Skocz do zawartości

[4000zł] Rower Crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

  •  
  • Użytkownicy
  •  
  • 6 postów

Witam,

ostatecznie zdecyduje się na któryś z tych 6 modeli 

Moja waga 105 kg, wzrost 180cm - przez sezon planuje zrobić ok. 3 tys. km

jeżdrze głownie po asfalcie (70%) i nieco cięższy teren tj. las głownie (30%)

wybrałem takie modele:

Radon Scart light 9.0

https://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/scart-light/scart-light-90-2019/ 

Canyon Pathline 5.0

https://www.canyon.com/pl-pl/fitness-bikes/allroad-bikes/pathlite/pathlite-5.0/1982.html?dwvar_1982_pv_rahmenfarbe=BU&dwvar_1982_pv_rahmengroesse=2XL

Unibike Zethos 

http://unibike.pl/zethosgts.html

Unibike Xenon

http://unibike.pl/xenon.html

Scott Sub Cross 10

https://www.scott.pl/produkt/842/5051/Rower-Sub-Cross-10-Men/

Scott Aspect 910

https://www.scott.pl/produkt/816/4957/Rower-910-Black-Bronze/

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam canyona 6.0 model z zeszłego roku, tam jest 11-42 i 28-38. Dla mnie idealnie. Wcale nie jeżdżę po górach.

W 5.0 jest trochę lżej, 26-36, ale nie sądzę żeby robiło to dużą różnicę.

Natomiast nie pasuje mi geometria (zbyt agresywna/sportowa) i mułowaty amortyzator.

Co do tego napędu to dodam jeszcze, że mogłoby być ciut ciaśniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, PiotrKaaaaaaaaaaa napisał:

Mam canyona 6.0 model z zeszłego roku, tam jest 11-42 i 28-38. Dla mnie idealnie. Wcale nie jeżdżę po górach.

W 5.0 jest trochę lżej, 26-36, ale nie sądzę żeby robiło to dużą różnicę.

Natomiast nie pasuje mi geometria (zbyt agresywna/sportowa) i mułowaty amortyzator.

Co do tego napędu to dodam jeszcze, że mogłoby być ciut ciaśniej...

Więc generalnie polecasz czy niezbyt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla siebie drugi raz bym go nie kupił. Ale rower to sprawa osobista, jednemu będzie pasować, drugiemu nie.

Minusem canyona jest też zamawianie przez internet. Jakbym go kupował lokalnie, to bym go nie kupił. Po założeniu czułem że geometria mi nie podchodzi. Ale jak sobie pomyślałem, że mam go z powrotem rozkładać, pakować, wysłać, czekać na zwrot kasy, to powiedziałem sobie, może jakoś to będzie, wymienię mostek i kierownicę i może jakoś to będzie. Bardzo chciałem w to wierzyć ;) I jest lepiej, ale to nie to czego chciałem.

Wcale nie wiem, czy te inne proponowane przez ciebie rowery byłyby lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott Aspect  chyba przez pomyłkę tutaj . To MTB , opony 2,35 średnio się na asfalt nadają . Tzn nie mówię że nie można ale skoro zdecydowałeś się na crosa to skreśl tego Aspecta .

A w ogóle proponuję inne podejście do tematu . Zamiast kopać w necie i wyszukiwać najlepsze rowery pójdź do sklepu i zobacz co realnie możesz kupić . Popatrz na doświadczenia   PiotrKaaaaaaaaaaa  . Rower trzeba przymierzyć , a najlepiej przejechać się . Wtedy możliwość pomyłki jest mniejsza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dużo szukać. cena/jakość to:

https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5-rower-crossowy-deore-rama-19-srebrny-7354820845

https://allegro.pl/oferta/romet-orkan-5-rower-crossowy-deore-rama-21-srebrny-7940650780

Tak trochę możesz być między wymiarami. 

Jak nie ten poziom to już szukasz sztywnych osi, taperu i ceny  tak od 5-6 tys ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, WaGiant napisał:

Scott Aspect  chyba przez pomyłkę tutaj . To MTB , opony 2,35 średnio się na asfalt nadają . Tzn nie mówię że nie można ale skoro zdecydowałeś się na crosa to skreśl tego Aspecta .

A w ogóle proponuję inne podejście do tematu . Zamiast kopać w necie i wyszukiwać najlepsze rowery pójdź do sklepu i zobacz co realnie możesz kupić . Popatrz na doświadczenia   PiotrKaaaaaaaaaaa  . Rower trzeba przymierzyć , a najlepiej przejechać się . Wtedy możliwość pomyłki jest mniejsza .

