Skocz do zawartości

[Kupno] Czy Tribana 100 się nada czy lepiej 500'kę?


Indzynier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się nad zakupem (raczej na te 10 rat po 0% z pierwszą rata na połowę ceny roweru) Tribaba 100 albo Tribana 500 (ten ma dwójka moich znajomych), szczerze mówiąc 1700 zł to trochę dla mnie dużo na ten moment i nie wiem czy chciałbym tyle wydać. 

Do czego będzie mi potrzebny rower? -> szczerze mówiąc do schudnięcia jako dodatkowe aeroby oprócz siłownii, rok temu od lipca do sierpnia miałem okazję jeździć jako dostawca Uber Eats starym góralem, który miał opony 26" (ja mam wzrost 186 i ważę 110kg) i dawałem radę nim robić po 30-40km dziennie, więc z kondycja nie jest źle, a i udało mi się schudnąć ponad 5kg przez ten czas przy przejechaniu nim łącznie ponad 600km. Więc można to podsumować jako rower do treningu/tras 25-50km co 2-3 dni/ewentualnie sporadycznie wycieczek rowerowych z tymi znajomymi co mają Tribana 500.

I tu pojawiają się pytania o Tribana 100 czy spełni moje oczekiwania nada się? Będę mocno odstawał w trasie od znajomych? Da się go użyć w jakimś trenażerże? Wolnoblat 1x7 da mi mocno w kość przy powiedzmy średnich wzniesieniach/podjazdach kilkudziesięciu metrowych? Czy te rowery są trwałe (ogólnie B'Twiny z Decathlonu), bo czytałem opinie, że po 600 km ktoś musiał wymieniać piastę czy coś, co dla mnie jest śmieszne skoro ja na tym starym góralu zrobiłem 600km i jeździł dalej, to nowy rower powinien z 3000 km przejechać i być dopiero do jakiegoś serwisu, tj. w skrócie po jakim przebiegu będzie trzeba coś wymieniać/naprawiać i ile maksymalnie km pociągnie? Co sadzicie czy lepiej wziąć Tribana 500 czy 100 do moich celów się nada (ja myślałbym o dołożeniu później do Tribana klamkomanetki A070 i jakiejś kasety da się?)? Ostatnie pytanie czy może potraficie zastosować jakaś alternatywę dla tych Tribanów najlepiej w kwocie 1000 zł, a jeśli takich nie ma no to do tych 1600 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o tym np https://www.intersport.pl/rower-romet-18-huragan-1-611748.html

Kross obecnie ma na raty np 10x 20x lub 30x więc https://www.kross.pl/pl/2019/road/vento-3-0

A jeżeli już triban z niskiej półki to z dwojga złego lepiej według mnie https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-m-id_8505088.html

Korba przynajmniej dwu blatowa a kaseta 11/34

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triban 100 ma wolnobieg. To i 110 kg wzajemnie się wykluczają. Nie w sensie efektywności pedalowania czy rozwijanych prędkości, a w sensie mechanicznej wytrzymałości. MUSI być kaseta z tyłu. Tak samo przy takiej wadze warto mieć lepsze kola (czyli obręcze i piasty). Nie ma co się dziwić, jak się kupuję jak najtańszy rower w ktorym zaoszczędzono na wszystkim i torturuję go dużą wagą i sporymi przebiegami, no to on zaczyna się sypać. Góral może i stary, ale pewnie ma wytrzymałe podzespoły.

Druga sprawa. To rower z barankiem. Jeździłeś takim, wygodnie ci, chcesz taki? Nie wszystkim to pasuję. Jak mówimy o decathlonie, to masz tam też triban z płaską kierownica, niestety aż 1999, model 520fb.  Jest riverside 120 z prostą kierownicą. Przynajmniej ma kasetę, reszta podzespołów jest takiej samej slabej jakości co w triban 100. Szczególnie stalowe hamulce i plastykowe klamki. Od razu do wywalenia, jak chcesz się zatrzymywać tam gdzie trzeba, a nie w najbliższym samochodzie czy pieszym.

Zakup roweru z wolnobiegiem licząc na wymianę na kasete w przyszlosci to nienajlepszy pomysł. Bo wydasz w sumie więcej niz od razu kupując kasete.

Jako alternatywy musisz szukać coś co ma co najmniej 8 biegów z tyłu (kaseta), wzmacniane obręcze kół, aluminiowe vbrake z aluminiowymi klamkami, najlepiej bez amortyzatora. Przykładowo zobacz Lazaro aero v2/v3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pisali inni ważący 105kg to zrobili nim 2k w sezonie i nic się nie stało, tak wygodnie jeździ mi się na baranku, bo jeździłem na Tribanie 500 od tych znajomych i wygodnie na pewno lepiej niż na góralu 26" który nawet dla nastolatka że wzrostem 1.60 byłby za mały skoro na tamtym dałem radę jeździć 30-40 km a napęd był tak wyjechały, że pedałowali się masakrycznie ciężko to na takim z pewnością dam radę. Poza tym jak już to podawaj konkretne modele ja się nie znam na rowerach. A i chciałbym zakupić szosę/gravela, a nie MTB i inne jak coś. Poza tym nie patrz na to, że teraz ważę 110 kg, bo niedługo będę ważył 95 kg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Indzynier napisał:

miałem okazję jeździć jako dostawca Uber Eats starym góralem, który miał opony 26" (ja mam wzrost 186 i ważę 110kg) i dawałem radę nim robić po 30-40km dziennie, więc z kondycja nie jest źle, a i udało mi się schudnąć ponad 5kg przez ten czas przy przejechaniu nim łącznie ponad 600km.

