Skocz do zawartości

[Ślizg ramy] problem z ustawieniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po serwisie roweru nie mogę ustawić ślizgu, linka zahacza o fragment w którym umieszcza się linkę od hamulca (zaznaczone na żółto ) patrząc na zadrapanie widać że jest "świeże". I tu jest problem wcześniej było ok ale jak znaleźć sposób na zamontowanie tego? nie da się ślizgu przesunąć bardziej w prawo ani nie da się go obrócić 

slizg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

image.png.bf713d97b1b20e1763228dc12b4a5b50.png

Tam jest chyba nawet takie wyślizgane (błyszczące)miejsce.

P.S. Chyba jednak nie mam racji. Prawy rowek jest pod linkę przerzutki tylnej, a ty masz kłopot z przednią. Wstaw zdjęcia pozostałych przelotek (punktów oporowych) dla tej linki i hamulca. Może tam jest coś zamienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Garlock napisał:

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem? Sama budowa ślizgu wymusza poprowadzenie jej w taki sposób.
To zaznaczone u Ciebie zieloną strzałką to ślizg dla linki tylnej przerzutki (którą to linkę zresztą  widać na zdjęciu, chociaż nie jest na swoim miejscu - czyżby na potrzeby zrobienia zdjęcia?).

Widzę kilka przyczyn:
1) ślizg pierwotnie był lekko "przekoszony", chociaż to mało prawdopodobne, bo zwykle są one wyprofilowane tak, żeby pasowały do mufy i ich inne ułożenie nie jest możliwe;
2) bardziej prawdopodobne - linka była poprowadzona przez inną przelotkę u góry dolnej rury ("nie czujesz jak rymujesz" ;)). W przypadku takiej ramy oznaczałoby to jednak krzyżowanie się linek;
3) może po prostu ktoś się nie postarał przy projektowaniu i było tak od początku, tylko autor tego nie zauważył?

Swoją drogą - co to był za serwis, jak linka przerzutki jest "połamana"? :P Tutaj akurat w niczym to nie przeszkadza, ale gdyby była w pełnym pancerzu, to można zapomnieć o prawidłowym działaniu biegów.
 

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TheJW napisał:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem?

 

Teraz, TheJW napisał:

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Nie doczytałeś mojego "P.S.-a" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli fabrycznie linka ocierała o przelotkę, to można kupić ślizg, gdzie linka od przerzutki będzie poprowadzona trochę dalej od hamulcowej np:

https://allegro.pl/oferta/slizg-prowadnica-linki-przerzutki-7771929581

https://ctbike.pl/force-prowadnica-na-linki-do-ramy-czarna.html

https://www.rowerystylowe.pl/p-3214/prowadnica-linek-pod-rame

To może wystarczyć, żeby rozwiązać problem. Koszt poniżej 5 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za odpowiedzi

W dniu 16.05.2019 o 08:57, Garlock napisał:

A jesteś pewien, ze ta linka nie biegła poprzednio w prawym rowku:

image.png.bf713d97b1b20e1763228dc12b4a5b50.png

Tam jest chyba nawet takie wyślizgane (błyszczące)miejsce.

P.S. Chyba jednak nie mam racji. Prawy rowek jest pod linkę przerzutki tylnej, a ty masz kłopot z przednią. Wstaw zdjęcia pozostałych przelotek (punktów oporowych) dla tej linki i hamulca. Może tam jest coś zamienione.

tak dokładnie prawy rowek jest pod przerzutkę tylną

W dniu 16.05.2019 o 09:12, TheJW napisał:

Przepraszam, ale jak Ty to sobie wyobrażasz? :D To jest linka przedniej przerzutki, miałaby być puszczona takim zygzakiem? Sama budowa ślizgu wymusza poprowadzenie jej w taki sposób.
To zaznaczone u Ciebie zieloną strzałką to ślizg dla linki tylnej przerzutki (którą to linkę zresztą  widać na zdjęciu, chociaż nie jest na swoim miejscu - czyżby na potrzeby zrobienia zdjęcia?).

Widzę kilka przyczyn:
1) ślizg pierwotnie był lekko "przekoszony", chociaż to mało prawdopodobne, bo zwykle są one wyprofilowane tak, żeby pasowały do mufy i ich inne ułożenie nie jest możliwe;
2) bardziej prawdopodobne - linka była poprowadzona przez inną przelotkę u góry dolnej rury ("nie czujesz jak rymujesz" ;)). W przypadku takiej ramy oznaczałoby to jednak krzyżowanie się linek;
3) może po prostu ktoś się nie postarał przy projektowaniu i było tak od początku, tylko autor tego nie zauważył?

Swoją drogą - co to był za serwis, jak linka przerzutki jest "połamana"? :P Tutaj akurat w niczym to nie przeszkadza, ale gdyby była w pełnym pancerzu, to można zapomnieć o prawidłowym działaniu biegów.
 

Autorze, wstaw zdjęcie całej dolnej rury ze wszystkimi przelotkami.

Tak tylna linka nie była założona akurat w tym momencie :)
1) tak plastik jest tak wyprofilowany że nie da się go inaczej ułożyć 

2) problem jest w tym że nawet jak tak zrobiłem i skrzyżowałem linki to ta od przedniej przerzutki dalej zahaczała o ten element

3) chyba tak, musiało być tak od początku tylko tego nie zauważyłem 

W dniu 16.05.2019 o 10:04, Garlock napisał:

Jeśli fabrycznie linka ocierała o przelotkę, to można kupić ślizg, gdzie linka od przerzutki będzie poprowadzona trochę dalej od hamulcowej np:

https://allegro.pl/oferta/slizg-prowadnica-linki-przerzutki-7771929581

https://ctbike.pl/force-prowadnica-na-linki-do-ramy-czarna.html

https://www.rowerystylowe.pl/p-3214/prowadnica-linek-pod-rame

To może wystarczyć, żeby rozwiązać problem. Koszt poniżej 5 zł.

jeśli chodzi o pierwszy ślizg to już taki kupiłem nie pasuje do profilu mojej mufy suportowej 

jeśli chodzi o drugi to problem będzie dokładnie taki sam jak wcześniej 

jeśli chodzi o trzeci to tak może być ok kupię i sprawdzę 

chociaż myślę że najlepszym rozwiązaniem były taki 

http://www.bikecenter.pl/p31325,acid-ltd-pro-ltd-race-access-wls-tk-cross-10-slizg-do-linki.html

chociaż jest starszy drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...