Bylem już, oglądałem i oprócz Canyona i Radona na kazdym jechalem. Dobrze mi się jeździło na wszystkich dlatego ciezko mi się na cos zdecydować, a to wybór na lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dla mnie na lata jest rama , ona jest sercem roweru , całą resztę można albo i trzeba kiedyś wymienić .  Jestem sceptyczny co do kupowania nieznanych rowerów przez neta więc napiszę tylko o tych na których jeździłeś .

Rama , cóż Scott to światowa liga , Unibike  ?????  Wygrywają stosunkiem osprzętu do ceny ale o samych ramach niewiele wiadomo . Nie widziałem nigdy podanej wagi ramy , nie widziałem testu w którym badano by sztywność .  Na + Scotta 5 rozmiarów ramy , łatwiej dobrać odpowiedni . 12,7 kg jeśli to z pedałami jest dobrą wagą .

Amor , nie ogarniam crosowo/trekkingowych amorów ale skoro przy żadnym nie pisze że powietrzny to pewnie żaden nie jest .

Osprzęt . Xsenon jest najdroższy i ma najlepszy osprzęt . W sumie logiczne . Scott ma mieszankę grup ale nadal na wysokim poziomie . Zethos gorszy od Xsenona ale prawie cały napęd na tym samym poziomie . Unibiki mają kasetę 11-36 , a Scott 11-32 więc Uni ma nieco lżejszy bieg . Moim zdaniem każdy z tych napędów w zupełności wystarczy do turystycznej jazdy . Osobiście przy wyborze jednego z tych rowerów w ogóle nie brałbym pod uwagę różnic w napędzie . 

Koła .....  i tutaj musisz poważnie się zastanowić , w obu Uni są obręcze https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/czesci/obrecze/mach1/11746/3_90sl_disc_26_650b_29 

Żeby było jasne , jestem wyznawcą wyższości lekkich kół , warto takie mieć . Tyle że ja ważę 70 kg . Przy twojej wadze wszystko z napisem,, sl" powinno budzić lekkie obawy .  A na poważnie to musiałbyś się dowiedzieć jaki jest limit dla tych kół i dla całego roweru .

Aspect to MTB . Ma nie najwyższych lotów ale jednak powietrzny amor i całkiem przyzwoity osprzęt . Pomijając to od crossówek będzie różnił się geometrią i rozmiarem kół . 

W sumie to najpierw powinieneś zdecydować cross czy mtb .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, WaGiant napisał:

 Dla mnie na lata jest rama , ona jest sercem roweru , całą resztę można albo i trzeba kiedyś wymienić .  Jestem sceptyczny co do kupowania nieznanych rowerów przez neta więc napiszę tylko o tych na których jeździłeś .

Rama , cóż Scott to światowa liga , Unibike  ?????  Wygrywają stosunkiem osprzętu do ceny ale o samych ramach niewiele wiadomo . Nie widziałem nigdy podanej wagi ramy , nie widziałem testu w którym badano by sztywność .  Na + Scotta 5 rozmiarów ramy , łatwiej dobrać odpowiedni . 12,7 kg jeśli to z pedałami jest dobrą wagą .

Amor , nie ogarniam crosowo/trekkingowych amorów ale skoro przy żadnym nie pisze że powietrzny to pewnie żaden nie jest .

Osprzęt . Xsenon jest najdroższy i ma najlepszy osprzęt . W sumie logiczne . Scott ma mieszankę grup ale nadal na wysokim poziomie . Zethos gorszy od Xsenona ale prawie cały napęd na tym samym poziomie . Unibiki mają kasetę 11-36 , a Scott 11-32 więc Uni ma nieco lżejszy bieg . Moim zdaniem każdy z tych napędów w zupełności wystarczy do turystycznej jazdy . Osobiście przy wyborze jednego z tych rowerów w ogóle nie brałbym pod uwagę różnic w napędzie . 

Koła .....  i tutaj musisz poważnie się zastanowić , w obu Uni są obręcze https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/czesci/obrecze/mach1/11746/3_90sl_disc_26_650b_29 

Żeby było jasne , jestem wyznawcą wyższości lekkich kół , warto takie mieć . Tyle że ja ważę 70 kg . Przy twojej wadze wszystko z napisem,, sl" powinno budzić lekkie obawy .  A na poważnie to musiałbyś się dowiedzieć jaki jest limit dla tych kół i dla całego roweru .

Aspect to MTB . Ma nie najwyższych lotów ale jednak powietrzny amor i całkiem przyzwoity osprzęt . Pomijając to od crossówek będzie różnił się geometrią i rozmiarem kół . 

W sumie to najpierw powinieneś zdecydować cross czy mtb .

