Skocz do zawartości

[Gravel] Pytanie o egzotycznego Scott Speedster Gravel 20


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę, o nie znęcanie się za bardzo nad początkującym użytkownikiem tego forum. 

 

Jako posiadacz roweru mtb, który nie jeździ ani trochę w trudnym terenie i który lubi w miarę utwardzone drogi doszedłem jakiś czas temu do wniosku, że pora na jakąś zmianę. 

Z sentymentu do marki i sympatii do kolorystyki bardzo spodobał mi się ten rower : Scott Speedster Gravel 20

https://www.scott.pl/produkt/823/5020/Rower-Speedster-Gravel-20/

 

Jako, że przeglądałem całe forum i nie znalazłem ani słowa o nim, stąd pytanie, na papierze albo w internecie wygląda on całkiem nieźle i oczywiście jak wypada on w starciu z bezpośrednią konkurencją typu:

 

Kellys SOOT 50:

https://www.kellysbike.com/pl/gravel-c635/soot-50-p57707

ogólnie wizualnie bardzo ładny, chociaż ostatnio jak jechałem samochodem i widziałem rowerzyste na czarnym matowym rowerze, ubranego na czarno, bez żadnego oświetlenia w nocy w ciemnym miejscu to nie wiem czy to taki dobry pomysł.  Ciekawe czy on jeszcze żyje. I jest to argument, który sprawia, że oczony żółty kolor nie wydaje się wcale taki głupi jak na pierwszy rzut oka.

 

Albo

 

Kross Esker 6-0

https://www.kross.pl/en/2019/gravel/esker-6-0

ta sama uwaga + wstrętny brązowy pasek na oponach

 

lub dla odmiany:

NS BIKES RAG + 2

https://7anna.pl/product-pol-11471-Rower-NS-Bikes-2019-RAG-2-28.html

tutaj egzotyczne sram zamiast shimano i mniej zębatek, jako że jestem z Gdańska i wielkich wzniesień tutaj nie widziałem, to nie wiem czy ten brak zębatek ma takie znaczenie. 

 

Za wszelką pomoc i rady jak i konstruktywny rodzaj krytyki dziękuje, chętnie też dowiem się gdzie w gdańsku albo ogólnie trójmieście i okolicach można zobaczyć jakiś z tych rowerów ewentualnie polecany sklep inny od słynnej wysepki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scott kontra Kellys - jak dla mnie wybór między tymi dwoma powinien wynikać z przymiarki i ceny. Każdy z tych producentów przyoszczędził w nieco innym miejscu, ale suma summarum jak dla mnie nie robi to jakiejś diametralnej różnicy między nimi. Scott "bardziej markowy" jak ktoś lubi znaczki :)

Minusem Kellysa może być to, że prawdopodobnie nigdzie go już nie dostaniesz. Podobnie jak Eskera - miały być, ludzie pytają, jakoś nie widać...

17 godzin temu, zazul napisał:

egzotyczne sram zamiast shimano i mniej zębatek

Ani to egzotyczne, ani "mniej zębatek" nie oznacza gorsze. Zacznij odróżniać zakres przełożeń od ilości przełożeń, bo to dwie różne rzeczy i takie 1x11 może oferować to samo co 2x10/11 tylko z większymi skokami między kolejnymi koronkami. Szkoda, że w tej cenie nadal mechaniczne zaciski...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach Gdańska, konkretnie Jankowo Gdańskie masz jeszcze przedstawiciela firmy Ridley - Cycling Planet, swoją drogą bardzo przyjemny salon rowerowy. Z konkurencji dla powyższych jest w ofercie Ridley X-Trail Alloy w różnych wersjach osprzętu, np. Apex za 5800PLN - http://www.cyclingplanet.pl/x-trail-alloy lub 105 za 7000PLN

W Gdańsku jest też przecież 7Anna, więc dystrybutor Octane One (do rozpatrzenia model Gridd na Apex za 5000PLN), NS Bikes czy Rondo. https://7anna.pl/product-pol-11218-Rower-Octane-One-2019-Gridd-28-Niebieski.html

W Gdyni masz przedstawiciela Whyte - np. Glencoe na Apex za ok. 6500PLN, https://www.whyte.pl/2018-glencoe

Z ciekawych ofert warty rozważenia jest też:

CTM Koyuk 2.0 na 105 za ok. 5300PLN https://www.ctm.sk/bicykle/road/koyuk-2-0/matna-seda-cervena/?lang=en

Canyon Grail AL 6.0 na Tiagra za ok. 5400PLN https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/gravel-bikes/grail/grail-al-6.0/2195.html?dwvar_2195_pv_rahmengroesse=2XL&dwvar_2195_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK lub 7.0 na 105 za 6700PLN

PS czemu brązowy pasek na Kross'ie jest wstrętny, a na Scott'cie nie?

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za odpowiedzi.

