Co zyskam przechodząc na system bezdętkowy? Producent podaje że na mleku moją oponę mogę nabić do 4 MPa (Panracer Gravelking). Wagowo wyjdzie minimalnie lepiej (zamiast dętki będzie mleko). Opory przy niższym ciśnieniu będą większe. 
Dlatego zastanawiam się co zyskam pozbywając się dętki. Dodatkowo planuję kupić oponę węższą, obecną 700x38c zamienić na 700x32c, gdzie różnica maksymalnych ciśnień jest jeszcze większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...