Skocz do zawartości

[Rower] Kona - Uszkodzona rama i egzekucja gwarancji wieczystej.


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, michalr75 napisał:

Była poniżej kominka, gdzieś w połowie górnej rury.

Te 15 czy 20 mm dla tak długiej sztycy nie ma już znaczenia. W Twoim przypadku powinna być zagłębiona znacznie więcej. Głębokość właściwego osadzenia jest uzależniona od średnicy sztycy, jej sztywności (grubości ścianki), długości wysunięcia, ciężaru rowerzysty a także, co ważne, od dokładności spasowania z rurą ramy, oraz konstrukcji jej węzła podsiodłowego. Niestety moda na ramy z przesadnie niskim przekrokiem powoduje takie problemy. Oznaczenia na sztycach są tylko orientacyjne i mają zapobiegać  skrajnym nadużyciom - nie mogą być rzecz jasna odniesieniem do wszystkich ram i konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że wymienią, mimo tych zdjęć, które dostali. Gdzieś widziałem podobny wątek, ramę można było dość ładnie pospawać, najtrudniejsze chyba było wyszlifować wewnątrz, żeby można było sztycę wsuwać/wysuwać. Rama jest do uratowania tak czy siak, to nie tylne widełki czy główka ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, cervandes napisał:

Kategorycznie przychylam się do zdania, że z tak wysuniętą sztycą to nie miało prawa działać i oczywistym było, że się wyrwie. Wystarczy odrobina wyobraźni, doświadczenia, wiedzy.

 

4 minuty temu, Janu_sz napisał:

wystarczy logiczne myślenie,

Czego to się człowiek o sobie może dowiedzieć na różnych forach ;)

9 minut temu, kazafaza napisał:

OK, a teraz wszyscy trzymają kciuksy za nową ramę @michalr75

;)

dzieki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gawel76 napisał:

Błąd że wysłał takie zdjęcia. Trzeba było wszystko powsuwać i wtedy robić fotki, a najlepiej zamontować oryginalną sztycę. Teraz będą szukać pretekstu żeby nie płacić

1) Byłoby to nieuczciwe,

2) Byłoby to nieskuteczne, po miejscu w którym pękł - właściwie to już komin - widać dokładnie dokąd sięgała sztyca, z dłuższą sztycą tak ładnie by się nie ułamało w tym miejscu : ( Wtedy na pewno by wiedzieli, że są oszukiwani - to nie są idioci. Kłamstwo ma krótkie nogi kolego.

Znaki na nowej sztycy są postawione tylko ze względu na wytrzymałość tej właśnie sztycy, sztyca nie wie nic o konstrukcji ramy więc nie martwi się o ramę.

Oczywiście kciuki wszyscy trzymamy, dla Kony to pikuś i może po prostu wykonają gest handlowy. 

Btw - ciekawe, czy zgodziliby się wymienić na ramę 1 numer większą ... z takim offsetem i przesuniętym siodłem to kąt podsiodłówki musi być chyba z 68 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamacja nie została uznana, powód zbyt płytko osadzona sztyca w rurze podsiodłowej. Oferują mi ramę od modelu wyżej, Cinder Cone z 2017 roku, Superlight Alu 7046, bez sztywnej osi z tyłu. Pod koło 27,5 nie ma zbyt dużego wyboru nowych ram więc muszę przemyśleć temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, za ramę chcą 1300. Tylko że to jest to specyficzne aluminium, dużo mocniejsze i  15% lżejsze  od 6061 i 7005. Tyle że cena nie jest chyba zbytnio okazyjna bo taka ramę znalazłem taniej w necie, tyle że nie da rady kupić z dostawą do PL.

https://shop.bikesandbuddies.co.uk/cinder-cone-frame-2017.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egoisty zawsze super lekkie były, ale czy mocne.. hmm. Poszukaj tematu tu gdzieś na forum był o spawaniu ramy. Ktoś miał w podobnym miejscu i ładnie mu to zrobili.

/edit

Albo szukaj w okolicy "spawanie aluminium" dzwoń, pogadaj, pojedź, pokaż popytaj, poszukaj fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo Traction ... 

https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-mtb/author/egoist-275

https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-mtb/author/traction-275

Ja na Authorze wiele lat przejeździłem (90kg) i nie narzekałem na ramę a cena 600 złotych też niewygórowana. 

Nie wiem, czy wolałbym na spawanej ... a spawanie, malowanie taż kosztuje. 

Wcale nie są super lekkie 1,75 - 1,8 dla 27,5 to norma dla niewyżyłowanych ram.

Bo np. o Revolcie karbonowym 1.3 kg nie piszę - nie ta cena :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawana ramę to sobie mogę zrobić do jazdy rekreacyjnej a nie żyłowania roweru w ciężkim terenie. I taki pomysł mam, żeby faktycznie to pospawać i zrobić rower treningowy. Coraz bardziej skłaniam się ku tej ramie od Kony, choć jeszcze sprawdzę Meride u centralnego dystrybutora. Pies ganiał sztywne osie i inne wynalazki, jeździłem bez tego do tej pory to będę jeździł dalej. Jedyne nad czym myślę to czy nie wziąć rozmiaru XL. Nie technologia czyni rowerzystę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...