Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Bayyyy

[Fitness] Wybór roweru typu fitness

Rekomendowane odpowiedzi

Bayyyy

Witam, sporo czasu spędziłem na czytaniu wątków dotyczących rowerów i zdecydowałem się na fitness, ponieważ od dawna marzy mi się szosówka, a jednak w głównej mierze będzie mi służyła do dojazdów do pracy w mieście. Jestem nowicjuszem w tym temacie i potrzebuje jakiejś porady, więc mam pytanie co myślicie o Meridzie Speeder i jakie są różnice pomiędzy Meridą Speeder 200, a 300 i czy warto dołożyć, a może pójść w inną markę? Jeszcze dodam, że szukam w okolicy 2000-3000 zł. ewentualnie trochę mogę dorzucić.

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Speeder 200 Sora 2x9, podstawowe hamulce tarczowe, korba na kwadrat. 

Speeder 300 Apex 1x11, podstawowe hamulce tarczowe (tylko rok młodsze), korba ze sztywną osią. 

Ja byłbym za opcją drugą - sam mam rower na dojazdy do pracy z napędem 1x10 i uważam że to najwygodniejsze rozwiązanie - i to właśnie z korbą 44T. 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy

A wiesz może jak to wygląda z komfortem jazdy, 95% drogi będę jechał po drodze rowerowej, ale kawałek jest po bruku, opony 32 są chyba wystarczająco dobre na taki teren, prawda? Wcześniej miałem do czynienia tylko z góralem, więc tak się zastanawiam jak to wygląda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Według mnie 32c to optymalny kompromis między szybkością a komfortem - aczkolwiek komfort to pojęcie względne ;)

Jeśli będzie Ci za twardo to myślę że 35c wciśnie się bez problemu. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy

Jasne, wielkie dzięki za pomoc :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Ciężko mi polecić jakiś inny sprzęt - sam mam  w fitnessie stalową ramę Cotica, bo rower budowałem od podstaw. 

Z drugiej strony fajne są np. rowery Treka z serii FX - ale drogie, no i żaden nie ma napędu 1xX. Także trzeba by kupić np. FX3 Disc, pozbawić korby trzyrzędowej, założyć jakąś inną z zębatką narrow-wide i sprzęt zyskałby na wadze, wyglądzie i prostocie obsługi. 

Jeśli tylko masz możliwość przejedź się na paru rowerach tego typu - to da jakieś pojęcie o geometrii ram a co za tym wygodzie rowerów. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
18 godzin temu, Bayyyy napisał:

zdecydowałem się na fitness, ponieważ od dawna marzy mi się szosówka, a jednak w głównej mierze będzie mi służyła do dojazdów do pracy w mieście

I dlatego nie chcesz baranka czy jeszcze coś innego za tym stoi?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy
1 godzinę temu, m0d napisał:

I dlatego nie chcesz baranka czy jeszcze coś innego za tym stoi?

No wydaje mi się że baranek może być nie wygodny do manewrowania oraz nie wiem jak to wygląda z pozycją, w poniedziałek się przejdę do sklepu rowerowego i jeszcze zobaczę jak to wygląda w praktyce.

10 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Jeśli tylko masz możliwość przejedź się na paru rowerach tego typu - to da jakieś pojęcie o geometrii ram a co za tym wygodzie rowerów. 

Jasne, w poniedziałek planuje się przejść i raczej będe chciał kierować się bardziej ku tej Meridzie Speeder 300, wcześniej miałem górala Meridę i już kilkanaście lat mi służy, może trochę się przywiązałem do marki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Przejedź się i zobacz. Baranek (Dobrze dobrany! Do tego ten obecny fabrycznie nie jest przyspawany na na stałe i można wymienić jakby co) nie jest niewygodny ani nie przeszkadza w manewrowaniu i bez problemu się powinieneś przestawić z prostej kierownicy. Jeśli marzy Ci się szosówka, to bez baranka to nie będzie do końca to.

W dniu 18.05.2019 o 14:34, Bayyyy napisał:

czy warto dołożyć, a może pójść w inną markę?

Masz gdzieś w pobliżu Decathlon? Jeśli tak, to przyjrzyj się ich szosówkom i fitnessom.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy
5 godzin temu, m0d napisał:

Masz gdzieś w pobliżu Decathlon? Jeśli tak, to przyjrzyj się ich szosówkom i fitnessom.

Tak mam, ale głównym problemem dla mnie jest czas, więc planowałem sobie znaleźć jakiś rower w konkretnym sklepie i jeżeli wszystko będzie w porządku to go wziąć. A co do typu to właśnie w głównej mierze rowerem będę jeździł po mieście, więc wydawało mi się, że fitness jest dobrą opcją dla mnie. Mam jeszcze jedno pytanie, co myślisz o specyfikacjach w tym Speederze 300 - https://www.rowerymerida.pl/produkt1780/speeder-300-rower-merida.html, jest to w miarę dobry zestaw, czy mocno przepłacony?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Ja bym się w baranka na miasto nie pchał :) Ale to mocno subiektywna opinia.

Próbowałem, ale jednak brakowało mi przede wszystkim widoczności (bo pozycja mocno pochylona), zwrotności - nieco szerszej prostej kierownicy i przede wszystkim solidnych hamulców.  O hydraulice w tanim rowerze szosowym można zapomnieć, to raz. Dwa - zwykła klamka daje jednak dużo większą siłę hamowania. 

