Skocz do zawartości

[Koła] Czy mogę zastosować dętki?


Atomowy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mam kolejne pytanie czy w tych kołach mogę również jeździć na oponach bezdętkowych "MAXXIS AGGRESOR" razem z dętką tak jak jeżdżę na dotychczasowych kołach, nie chcę przechodzić na system bezdętkowy a nic nie jest napisane czy w tych oto będę mógł tak jeździć jak do tej pory niżej link:

https://www.bikester.pl/fulcrum-passion-3-koo-29-6-otworow-shimano-czarny-551674.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jak z serwisem - tanie nie są, 1800 za koła. 21mm szerokości też szału nie robi.  Czy można do nich dostać szprychy, bębenek ? O gwarancji nie wspominając - wysyłają do producenta ?

Mam Maviki i jakoś następne na pewno nie będą systemowe :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za koła 2100, niestety nie są tanie ale myślę że jak na wagę 1500 gram to i tak jedne z najtańszych, co mnie urzekło też dźwięk tylnego koła, brzmi dla mnie pięknie, zastanawiałem się nad Mavikami ale niestety waga mnie odrzuciła, a to jest u mnie dosyć ważne, co do bębenka tak można go dostać a co do szprych niestety jeszcze nie sprawdzałem ;c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja sprawdzałem szprychy do Mavica, próbowałem mailować do producenta, upgradować piastę ale to wołanie na puszczy. U dystrybutora wszystko 2x droższe niż na www.bike-discount.de i podobnych. https://www.cyklomania.pl/fulcrum-kola-red-passion-3-29-tr-6sr-tl-ready-hg11,id7965.html tu masz taniej.

Waga jet świetna, ja jednak chyba się skuszę na DT Swiss - np XR391 25mm szerokości 100 g cięższe ale każdy mi je zrobi, tańsze, brzmią tez nieźle  ... 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na M442 i 1650g ale 27,5, a można np wziąć szprychy potrójnie cieniowane i nyple aluminiowe, warto też popatrzeć na szerokość obreczy, 21mm to trochę mało.

A nawet jak wyjdzie podobnie, to mamy koła na pewnych piastach, do których są dostępne części od reki, tak samo ze szprychami, zresztą warto od razu z kołami wziąć kilka na zapas, tak samo nypli.

Piasty można wziąć Novatec 771/772, są i tańsze i chyba też minimalnie lżejsze, a wg mnie i tak będą lepsze od tych co są w kołach Fulcrum'a.

https://fitwheels.eu/kola-novatec-771772-cl-czerwone-dt-swiss-xr331-29-1540g-p-87.html
Cena bardzo fajna, piasty dobre, obręcze też, waga 1540g, ale można dać szprychy nie 2.0/1.8/2.0, tylko 2.0/1.6(lub 1.4)/2.0 i te 40g zejdziemy w dół jak nic. ;)

I teraz jak nam za cięzko lub za wąsko, to zmieniamy obręcze na np:
https://www.notubes.com/crest-mk3-rims
Mamy w dół 2x16gram, czyli już bez wymiany szprych dochodzimy do praktycznie 1500g, do tego ta obręcz to już 23mm wewnętrznej.
Dopłaty będzie z 2x200zł, do lepszych szprych z 200-300zł i zejdziemy do 1400g może nawet, a co najważniejsze to spokojnie się mieścimy w budzicie do 2000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, phoe napisał:

Piasty można wziąć Novatec 771/772, są i tańsze i chyba też minimalnie lżejsze, a wg mnie i tak będą lepsze od tych co są w kołach Fulcrum'a

A znasz te piasty Fulcruma, wiesz coś o nich ? Bo ja jakoś nic nie mogłem wyczytać ale - fakt - nie szukałem zbyt dokładnie ... 

Te obręcze które wrzucasz są na bardzo lekkich jeźdźców - ścigantów ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor nie napisał ile waży, jak mu zależy na wadze, to no są rozwiązania jak wyżej i z kołem schodzi poniżej 1500g, ma koła nie systemowe, tylko składane z części, czyli i łatwo o zapasowe szprychy, ewentualna piastę(lub części do niej) czy obręcz na wymianę, w systemowych sorry, ale ciężko o cokolwiek.

Taki DT XR331, też jest miękki i dla kogoś kto wazy 80+ już średnio się będzie nadawał.

A o piastach co chcesz znaleźć? Fulcrum'a systemowa na łożyskach maszynowych i tyle.

btw:
DT 240s + Crest MK3 i jak pisałem wyżej do 1400g można zejść. ;)
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-notubes-crest-mk3-29-1385g-p-15.html
Można spokojnie to na Novatec 771/772 złożyć, wyjdzie sporo taniej, a wagowo nadal będzie poniżej 1500g.

albo nawet na DT 370:
https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-370-straightpull-notubes-crest-mk3-29-1490g-p-21.html
(szprychy tu są tylko tanie/ciężkie, czyli da się zejść za 200-300zł o dobre 50g pewnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, phoe napisał:

A o piastach co chcesz znaleźć? Fulcrum'a systemowa na łożyskach maszynowych i tyle.

Jak to co. Chciałbym znaleźć opinię o nich. Piasta systemowa na maszynie piaście systemowej na maszynach nie równa. Czy łożyska typowe, jak jest rozwiązane kasowanie luzów  (w Mavikach fatalnie QRM czy QRM+), czy jest trwała, nie pęka (Maviki owszem), czy są części zamienne (w Mavikach o nie ciężko), jak jest rozwiązany bębenek (zapadki, ile ich, czy do kupienia z bębenkiem), może nie zapadki tylko ratchet jak w DT czy w pewnej polskiej firmie, na sprężynie czy magnesie ... rozwiązań jest cała masa.

Waga to nie wszystko, ja 100 g chętnie poświecę dla trwałości i szybkości serwisu. Na myśl o konieczności wysyłania kół gdzieś za granicę na gwarancji włos mi się jeży -  pół sezonu w plecy albo nowe koło na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jak się nie chcesz wkurzać itp, bierzesz DT lub Novateca piasty, a nie koła systemowe. ;)

Maszynowa, 3 zapadki, tu masz bębenek:
https://www.ebay.com/itm/Corpetto-Fulcrum-FREE-HUB-Fulcrum-Red-Power-Red-Passion-3-BODY-FREE-WHEEL-/272772475490
80 euro...
Widać ze jest nakręcany, a w DT na clicka wchodzi i schodzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...