Wybacz, ale 30-40km to jest kwestia 1,5-2 godzinnej przejażdżki dla średnio wysportowanej osoby, a 600km to jest typowy miesięczny przebieg dla w miarę regularnie jeżdżącej osoby, także określenie tego jako "z kondycją nie jest źle" może być "nieco" na wyrost ;)

Teraz, Indzynier napisał:

chciałbym zakupić szosę/gravela

W tym budżecie nie ma żadnego dostępnego gravela. To że w Decu tak jest Triban 100 określany to jakiś absurd i zwykła ściema :) I trudno to nazwać prawdziwą szosą tak naprawdę. To jest rower albo do mocno okazyjnej jazdy, albo do tego by po kupnie totalnie się nim nie przejmować i móc zostawiać gdzie popadnie, a jak się coś zepsuje to albo móc naprawić TOTALNIE po taniości albo kupić kolejny. Oczywiście nie znaczy to, że się od razu rozpadnie, niemniej jest on z założenia "złożony z samych kompromisów" delikatnie mówiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, m0d napisał:

Regulamin forum, pkt 2i

40 km na starym góralu z komunii to mało ciekawe ... chodzi mi o to, ze skoro na takim gównie potrafiłem przejechać w 30 stopniowym upale 40 km to przesiadka chociażby na takiego Tribana będzie jak z malucha na ferrari, w góralu działały mi tylko 3 przełożenia i zazwyczaj jeździłem na tym najmocniejszym, nieważne zresztą ;) piszmy na temat, jakieś konkretne modele zamiast 100'tki albo niech wypowie się jakiś właściciel Tribana 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos baranka, to weźmy jeszcze pod uwagę żeby w takim rowerze były normalne, współczesne, klamkomanetki, bo to i wygoda i bezpieczeństwo, a nie "wajha" przy mostku jak w Tribanie 100. I własnie takie rzeczy będą IMHO wkurzać w tym sprzęcie, czyli różne dziwne patenty dla redukcji kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W górnym chwycie nie masz dostępu do hamulców :) A w chwycie na łapach to chyba byś musiał sobie kciuk wyłamać żeby tej wajchy używać mimo jej przysunięcia. Wiem, napiszesz oczywiście że to żaden problem oderwać dłoń od kierownicy - kup i zdaj relację za jakiś czas czy to takie praktyczne i dobre rozwiązanie.

PS. Widzisz, i już się zaczyna "przecież mogę dokupić". I tak za jakiś czas możesz wymienić pół tego roweru i zapłacić za to sumarycznie więcej niż od razu za sprzęt bardziej praktyczny w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie a taka modyfikacja w tym wypadku nie ma sensu lepiej od razu kupić coś co będzie sprawne i na dłużej starczy a dodatkowo da przyjemność z jazdy.

Na szosówce najlepiej jeździć na dobrej kadencji (80-90) a to się wiąże ze zmianami biegów żeby ją utrzymać. Nie wyobrażam sobie zmiany biegów tą wajchą co jest w Triban 100.

Jak chcesz z roweru czerpać przyjemność i żeby starczył ci na długo to lepiej dołożyć i kupić coś w miarę rozsądnego. Dobrze by było żeby przynajmniej osprzęt był Claris.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak opisano wyżej, taka przykładowa wymiana wolnobiegu na kasetę powoduje:

- potrzebę wymiany piasty

- jak piasty to bardziej się opłaca całe nowe koło

- jak będziesz chciał kasetę z inną ilością koronek niż miał wolnobieg to do wymiany manetka

- jako że manetka nietypowa to pewnie trzeba będzie dokupić normalne klamkomanetki

- przy okazji pancerz i linki bo stare będą za krótkie

- do tego potrzeba odrobiny wiedzy i narzędzi (kolejne koszty) albo wizyty w serwisie (też koszt)

I tak będzie z każdą wymianą/upgradem w tym rowerze, że jedna rzecz będzie pociągać kolejne. Ten sprzęt ma jako taki sens jako maksymalnie tania całość, gdzie sam o wszystko dbasz i wymieniasz części eksploatacyjne na takie same, ale nie jako "baza" do jakiegokolwiek cudowania w przyszłości ze względu na nietypowe/przestarzałe rozwiązania, które wybrał Decathlon dla redukcji ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Indzynier napisał:

Mówię o przedniej kasecie.

To jest korba. Czyli masz do zakupu korbę, przednią przerzutkę i nową lewą klamkomanetkę zamiast klamki hamulcowej.Jeszcze linki+pancerze+narzędzia. Ew. łańcuch jeżeli będzie zbyt krótki i suport jeżeli będzie nieodpowiedniej długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Indzynier napisał:

Znalazłem Tribana 500 używanego za 890 zł, ale rama XL jak myślisz przy moim wzroście 1.86 (musiałbyś się dokładniej zmierzyć) sprawiałoby to jakąś duża różnicę z ramą rozmiaru L?

Ja mam 1,80 i mam szosę w rozmiarze L tak że. Najlepiej jest się przymierzyć ponieważ każdy ma inną budowę i jednemu przy wzroście 1,80 będzie lepiej na M a drugiemu na L.

Poza tym idąc już dalej te oznaczenia S, M i L to nie jest wykładnia ponieważ różni producenci różnie wyznaczają te rozmiary. Ważne są parametry ramy ale to już bardziej rozbudowana bajka.

Triban to dla twojego wzrostu bym powiedział że raczej  XL. Ocena na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, remover napisał:

Ale przymierzyć się warto, przecież w decathlon to nie jest problem.

Chyba jednak nie kupię tego używanego, bo był kupowany jesianią 2016 roku w okresie rowerowym używany kilka razy w miesiącu na trasie Gdansk-Wejherowo (47 km), więc pewnie wyeksploatowany mocno chociaż ze zdjęć wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...