Atomowy Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Dzień dobry, mam kolejne pytanie czy w tych kołach mogę również jeździć na oponach bezdętkowych "MAXXIS AGGRESOR" razem z dętką tak jak jeżdżę na dotychczasowych kołach, nie chcę przechodzić na system bezdętkowy a nic nie jest napisane czy w tych oto będę mógł tak jeździć jak do tej pory niżej link: https://www.bikester.pl/fulcrum-passion-3-koo-29-6-otworow-shimano-czarny-551674.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Bezdętka jest zawsze opcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atomowy Napisano 18 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 A czyli nie jest konieczna, odpowiedź brzmi że mogę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atomowy Napisano 18 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Zastanawiam się jak z serwisem - tanie nie są, 1800 za koła. 21mm szerokości też szału nie robi. Czy można do nich dostać szprychy, bębenek ? O gwarancji nie wspominając - wysyłają do producenta ? Mam Maviki i jakoś następne na pewno nie będą systemowe :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atomowy Napisano 18 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Za koła 2100, niestety nie są tanie ale myślę że jak na wagę 1500 gram to i tak jedne z najtańszych, co mnie urzekło też dźwięk tylnego koła, brzmi dla mnie pięknie, zastanawiałem się nad Mavikami ale niestety waga mnie odrzuciła, a to jest u mnie dosyć ważne, co do bębenka tak można go dostać a co do szprych niestety jeszcze nie sprawdzałem ;c Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 No ja sprawdzałem szprychy do Mavica, próbowałem mailować do producenta, upgradować piastę ale to wołanie na puszczy. U dystrybutora wszystko 2x droższe niż na www.bike-discount.de i podobnych. https://www.cyklomania.pl/fulcrum-kola-red-passion-3-29-tr-6sr-tl-ready-hg11,id7965.html tu masz taniej. Waga jet świetna, ja jednak chyba się skuszę na DT Swiss - np XR391 25mm szerokości 100 g cięższe ale każdy mi je zrobi, tańsze, brzmią tez nieźle ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Atomowy Napisano 18 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 O dziękuję bardzo, również patrzyłem na DT Swiss, ale ostatecznie stawiam na te dzisiaj niedługo zamawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Szczerze? To złóż sobie u Dawida koła na DT350.. wyjdzie taniej, lżej i lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Lżej nie wyjdzie. Tak samo wyjdzie na XR361 / 350 a dodatkowo dobrze na carbonie za 3200. Trudno uwierzyć, żeby systemowe koła tej samej jakości nie były droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Ja mam na M442 i 1650g ale 27,5, a można np wziąć szprychy potrójnie cieniowane i nyple aluminiowe, warto też popatrzeć na szerokość obreczy, 21mm to trochę mało. A nawet jak wyjdzie podobnie, to mamy koła na pewnych piastach, do których są dostępne części od reki, tak samo ze szprychami, zresztą warto od razu z kołami wziąć kilka na zapas, tak samo nypli. Piasty można wziąć Novatec 771/772, są i tańsze i chyba też minimalnie lżejsze, a wg mnie i tak będą lepsze od tych co są w kołach Fulcrum'a.https://fitwheels.eu/kola-novatec-771772-cl-czerwone-dt-swiss-xr331-29-1540g-p-87.html Cena bardzo fajna, piasty dobre, obręcze też, waga 1540g, ale można dać szprychy nie 2.0/1.8/2.0, tylko 2.0/1.6(lub 1.4)/2.0 i te 40g zejdziemy w dół jak nic. I teraz jak nam za cięzko lub za wąsko, to zmieniamy obręcze na np:https://www.notubes.com/crest-mk3-rims Mamy w dół 2x16gram, czyli już bez wymiany szprych dochodzimy do praktycznie 1500g, do tego ta obręcz to już 23mm wewnętrznej. Dopłaty będzie z 2x200zł, do lepszych szprych z 200-300zł i zejdziemy do 1400g może nawet, a co najważniejsze to spokojnie się mieścimy w budzicie do 2000zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Teraz, phoe napisał: Piasty można wziąć Novatec 771/772, są i tańsze i chyba też minimalnie lżejsze, a wg mnie i tak będą lepsze od tych co są w kołach Fulcrum'a A znasz te piasty Fulcruma, wiesz coś o nich ? Bo ja jakoś nic nie mogłem wyczytać ale - fakt - nie szukałem zbyt dokładnie ... Te obręcze które wrzucasz są na bardzo lekkich jeźdźców - ścigantów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Autor nie napisał ile waży, jak mu zależy na wadze, to no są rozwiązania jak wyżej i z kołem schodzi poniżej 1500g, ma koła nie systemowe, tylko składane z części, czyli i łatwo o zapasowe szprychy, ewentualna piastę(lub części do niej) czy obręcz na wymianę, w systemowych sorry, ale ciężko o cokolwiek. Taki DT XR331, też jest miękki i dla kogoś kto wazy 80+ już średnio się będzie nadawał. A o piastach co chcesz znaleźć? Fulcrum'a systemowa na łożyskach maszynowych i tyle. btw: DT 240s + Crest MK3 i jak pisałem wyżej do 1400g można zejść. https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-240s-spline-one-notubes-crest-mk3-29-1385g-p-15.html Można spokojnie to na Novatec 771/772 złożyć, wyjdzie sporo taniej, a wagowo nadal będzie poniżej 1500g. albo nawet na DT 370:https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-370-straightpull-notubes-crest-mk3-29-1490g-p-21.html (szprychy tu są tylko tanie/ciężkie, czyli da się zejść za 200-300zł o dobre 50g pewnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Teraz, phoe napisał: A o piastach co chcesz znaleźć? Fulcrum'a systemowa na łożyskach maszynowych i tyle. Jak to co. Chciałbym znaleźć opinię o nich. Piasta systemowa na maszynie piaście systemowej na maszynach nie równa. Czy łożyska typowe, jak jest rozwiązane kasowanie luzów (w Mavikach fatalnie QRM czy QRM+), czy jest trwała, nie pęka (Maviki owszem), czy są części zamienne (w Mavikach o nie ciężko), jak jest rozwiązany bębenek (zapadki, ile ich, czy do kupienia z bębenkiem), może nie zapadki tylko ratchet jak w DT czy w pewnej polskiej firmie, na sprężynie czy magnesie ... rozwiązań jest cała masa. Waga to nie wszystko, ja 100 g chętnie poświecę dla trwałości i szybkości serwisu. Na myśl o konieczności wysyłania kół gdzieś za granicę na gwarancji włos mi się jeży - pół sezonu w plecy albo nowe koło na szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Dlatego jak się nie chcesz wkurzać itp, bierzesz DT lub Novateca piasty, a nie koła systemowe. Maszynowa, 3 zapadki, tu masz bębenek:https://www.ebay.com/itm/Corpetto-Fulcrum-FREE-HUB-Fulcrum-Red-Power-Red-Passion-3-BODY-FREE-WHEEL-/272772475490 80 euro... Widać ze jest nakręcany, a w DT na clicka wchodzi i schodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 To to ja wszystko wiem, napisałem już dawno, myślałem, że znasz te koła i coś o nich możesz bliżej napisać - stąd pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.