Skocz do zawartości
MLbn

[damper] Magura Hugin - kilka pytań

Rekomendowane odpowiedzi

MLbn

Witam. Mam już leciwy damper Magury i zastanawiam się nad jego wymianą na inny lub naprawie.

Mam mały problem z częściami, a mianowicie skąd wziąć zestaw naprawczy do Magury? Ewentualnie czy można poszukać gdzieś x-ring, nie koniecznie dedykowanej do tego dampera?

Kolejne pytanie odnosi się komory olejowej. Czy po rozebraniu dampera i wciśnięciu jej powinna sama wracać? Czy powinno się tak dziać tylko w połączeniu z komorą olejową ? 
U mnie tłok nie wraca, a domyślam się, że powinien więc naprawa będzie nie opłacalna ? Ze względu na dziwną konstrukcję ramy, może być mały problem z doborem dampera innego producenta, no chyba że jakoś pomożecie - ja się na tym nie znam...

22.jpg

11.jpg
upload pictures

 

Edytowane przez MLbn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Nie mogę już edytować, chodziło mi o to, czy tłok z komory olejowej powinien wracać pomimo rozebranej części powietrznej ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Tłok od tłumika powinien wracać po wciśnięciu. Jeśli tego nie robi masz prawdopodobnie bardzo zapowietrzony tłumik lub spuszczone powietrze z komory IFP. Ew. tłumienie odbicia jest tak skręcone, że pojawia się efekt "niby nieodbijania" tłoka. Nie znam wymiarów quad-ringu, ale może uda się go dopasować z Foxa bądź Rock Shoxa? Ew. możesz dorobić go w firmie zajmującej się uszczelnieniami technicznymi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Amortyzator ma już ponad 10 lat, więc marna szansa, że dostaniesz cokolwiek do niego.

Spróbuj zapytać w Wichu Workshop lub Spider Suspensions.

Edytowane przez Galvatron

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Amortyzator ma już ponad 10 lat, więc marna szansa, że dostaniesz cokolwiek do niego.

Spróbuj zapytać w Wichu Workshop lub Spider Suspensions. Może tam Ci coś poradzą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Xring uda się dostać w sklepie z uszczelniaczami bo po pomiarach  wyszlo że dobierze się coś sensownego, także komora powietrzna jest do ogarnięcia. Gorzej z tym tłumikiem, co jestem w stanie z nim zrobić samodzielnie? Da się go jakoś odpowietrzyć? 

Wszystkie regulacje skręciłem na minus, więc raczej zawory go nie trzymają... Zresztą nie ma znaczenia w jakiej pozycji są, jedynie mam wrażenie że w zależności od ich ustawienia ciężej się go wciska.

 

 

Ewentualnie jaki damper kupić żeby go wymienić? Ciężko nawet o wymiary tej magury. Może macie pomysł co ewentualnie zamontować zamiast niego? 

Czy ewentualna wymiana gona inny nie będzie problemem ze względu na przeguby kulowe?

Edytowane przez MLbn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Podaj markę i model roweru. Może po tym się dojdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Magura Testbike. Producentem ramy jest Focus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Zróbmy inaczej:

Rozciągnij amortyzator maksymalnie i zmierz odległość między środkami otworów montażowych. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Wygląda to na 165mm.  Na tyle na ile można dokładnie zmierzyć metrówką. Suwmiarkę mam niestety 150mm

 

Edytowane przez MLbn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Najprawdopodobniej będzie to 165x38 i takiego amortyzatora trzeba by szukać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Sam temat tulejek montażowych nie będzie problemem ? Czy konieczne jest zastosowanie przegubów tak jak jest fabrycznie? 

Bo coś czuję, że raczej nie opłaci się ewentualna kompleksowa regeneracja. 

To 38 to skok? 

Edytowane przez MLbn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

38mm to skok tłoka (NIE ramy). 

Co do reszty, niestety nie dam rady Ci pomóc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Punkxtr

Wymiana oleju i odpowietrzenie tłumika to trudniejsze zadanie niż serwis komory powietrznej. Możesz spróbować, być może Ci się uda jeśli znasz zasadę takiego działania. Na pewno będziesz potrzebował specjalnego adaptera do pompki (np. SKS takie oferuje) aby podłączyć ją do zaworu pompującego komorę. W środku do wymiany będą oczywiście uszczelki. Do tłumików stosuje się także odpowiedni olej, warto byłoby znać również głębokość osadzenia korka IFP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MLbn

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, zadzwoniłem do Wichu Workshop no i podejmą się naprawy. Także sam nie będę w nim grzebał, teraz tylko czekam na potwierdzenie zlecenia naprawy i amorek poleci do nich.
Dam znać co z tego wyjdzie.  Jak się spiszą to mogą się spodziewać Ronina na przeglądzie/serwisie. 

Edytowane przez MLbn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×