Postaram się pojeździć po wszystkich sklepach i zobaczyć czy uda mi się coś na żywo zobaczyć. 

 

Odpowiadając na pytanie dlaczego brązowy pasek w scott nie jest taki wstrętny to dlatego, że na zdjęciach wydawał się żółty, ale faktycznie to może być problem, ale co tam zmienię opony w najgorszym razie zakładając, żę z takim rowerem skończę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem na tym Scottcie w Warszawie. Przyjemny chociaż ten lakier lepiej wygląda na zdjęciach niż w rzeczywistości. Rama w moim rozmiarze (54/M przy 178/83) wydawała się ciut za mała a sprzedawca bardzo nie chciał, bym przymierzal L.

Dla mnie Esker to 9.5/10 pod względem estetyki, ceny i osprzętu. 10/10 daje tylko Antymaterii jeśli uda im się w swojej ramie wstawić hydrauliki ze 105tki.

W pozostałych w/w coś mi zawsze nie pasowało - a to linki na zewnątrz, a to tylko jeden blat, a to brak sztywnych osiek, a to dostępność tylko na wysyłkę czy niższy osprzęt.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie podobna zagwozdkę.

Ostatecznie na placu boju pozostaje Kross Esker 6.0 i Kellys Soot50. Różnica pomiędzy nimi jest taka, że Kross ma mniejszy zasięg przełożeń, a Kellys ma linki na wierzchu. 

Scott jest owszem najładniejszy, ale jeśli mnie pamięć nie myli to nie ma sztywnych osi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałeś gdzieś tego Krossa do przymiarki? Pojawiły się wreszcie?

 

14 godzin temu, Davaeorn napisał:

Kellys ma linki na wierzchu. 

I tak i nie :D

Linki do przerzutek poprowadzone są wewnątrz dolnej rury ramy, wychodzą przy suporcie i dalej są na wierzchu - Esker ma tak samo.

Przewód od przedniego hamulca jest poprowadzony w widelcu, przewód do tylnego całkowicie na wierzchu - i to pewnie jedyna różnica względem Eskera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Z góry przepraszam za podpięcie się w temacie, ale jestem laikiem i nie znalazłam kategorii w której mogłabym się czegoś podpytać profesjonalistów :)

zastanawiam się nad zakupem roweru GT Grade Comp 2019 (cena 3100). Przejrzałam chyba wszystkie możliwe źródła i niestety nie znalazłam nic na temat tego roweru. 

Znajoma niedawno kupiła Kross Esker 4.0. Miałam okazje przejechać się tym rowerem i powiem szczerze że super wrażenie. Niestety cena tego rowery dla mnie za wysoka (4600 zł). 

Po przejażdżce GT wymienionym wyżej mam podobne odczucia komfortu co do przejażdżki Eskeren. Niestety da się również wyczuć różnice w podzespołach GT w porównaniu do Eskera, niemniej jednak i tak bardzo przyjemnie mi się nim jechało. 

Czy ktoś zna rowery GT i ma jakaś wiedzę/opinie na temat GT Grade Comp 2019? Czy warto kupić ten rower na początek? Do tej pory jeździłam na słabym rowerze i bardziej mnie to zniechęcało do jazdy, a naprawdę chciałabym się zaktywizować w tym zakresie i zacząć intensywnie pedałować :)

z góry dziękuje za wyrozumiałość i pomoc. 

Pozdraiwam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję koledze zakupu tego kelly's-a. 

Ja jeszcze nic nie kupiłem. Byłem w kilku sklepach, tego żółtego scotta to faktycznie widziałem nawet dwa razy, jest całkiem ładny pomijjając ten szczegół, że nie jest żółty tylko pomarańczowy, co mogli by na zdjęciach jakoś przedstawić, ale to nie jest takie istotne, z jego istotnych minusów, to brak sztywnych osi, i dość cienka opona 35c, do tego nie wygląda na to by specjalnie większa opona się zmieściła w tym rowerze.

Poza tym widziałem mnóstwo rowerów specialized, ale mam wrażenie, że one wszystkie są o co najmniej tysiąc zł, za drogie do tego co oferują i co oferuje konkurencja, albo nawet ta różnica w cenie może być większa, więc nie dziękuje. 

I po róznych przymiarkach i oglądaniu zdecydowanie bardziej podoba mi się napęd 1x11 sram-a od 105 shimano, więc jeszcze nie wiem co wybrać, idealny wydaje się kellys soot 70 ale ma tak paskudne malowanie, że po prostu odstrasza, wiele można znieść dla dobrego osprzętu, ale tutaj jest cieżko. 

