Matheu Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 Rower UŻYTKOWY do całorocznych dojazdów do pracy/szkoły/centrum miasta - codziennie 2x 3..5 km, przez CAŁY ROK. W zimie często nie odśnieżają "ścieżki rowerowej", a na ulicy jest błoto pośniegowe i trzeba się przebijać, czasem też trzeba przejechać skrótem 500m przez ścieżkę typu piasek/kamulce (a zimą to w ogóle nie jest odśnieżane). W mieście jest też parę lekkich wzniesień (typu wiadukt) no i krawężniki... W obecnym rowerze przerzutki 3x9- przednia przerzutka: normalnie średnie przełożenie (ustawione praktycznie na stałe). ciężkie warunki/ przebijanie się przez śnieg - najwolniejsze/mocne przełożenie od paru tygodni- po awarii przerzutki/przeskakujący łańcuch i zużyta korba (naprawa nieopłacalna, rower sypie się) - przednia ustawiona na najszybszym biegu - daję jeszcze radę, ale to jest hardkor i masssakra Przez 6..8? lat jeżdżę na moim rowerku i przy mojej jeździe praktycznie co roku wymieniałem zębatkę 3x9, łańcuch, a raz czy dwa - także i przerzutkę. Już w tym roku sporo zapłaciłem za częściową naprawę, bo akurat musiałem, ale rower i tak się już sypie po całości. Słyszałem (od dwóch różnych serwisantów) - przy przekładni wewnętrznej właściwie tylko wymienia się łańcuch i zębatkę (pojedyńczą), a sama przekładnia wewn. jest nieserwisowalna, ale jest dość dobrze chroniona przed piaskiem/solą i bez wymiany starcza na dobrych parę lat. Pytanie - [wymiana roweru; nowy/używka max 1500zł] jaka przerzutka da radę przy mojej jeździe (CAŁOROCZNIE, słońce/deszcz/śnieg/duże_błoto_pośniegowe i krawężniki/lekkie wzniesienia)? Jest szansa, że Nexus 7 (lub podobna) się sprawdzą - rozpiętość przełożeń i ochrona przed piaskiem/błotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 Klasyczna przerzutka z dobrym łańcuchem (albo dwoma) spokojnie da sobie rade przy takiej jeździe jak piszesz przez kilka sezonów (oczywiście napęd trzeba co jakiś czas wyczyścić i naoliwić łańcuch). Jeźdżąc na jednym łańcuchu z gównolitu szybko niszczysz kasetę i blaty korby. Nexusy są niezłe i praktycznie bezobsługowe. Raz na 2-3 sezony wypadałoby oddać ją na przegląd (mycie i smarowanie) do kogoś kto ma pojęcie (średno 1:50 serwisów rowerowych w PL). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KaDeT5 Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Nexusy są spoko, jeździsz i zapominasz na dluzszy czas o swojej piescie, nie trzeba częstych serwisow co jest na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mistan Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 No nie jest tak że Nexus nie wymaga serwisowania. Też zalecane jest co roku oddać piastę do smarowania, chyba że jedziesz do zajechania i naprawa, albo następna. Do tego waga! Zbyt to toporne względem klasycznej. Ale to już zależy kto co lubi i co komu lepiej pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inforobert Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 W dniu 27.04.2019 o 05:48, Matheu napisał: Słyszałem (od dwóch różnych serwisantów) - przy przekładni wewnętrznej właściwie tylko wymienia się łańcuch i zębatkę (pojedyńczą), a sama przekładnia wewn. jest nieserwisowalna, ale jest dość dobrze chroniona przed piaskiem/solą i bez wymiany starcza na dobrych parę lat. Serwisuje się raz do roku lub co 5 tyś km. Z trzema blatami w korbie zadziała, ale na tak małym młynku piasta może ulec uszkodzeniu, stosunek przełożenia ma być nie mniejszy niż 1:2,1 Koszt, to zależy co się chce. Piasta nexus 8, 450zł Osprzęt 45zł (trzeba dobrać odpowiednie podkładki anty rotacyjne) Manetka nexus obrotowa 30zł lub manetka alfine 90zł (alfine występuje w dwóch wersjach, trzeba dobrać dedykowaną) Napinacz alfine łańcucha 90zł, to zależy jaka korba, czy z jedną tarczą czy z dwiema, lub zamiennik do korby z jedną tarczą 60zł Nowe szprychy i usługa zaplatania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudekmotorek Napisano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2020 To wszystko kupisz znacznie taniej niż kolega wymienił powyżej. Piastę nexus 8 znalazłem na ebay za 105£ i za 120£ w zależności od wersji. Ja jeżdżę od kilku lat i jestem na tyle zadowolony, że gdy musiałem się przesiąść na rower wyposażony w tradycyjne przekładnie jazda nim mnie denerwowała. Nexus bez serwisowania zaczął mi omykać po około 4-5 tys przebiegu. Radzę zmieniać biegi bez pedałowania to znacznie wydłuży okres bezproblemowej jazdy. I nie słuchaj opinii o WIELKIM CIĘŻARZE tych przekładni trzeba wziąć pod uwagę wszystkie elementy jakie usuwa się zmieniając przekładnię łącznie z piastą i osią bo przekładnia już je posiada. Dwa takie same rowery jednej firmy Boardman URB 8.9 odpowiednio do przekładni alfine 8 =10,7 kg sram 1x11 =10,5 kg gdyby temu drugiemu zrobić przełożenie 3x11 i dołożyć manetkę różnica przestanie istnieć. Jeśli nie jeździsz wyczynowo to nexus da radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawstorant Napisano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2020 Ja nie wiem co ty palisz bo 105 funtów szterlingów to 523 złote. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudekmotorek Napisano 22 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2020 Nie palę tego co Ty i nie cierpię na lenistwo tylko szukam tym razem na ebay. Tak się składa, że szukałem przekładni dla siebie i znalazłem dwie w Niemczech w takiej właśnie cenie z tym, że ta droższa miała elektryczne sterowanie. Tak mi powiedział facet w serwisie gdy wyszukiwał w katalogu Shimano, reszta części również tańsza wszystko nowe. Jako że zaplatanie koła u mnie nie jest tanie finalnie kupiłem w sklepie cały nowy mechanizm za 139£ to z marżą sklepową, na ebay znalazlem teoretycznie taki sam wkład za 95£ dedykowany do hamulca szczękowego nie do tarczy. W samym wkładzie nie ma różnicy ale że sam producent dedykuje inny do hamulca tarczowego pozostałem przy jego zaleceniu i skończyło się na droższym sklepowym. Płaci się za lenistwo lub za brak czasu za co Ty płacisz Twoja sprawa. 11 godzin temu, Lawstorant napisał: Ja nie wiem co ty palisz bo 105 funtów szterlingów to 523 złote. Tu masz pod hamulce szczękowe mądralo za 84,99£ to jeszcze taniej https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F312073000390 Ten ma ponoć sterowanie elektryczne : https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F312343517586 ...to co Ty palisz, że płacisz dwa razy więcej? Pomijam fakt, że wstawiłeś źle przecinek i cena wygląda na ponad 8tys tyle to nawet nowy 14 biegowy Rolhoff nie kosztuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.