 

 

Jeśli chodzi o aspecta to jechałem nim i wielkiej roznicy między typowym crossem  nie widziałem (przynajmniej subiektywne wrażenie), jesli bym go kupił to zmienilbym opony na bardziej uniwersalne crossowe. Dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon ma powietrzny amortyzator i tylko on zbliża się do Rometów ... reszta tych crossów odstaje 

Xenon GTS zbliża się ze względu na hamulce i manetki - manetki są super ! Niestety przednia zupełnie niepotrzebnie - lepiej działa Tourney przy poprawnie poprowadzonej lince przerzutki - tu i tak zawsze będą kłopoty.

Bardzo crossową geometrie maja też rowery mtb Cube - tu się można przejechać, przymierzyć ... 

Na wagę wg producenta to bym raczej nie patrzył. Podają cuda : ) No i oczywiście jeżeli w grę wchodzą także mtb to w tym budżecie masz potrójnie cieniowaną hydroformowaną ramę, taperowaną główkę i sztywne osie. Zupełnie inna liga.  Za wyjątkiem Cube-a jednak rowery mtb różnią się od crossowych - masz bardziej pochyloną sylwetkę i nie mają otworów pod bagażnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wkg napisał:

Radon ma powietrzny amortyzator i tylko on zbliża się do Rometów ... reszta tych crossów odstaje 

Xenon GTS zbliża się ze względu na hamulce i manetki - manetki są super ! Niestety przednia zupełnie niepotrzebnie - lepiej działa Tourney przy poprawnie poprowadzonej lince przerzutki - tu i tak zawsze będą kłopoty.

Bardzo crossową geometrie maja też rowery mtb Cube - tu się można przejechać, przymierzyć ... 

Na wagę wg producenta to bym raczej nie patrzył. Podają cuda : ) No i oczywiście jeżeli w grę wchodzą także mtb to w tym budżecie masz potrójnie cieniowaną hydroformowaną ramę, taperowaną główkę i sztywne osie. Zupełnie inna liga.  Za wyjątkiem Cube-a jednak rowery mtb różnią się od crossowych - masz bardziej pochyloną sylwetkę i nie mają otworów pod bagażnik.

Dzieki. Canyon tez ma powietrzny amortyzator- generalnie sklanialbym się ku niemu najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osób tutaj piszę, że aby kupić rower dobrze trzeba przymierzyć i przejechać się najlepiej. Chyba że ktoś już kilka zebów zjadł na kolarstwie i wie czego szuka, a takie osoby raczej nie piszą takich postów. 

Z tej listy najlepiej wypadają 

Radon (ale chyba brak przymiarki) 

Zethos (szczegolnie jak z jakimś rabatem to już wogóle) 

Canyon (dobry wybór ale brak przymiarki i słabe hamulce piasty itp to bym odpuścił) 

 

Aspect to bym na przebiegach odrzucił bo to rower innego typu, na asfalcie nic przyjemnego jezdzac na nim 

 

Po drugie nie bardzo widzę tutaj dłuższy sens skupianiu się na amortyzatorach skoro większość czasu ten rower ma służyć na asfalcie a czasem w teren (okej niech juz amorek bedzie) ale skoro większość czasu będzie zablokowany to czy aż takie ważne czy to będzie średnio ligowy (lub słaby dla niektórych) sprężynowiec czy też słaby powietrzny. Rozumiem w MTB ale w crossie z przeznaczeniem zdecydowanie po asfalcie uważam to za rzecz drugorzędną (a mimo to trzeba dużo wiecej zapłacić) ale to moje zdanie :)

Po trzecie będą laikiem nie szukałbym rowerów z zagranicy (dystrybucji). Lepiej iść poczytać opinie w promieniu 50 km o sklepach lub iść do polecanego przez innych gdzie robią tak jak powinno być, nie umywają rąk w jak jest jakiś problem itp... Bynajmniej ja tak robię kupując mniej lub bardziej świadomie rzeczy na których pojęcie mam przez artykuły lub porady forumowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, rafalek940 napisał:

Dużo osób tutaj piszę, że aby kupić rower dobrze trzeba przymierzyć i przejechać się najlepiej. Chyba że ktoś już kilka zebów zjadł na kolarstwie i wie czego szuka, a takie osoby raczej nie piszą takich postów. 

Z tej listy najlepiej wypadają 

Radon (ale chyba brak przymiarki) 

Zethos (szczegolnie jak z jakimś rabatem to już wogóle) 

Canyon (dobry wybór ale brak przymiarki i słabe hamulce piasty itp to bym odpuścił) 

 

Aspect to bym na przebiegach odrzucił bo to rower innego typu, na asfalcie nic przyjemnego jezdzac na nim 

 

Po drugie nie bardzo widzę tutaj dłuższy sens skupianiu się na amortyzatorach skoro większość czasu ten rower ma służyć na asfalcie a czasem w teren (okej niech juz amorek bedzie) ale skoro większość czasu będzie zablokowany to czy aż takie ważne czy to będzie średnio ligowy (lub słaby dla niektórych) sprężynowiec czy też słaby powietrzny. Rozumiem w MTB ale w crossie z przeznaczeniem zdecydowanie po asfalcie uważam to za rzecz drugorzędną (a mimo to trzeba dużo wiecej zapłacić) ale to moje zdanie :)

Po trzecie będą laikiem nie szukałbym rowerów z zagranicy (dystrybucji). Lepiej iść poczytać opinie w promieniu 50 km o sklepach lub iść do polecanego przez innych gdzie robią tak jak powinno być, nie umywają rąk w jak jest jakiś problem itp... Bynajmniej ja tak robię kupując mniej lub bardziej świadomie rzeczy na których pojęcie mam przez artykuły lub porady forumowe. 