Do tego jeszcze spróbuje się umówić do ns bikes, w końcu mam producenta jakieś 5 km od domu a ns rag2 wygląda wizualnie super - przynajmniej na zdjęciach, bo na żywo to nie mam pojęcia gdzie indziej niż w 7anna można go zobaczyć, cenowo też nie jest źle, może można porozmawiać z producentem czy nie dało by się wymienić opon na trochę szersze i najlepiej podobne do tych z rag1, z resztą wygląda na to że rag1 od 2 różni się oponami, hamulcami  i owijką, znaczy że różnica w cenie między hamulcami hydr. apex od całkiem dobrych mechanicznych to 1.500?, tak czy inaczej jeszcze się pochwale wynikami. 

Edytowane przez zazul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pojeżdżeniu już trochę (karkonosze i okolice) to mogę powiedzieć że napęd 2x11 ma znacznie więcej sensu w tego typu rowerze niż 1x11. Bo co daje Ci 1x11 czego nie ma 2x11? Mniejszą masę i tyle...

Kellys soot 70 jest rzeczywiście dość obrzydliwy :P W Specu na pewno dopłacasz za markę. Podobnie w Treku - choć ten ma przynajmniej swój system tłumienia drgań. 

Będąc przed absolutnie takim samym dylematem wziąłem Soota50 i wydaje mi się, że to najbardziej optymalna decyzja - ewentualnie kross esker 6.0 ale on ma węższy zakres przełożeń poza tym nigdzie go niema. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1x11 podoba mi się ze względu na prostotę konstrukcji, brak dodatkowej linki i przerzutki, plus mniej dylematów, w stylu jak z mtb z 3x8 czy 9 w stylu na jakim biegu sobie jechać i ciągłego zmieniania, a zakres jak napisał jeden kolega na samym początku może być dokładnie taki sam tego 1x11 jak i tego 2x11 tylko większe przeskoki między biegami/przełożeniami, tak przynajmniej ja to rozumiem jako humanista

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz rozrysowane soot 70 vs soot 50. Na górze SRAM, na dole 105:

http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=44&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=36,52&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

 

O ile niczego nie pomyliłem, to Soot 70 ma praktycznie taki sam zakres przełożeń jak Soot 50, minus najtwardsze przełożenie szosowe 52/11 z którego prawie na pewno i tak się nie skorzysta (57 km/h przy kadencji 90, powodzenia). Oczywiście soot 50 ma nieco gęściej rozłożone przełożenia, ale nie są to aż tak duże różnice dla amatora, który nie pilnuje tak bardzo stałej kadencji. 

 

Edytowane przez some1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, some1 napisał:

najtwardsze przełożenie szosowe 52/11

Aż tak bardzo w Kellysie nie poszaleli i Soot 50 ma kompakt 50/34 :) Gdzieś tam widać jeszcze krąży mylny opis, bo rzeczywiście spotykało się specyfikację z korbą 52/36.

Osobiście jestem wielkim fanem 1x, ale w przypadku korzystania z gravela mniej więcej 50% szosa i twarde nawierzchnie/50% wertepy to IMHO 2x11 sprawdza się super, bo jednak oferuje ciaśniejsze stopniowanie kasety co na szosowych odcinkach jest po prostu przydatne. Niemniej typowo szosowa korba sama w sobie nie jest dobry pomysłem w tego typu sprzęcie i z otwartymi rękami przyjąłbym coś w stylu 48/32 albo i 46/30 żeby używać z blatem całej kasety. Napęd 1x łatwiej w razie czego "kształtować" pod siebie poprzez wymianę jednej-jedynej zębatki przy korbie.

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Aż tak bardzo w Kellysie nie poszaleli i Soot 50 ma kompakt 50/34 :) Gdzieś tam widać jeszcze krąży mylny opis, bo rzeczywiście spotykało się specyfikację z korbą 52/36.

52/36 jest na stronie producenta. Może faktycznie jest 50/34, wtedy byłoby tak: http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=44&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36,42&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,13,15,17,19,21,23,25,27,30,34&UF2=2220

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak po czasie, to chciałem dopisać zakończenie do tego tematu, czyli rower jaki finalnie kupiłem, miał być żółty ridley, ale nie udało się rozmiaru znaleźć albo za długo czekałem, i tak nagle trafił się taki cube w podobnej cenie za to na grx-ie, i chyba nie żałuje.  

IMG_2313a.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aflo napisał:

Gdzie kupiłeś Cuba? Poluje na niego, ale nigdzie w Warszawie go nie ma na chwilę obecną. Jaki rozmiar i ile ostatecznie kosztował?

Nie znam się na warszawie, a kupiłem w tczewie nie wiem czy powinienem podać nazwę sklepu ale też nie wiem czy w tym mieście jest więcej niż jeden przynajmniej duży. Rower był na miejscu, rozmiar 53, cena z symbolicznym rabatem od katalogowej, chociaż w sumie kupiłem ten rower trochę ponad miesiąc temu i chciałem go od ręki, że tak powiem, bo sezon się kończy wiec pewnie i bez tego rabatu bym go kupił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...