Skocz do zawartości

[Demontaż suportu] Delta


franeczek91

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Przyszedł i na mnie ten moment gdzie muszę niestety rozkręcić swój rower. Nie jest to jakaś oszałamiająca marka - delta. A powodem zmuszajacym mnie do rozkręcenia suportu jest dźwięk jaki wydaje korba po przejechaniu ok 40km - trzaski i stukanie podczas pedałowania nie są niczym przyjemnym... 

Po udanej próbie odkręcenia korby ukazał się taki obraz:

https://zapodaj.net/ef60cce8596cf.jpg.html

https://zapodaj.net/4066e852649de.jpg.html

https://zapodaj.net/b7e3680fd97a5.jpg.html

I jest pytanie te czarne dekielki (nie wiem jak fachowo brzmi nazwa) trzeba zdjąć jakimś specjalnym kluczem czy wystarczy wybić np młotkiem i wybijakiem. 

Poproszę o odpowiedzi jakbyście tłumaczyli totalnemu laikowi (może są w internecie jakieś filmiki jak zrobić kompletny demontaż, a ja nie umiem tego znaleźć). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień zewnętrzny z pierwszego i drugiego zdjęcia odkręcasz w lewo tępym śrubokrętem i młotkiem lub kluczem pazurowym (pewnie nie masz), a potem odkręcasz w lewo samą miskę kluczem 17, albo nawet i ręką, bo bez kontry powinno być już luźno.

Przeciwną miskę (tak się to nazywa) od strony napędu okręcasz dużym kluczem płaskim lub imadłem, ale tym razem już w prawo, bo gwint jest lewy.

Wianki Ci się pewnie rozsypały i żeby ten suport odratować trzeba  by ocenić stan misek i ewentualnie je wymienić razem z kulkami. Polecałbym udać się do rowerowego i kupić pakiet suportu o osi takiej samej długości jak obecna (bez gwintów na końcach), bo to wygodniejsze i trwalsze rozwiązanie. Do wkręcenia "pakietu" potrzebny już będzie specjalny klucz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od biedy zamiast klucza możesz użyć śrubokręta i młotka ( do odkręcenia pierścienia ) Potem klucz 17 do miski lewej i coś koło 30tki do miski prawej. Prawa miska ma odwrotny gwint - odkręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Reszta tu :

http://mslonik.pl/rowery/technika/1030-budowa-starego-suportu-cz-4

Jeśli wymieniasz tylko koszyki kulek to pamiętaj o osi, żeby założyć tak samo ( prawa/lewa ) ale najlepiej jak wymienisz cały suport na taki z maszynowymi łożyskami ( tylko długość osi do ustalenia - Twoja korba decyduje o tym, najczęściej będzie to 122,5 lub 127,5 mm dla starszych korb, które miały łożyska starego typu, jak Twoje na zdjęciu )

 

https://allegro.pl/oferta/wytrzymaly-wklad-os-suportu-neco-122-5mm-x-68-mm-7952429548

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie @SoloTM @seraph za utwierdzenie mnie w domysłach, że jednak młotek i przecinak to najlepszy sposób na odkręcenie 

Ogólnie chyba już wiem co wydawało dźwięki podczas pedałowania 

https://zapodaj.net/5dfe4765a77f3.jpg.html

A tak na serio to to zwróciło moją uwagę najbardziej :

https://zapodaj.net/87c742c2c1492.jpg.html

Myślę kupić cały wkład suportu żeby nie bawić się w wymiany poszczególnych elementów. I zastanawia mnie jedno, czy mufa ma taką samą średnicę zawsze? (Wiem, mogę zmierzyć sobie to ale nie chcę przy zakupie suportu popełnić gafy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miska którą wykręciłeś ( z ramy ) tam gdzie gwint - suwmiarką 34,6 mm to typowy ( 98 % ) anglik ( BSA ) a 35,6 mm to włoch ( ITA ). Stawiam, że masz ten 1. Druga kwestia szerokość mufy ( ramy ) 68 mm czy 73 mm, ale znowu stawiam, że masz 68 mm.  Sam gwint też może być nieco inny w starszych rowerach ( gwint francuski ) ale to nei Twój przypadek. Ty masz oś z okresu już "chińskiego" i na 99% będzie to około ( licząc bez gwintu na osi ) 127-131 mm, dlatego nie wdając się w szczegóły suport o długości 122,5 mm ( jeśli oś 127,5 mm ) lub 127,5 mm ( jeśli oś ma 131 mm ) powinien załatwić sprawę.

https://allegro.pl/oferta/wklad-os-suportu-neco-bsa-maszynowe-122-5-mm-sruby-6038308690

https://allegro.pl/oferta/maszynowy-wklad-suport-neco-127-5mm-51-7238459857

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...