 

Tak jak pisałem, jeździłem na każdym oprócz canyona i radona - na aspecie dobrze mi sie jeździło, sylwetka jest dość zbliżona przy jeżdzie tj. wyprostowana do crossowego - jeździłem sub crossem 10 i wielkiej roznicy nie widziałem - zmienilbym w nim tylko opony. 

radon i canyon sa z cenami ostatecznymi

Zethos za 3350 zł

Xenon 3850 zł

Aspect za 3600zł

Sub Cross 10 za 3500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co brać Aspecta i zmieniać w nim opony i ten rower bedzie wyglądał jak nie wiem co ? 

Ja bym brał Zethosa bo ma najlepszy wspolczynnik ceny do osprzetu z wszystkich wymienionych (patrzac rowniez hamulce, piasty, siodełko wykonczenia chwyty itp) ale to moje zdanie :) Ewenutalnie Radona (ale cena wyzsza o prawie 700 zł) i brak przymiarki i zagraniczna dystrybucja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rafalek940 napisał:

To po co brać Aspecta i zmieniać w nim opony i ten rower bedzie wyglądał jak nie wiem co ? 

Ja bym brał Zethosa bo ma najlepszy wspolczynnik ceny do osprzetu z wszystkich wymienionych (patrzac rowniez hamulce, piasty, siodełko wykonczenia chwyty itp) ale to moje zdanie :) Ewenutalnie Radona (ale cena wyzsza o prawie 700 zł) i brak przymiarki i zagraniczna dystrybucja 

Aspect najbardziej mi się podoba ;) 

dzięki za odp i sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - fakt jest taki, że w rowerze wiele rzeczy jest ważnych ale dwie są najważniejsze: żeby się wygodnie na nim siedziało i żeby się podobał. Reszta to sprawy trzeciorzędne.m Jak się rower podoba i się go lubi to jazda jest przyjemnością, rower się odwdzięcza bo się o niego dba i pal licho inne dyrdymały : )

W sumie nic innego nie robimy jak optymalizujemy stosunek cena/zadowolenie. A że dla Ciebie wygląd ma olbrzymie znaczenie - bierz Aspecta ! Amortyzator nie jest zły - co prawda sprężyna ale z wyższej półki. Nie ma porównania do Santourów. A jak będziesz chciał wjechać w piasek to sobie wrócisz do szerokich opon. 

Natomiast zamiast roweru ze słabym amorem o wiele lepiej wziąć rower bez amortyzatora - kilka kg lżejszy, szybszy, mnogość ustawień sylwetki w trzech różnych chwytach : )

https://tricarbon.pl/fuji-jari-1-5-gravel-rower?gclid=EAIaIQobChMIsO3l992u4gIVyeeyCh39uAN9EAYYASABEgKR_PD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkg napisał:

Kolego - fakt jest taki, że w rowerze wiele rzeczy jest ważnych ale dwie są najważniejsze: żeby się wygodnie na nim siedziało i żeby się podobał. Reszta to sprawy trzeciorzędne.m Jak się rower podoba i się go lubi to jazda jest przyjemnością, rower się odwdzięcza bo się o niego dba i pal licho inne dyrdymały : )

W sumie nic innego nie robimy jak optymalizujemy stosunek cena/zadowolenie. A że dla Ciebie wygląd ma olbrzymie znaczenie - bierz Aspecta ! Amortyzator nie jest zły - co prawda sprężyna ale z wyższej półki. Nie ma porównania do Santourów. A jak będziesz chciał wjechać w piasek to sobie wrócisz do szerokich opon. 

Natomiast zamiast roweru ze słabym amorem o wiele lepiej wziąć rower bez amortyzatora - kilka kg lżejszy, szybszy, mnogość ustawień sylwetki w trzech różnych chwytach : )

https://tricarbon.pl/fuji-jari-1-5-gravel-rower?gclid=EAIaIQobChMIsO3l992u4gIVyeeyCh39uAN9EAYYASABEgKR_PD_BwE

tzn. w Aspecie amortyzator jest powietrzny 

wygląd ma znaczenie, ale też nie olbrzymie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...