Skocz do zawartości

[Przerzutka w piaście] wewnętrzna - czy się sprawdzi?


Matheu

Rekomendowane odpowiedzi

Rower UŻYTKOWY do całorocznych dojazdów do pracy/szkoły/centrum miasta - codziennie 2x 3..5 km, przez CAŁY ROK. W zimie często nie odśnieżają "ścieżki rowerowej", a na ulicy jest błoto pośniegowe i trzeba się przebijać, czasem też trzeba przejechać skrótem 500m przez ścieżkę typu piasek/kamulce (a zimą to w ogóle nie jest odśnieżane). W mieście jest też parę lekkich wzniesień (typu wiadukt) no i krawężniki...

W obecnym rowerze przerzutki 3x9- przednia przerzutka:

  • normalnie średnie przełożenie (ustawione praktycznie na stałe).
  • ciężkie warunki/ przebijanie się przez śnieg - najwolniejsze/mocne przełożenie
  • od paru tygodni- po awarii przerzutki/przeskakujący łańcuch i zużyta korba (naprawa nieopłacalna, rower sypie się) - przednia ustawiona na najszybszym biegu - daję jeszcze radę, ale to jest hardkor i masssakra :(

 

Przez 6..8? lat jeżdżę na moim rowerku i przy mojej jeździe praktycznie co roku wymieniałem zębatkę 3x9, łańcuch, a raz czy dwa - także i przerzutkę. Już w tym roku sporo zapłaciłem za częściową naprawę, bo akurat musiałem, ale rower i tak się już sypie po całości.

Słyszałem (od dwóch różnych serwisantów) - przy przekładni wewnętrznej właściwie tylko wymienia się łańcuch i zębatkę (pojedyńczą), a sama przekładnia wewn. jest nieserwisowalna, ale jest dość dobrze chroniona przed piaskiem/solą i bez wymiany starcza na dobrych parę lat.

Pytanie - [wymiana roweru; nowy/używka max 1500zł] jaka przerzutka da radę przy mojej jeździe (CAŁOROCZNIE, słońce/deszcz/śnieg/duże_błoto_pośniegowe i krawężniki/lekkie wzniesienia)? Jest szansa, że Nexus 7 (lub podobna) się sprawdzą - rozpiętość przełożeń i ochrona przed piaskiem/błotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczna przerzutka z dobrym łańcuchem (albo dwoma) spokojnie da sobie rade przy takiej jeździe jak piszesz przez kilka sezonów (oczywiście napęd trzeba co jakiś czas wyczyścić i naoliwić łańcuch). Jeźdżąc na jednym łańcuchu z gównolitu szybko niszczysz kasetę i blaty korby. Nexusy są niezłe i praktycznie bezobsługowe. Raz na 2-3 sezony wypadałoby oddać ją na przegląd (mycie i smarowanie) do kogoś kto ma pojęcie (średno 1:50 serwisów rowerowych w PL).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No nie jest tak że Nexus nie wymaga serwisowania. Też zalecane jest co roku oddać piastę do smarowania, chyba że jedziesz do zajechania i naprawa, albo następna.

Do tego waga! Zbyt to toporne względem klasycznej.

Ale to już zależy kto co lubi i co komu lepiej pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2019 o 05:48, Matheu napisał:

Słyszałem (od dwóch różnych serwisantów) - przy przekładni wewnętrznej właściwie tylko wymienia się łańcuch i zębatkę (pojedyńczą), a sama przekładnia wewn. jest nieserwisowalna, ale jest dość dobrze chroniona przed piaskiem/solą i bez wymiany starcza na dobrych parę lat.

Serwisuje się raz do roku lub co 5 tyś km. Z trzema blatami w korbie zadziała, ale na tak małym młynku piasta może ulec uszkodzeniu, stosunek przełożenia ma być nie mniejszy niż 1:2,1 Koszt, to zależy co się chce.

Piasta nexus 8, 450zł

Osprzęt 45zł (trzeba dobrać odpowiednie podkładki anty rotacyjne)

Manetka nexus obrotowa 30zł lub manetka alfine 90zł (alfine występuje w dwóch wersjach, trzeba dobrać dedykowaną)

Napinacz alfine łańcucha 90zł, to zależy jaka korba, czy z jedną tarczą czy z dwiema, lub zamiennik do korby z jedną tarczą 60zł

Nowe szprychy i usługa zaplatania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

To wszystko  kupisz znacznie taniej niż kolega wymienił powyżej. Piastę nexus 8 znalazłem na ebay za 105£ i za 120£ w zależności od wersji. Ja jeżdżę od kilku lat i jestem na tyle zadowolony, że gdy musiałem się przesiąść na rower wyposażony w tradycyjne przekładnie jazda nim mnie denerwowała. Nexus bez serwisowania zaczął mi omykać po około 4-5 tys przebiegu. Radzę zmieniać biegi bez pedałowania to znacznie wydłuży okres bezproblemowej jazdy. I nie słuchaj opinii o WIELKIM CIĘŻARZE tych przekładni trzeba wziąć pod uwagę wszystkie elementy jakie usuwa się zmieniając przekładnię łącznie z piastą i osią bo przekładnia już je posiada. Dwa takie same rowery jednej firmy Boardman URB 8.9 odpowiednio do przekładni alfine 8 =10,7 kg   sram 1x11 =10,5 kg gdyby temu drugiemu zrobić przełożenie 3x11 i dołożyć manetkę różnica przestanie istnieć. Jeśli nie jeździsz wyczynowo to nexus da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie palę tego co Ty i nie cierpię na lenistwo tylko szukam tym razem na ebay. Tak się składa, że szukałem przekładni dla siebie i znalazłem dwie w Niemczech w takiej właśnie cenie z tym, że ta droższa miała elektryczne sterowanie. Tak mi powiedział facet w serwisie gdy wyszukiwał w katalogu Shimano, reszta części również tańsza wszystko nowe. Jako że zaplatanie koła u mnie nie jest tanie finalnie kupiłem w sklepie cały nowy mechanizm za 139£ to z marżą sklepową, na ebay znalazlem teoretycznie taki sam wkład za 95£ dedykowany do hamulca szczękowego nie do tarczy. W samym wkładzie nie ma różnicy ale że sam producent dedykuje inny do hamulca tarczowego pozostałem przy jego zaleceniu i skończyło się na droższym sklepowym. Płaci się za lenistwo lub za brak czasu za co Ty płacisz Twoja sprawa.

11 godzin temu, Lawstorant napisał:

Ja nie wiem co ty palisz bo 105 funtów szterlingów to 523 złote.

Tu masz pod hamulce szczękowe mądralo za 84,99£ to jeszcze taniej https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F312073000390

Ten ma ponoć sterowanie elektryczne :   https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F312343517586

...to co Ty palisz, że płacisz dwa razy więcej? Pomijam fakt, że wstawiłeś źle przecinek i cena wygląda na ponad 8tys  tyle to nawet nowy 14 biegowy Rolhoff nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...