Co do Meridy - kwestia tego gdzie i za ile chcesz kupić ten rower. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy

 

7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Co do Meridy - kwestia tego gdzie i za ile chcesz kupić ten rower. 

We Wrocławiu w sklepie rowerowym widziałem za 3999 zł. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
12 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ja bym się w baranka na miasto nie pchał :) Ale to mocno subiektywna opinia.

Próbowałem, ale jednak brakowało mi przede wszystkim widoczności (bo pozycja mocno pochylona), zwrotności - nieco szerszej prostej kierownicy i przede wszystkim solidnych hamulców. 

Fakt, każdy napisze wedle swoich przyzwyczajeń, umiejętności i posiadanego sprzętu ;) Mi się po mieście (i nie tylko) jeździ super tego typu rowerem, mam i hydraulikę i szerokiego barana :D a pozycja nie jest za specjalnie "ścigancka" - ot mostek na minus, ale na stosie podkładek. Nie wiem czy w Muirwoodsie nie miałem agresywniejszej pozycji, bo tam rama niższa a mostek odwrócony na minus leżał tuż nad główką. I nie przeszkadzało mi to w obserwacji terenu dookoła, ale po prostu jestem przyzwyczajony do pochylonej pozycji i jest to dla mnie na dłuższą metę wygodne.

Fitness będzie na pewno mniej kłopotliwy w razie konieczności serwisu/wymiany komponentów typu manetki czy hamulce, bo jest wszystko osobno i do wyboru do koloru wedle widzimisię i zasobności portfela.

Baranek na pewno przyda się jak autor tematu zapragnie wypuścić się na jakieś dłuższe szosowe wojaże.

Zasugerowałem wizytę w Decathlonie, bo nieco naciągając budżet można mieć Tribana rc520, no ale to rower z barankiem :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy
Napisano (edytowane)

Dzięki za pomoc, jeszcze się zastanawiam nad Decathlonem i znalazłem takie dwa rowery: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html (ale wydaje mi się że potrzebuje rozmiar M, więc chyba odpada) oraz https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-105-af-id_8529249.html, co myślicie o tych dwóch?

A dobra po opisie widzę, że chyba tylko wyglądem, ceną i marką się różnią.

Edytowane przez Bayyyy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

@Bayyyy akurat w przypadku tych rowerów to zgodzę się z @MikeSkywalker i bym się w to nie pchał. To sprzęt bardziej na dłuższą jazdę po dobrym asfalcie dla kogoś z niezłą nogą (napęd!) niż tłuczenie się po mieście. 

Sugerowałbym coś takiego: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html?utm_source=facebook&utm_campaign=DPA-wyswietl-5dni&fbclid=IwAR0UEXjpvCo1tyK5LZYBAGt9LxM5OzG3QaKLba3dzBt9VCpk8ZdiG-89RBQ lub https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html?utm_source=facebook&utm_campaign=DPA-wyswietl-5dni&fbclid=IwAR1np6BSC0ivSD6dK8ytXMih5n_P4h44h9-BQjvASy7mtKMzOqDF9fp4wEk

Czyli coś pokroju szosa endurance/gravel/turystyk z możliwością założenia w miarę szerokich opon (tu konkretnie około 36c).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy

Czy to mogłoby być na tyle problematyczne do jazdy po mieście, bo jednak zdałem sobie sprawę że lubię sobie na weekend gdzieś wyskoczyć w dalszą trasę i może nie będzie tragedii z tym modelem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

IMHO może być problematyczne. Twardy napęd, wąskie gumy (i konieczne przy tym wysokie ciśnienia), agresywniejsza pozycja - to jest sprzęt do jazdy stricte po szosie i to dla kogoś już wytrenowanego. Sądząc z pytań to raczej wątpię czy w praktyce okażesz się takim "wycinakiem", który to wykorzysta i nie będzie narzekał ;)

To co zalinkowałem też umożliwi długie wycieczki po szosie z baaardzo przyzwoitymi prędkościami o ile noga pozwoli. Zresztą fabrycznie oba te modele stoją na praktycznie szosowych gumach 28c i możliwe że nawet na nie będziesz narzekał, że twardo. Po zmianie opon na nieco szersze powinno pozwolić "zaatakować" nawet dość podłe drogi, jakieś szutry, gruntówki, itp. Sugeruję koniecznie przymierzyć się i przejechać.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bayyyy

Jasne, wielkie dzięki. Jutro postaram się wpaść do Decathlonu podpytam, popróbuje i mam nadzieje że coś sobie wybiorę. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)

No i obadaj samego baranka, jak się obsługuje klamkomanetki, jak się hamuje, itp. Ja polecam, ale zdaję sobie sprawę że to nie dla każdego i sam też chwilę szukałem "złotego środka".

Na tej Meridzie też się koniecznie przejedź żeby był to finalnie świadomy wybór.

Edytowane przez m0d
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Decathlon to dobra opcja żeby porównać sobie różne modele - powinni mieć dostępnego Tribana 520 FB - z prostą kierownicą.

Choć to trochę kombinowany rower, bo do ramy z szosówki dali prostą kierownicę bez zmiany geometrii ramy to jednak da możliwość porównania różnej sylwetki za kierownicą. 

Ja jestem zdania że fitness to fajna opcja na miasto i wycieczki <100km. Na dłuższe baranek jest dużo lepszym rozwiązaniem - aczkolwiek czymś pośrednim jest prosta kierownica i chwyty - np. GP2 Ergona. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×