franeczek91 Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Hej, Przyszedł i na mnie ten moment gdzie muszę niestety rozkręcić swój rower. Nie jest to jakaś oszałamiająca marka - delta. A powodem zmuszajacym mnie do rozkręcenia suportu jest dźwięk jaki wydaje korba po przejechaniu ok 40km - trzaski i stukanie podczas pedałowania nie są niczym przyjemnym... Po udanej próbie odkręcenia korby ukazał się taki obraz: https://zapodaj.net/ef60cce8596cf.jpg.html https://zapodaj.net/4066e852649de.jpg.html https://zapodaj.net/b7e3680fd97a5.jpg.html I jest pytanie te czarne dekielki (nie wiem jak fachowo brzmi nazwa) trzeba zdjąć jakimś specjalnym kluczem czy wystarczy wybić np młotkiem i wybijakiem. Poproszę o odpowiedzi jakbyście tłumaczyli totalnemu laikowi (może są w internecie jakieś filmiki jak zrobić kompletny demontaż, a ja nie umiem tego znaleźć). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Pierścień zewnętrzny z pierwszego i drugiego zdjęcia odkręcasz w lewo tępym śrubokrętem i młotkiem lub kluczem pazurowym (pewnie nie masz), a potem odkręcasz w lewo samą miskę kluczem 17, albo nawet i ręką, bo bez kontry powinno być już luźno. Przeciwną miskę (tak się to nazywa) od strony napędu okręcasz dużym kluczem płaskim lub imadłem, ale tym razem już w prawo, bo gwint jest lewy. Wianki Ci się pewnie rozsypały i żeby ten suport odratować trzeba by ocenić stan misek i ewentualnie je wymienić razem z kulkami. Polecałbym udać się do rowerowego i kupić pakiet suportu o osi takiej samej długości jak obecna (bez gwintów na końcach), bo to wygodniejsze i trwalsze rozwiązanie. Do wkręcenia "pakietu" potrzebny już będzie specjalny klucz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2019 Od biedy zamiast klucza możesz użyć śrubokręta i młotka ( do odkręcenia pierścienia ) Potem klucz 17 do miski lewej i coś koło 30tki do miski prawej. Prawa miska ma odwrotny gwint - odkręcasz zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Reszta tu : http://mslonik.pl/rowery/technika/1030-budowa-starego-suportu-cz-4 Jeśli wymieniasz tylko koszyki kulek to pamiętaj o osi, żeby założyć tak samo ( prawa/lewa ) ale najlepiej jak wymienisz cały suport na taki z maszynowymi łożyskami ( tylko długość osi do ustalenia - Twoja korba decyduje o tym, najczęściej będzie to 122,5 lub 127,5 mm dla starszych korb, które miały łożyska starego typu, jak Twoje na zdjęciu ) https://allegro.pl/oferta/wytrzymaly-wklad-os-suportu-neco-122-5mm-x-68-mm-7952429548 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franeczek91 Napisano 17 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Dzięki wielkie @SoloTM @seraph za utwierdzenie mnie w domysłach, że jednak młotek i przecinak to najlepszy sposób na odkręcenie Ogólnie chyba już wiem co wydawało dźwięki podczas pedałowania https://zapodaj.net/5dfe4765a77f3.jpg.html A tak na serio to to zwróciło moją uwagę najbardziej : https://zapodaj.net/87c742c2c1492.jpg.html Myślę kupić cały wkład suportu żeby nie bawić się w wymiany poszczególnych elementów. I zastanawia mnie jedno, czy mufa ma taką samą średnicę zawsze? (Wiem, mogę zmierzyć sobie to ale nie chcę przy zakupie suportu popełnić gafy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Miska którą wykręciłeś ( z ramy ) tam gdzie gwint - suwmiarką 34,6 mm to typowy ( 98 % ) anglik ( BSA ) a 35,6 mm to włoch ( ITA ). Stawiam, że masz ten 1. Druga kwestia szerokość mufy ( ramy ) 68 mm czy 73 mm, ale znowu stawiam, że masz 68 mm. Sam gwint też może być nieco inny w starszych rowerach ( gwint francuski ) ale to nei Twój przypadek. Ty masz oś z okresu już "chińskiego" i na 99% będzie to około ( licząc bez gwintu na osi ) 127-131 mm, dlatego nie wdając się w szczegóły suport o długości 122,5 mm ( jeśli oś 127,5 mm ) lub 127,5 mm ( jeśli oś ma 131 mm ) powinien załatwić sprawę. https://allegro.pl/oferta/wklad-os-suportu-neco-bsa-maszynowe-122-5-mm-sruby-6038308690 https://allegro.pl/oferta/maszynowy-wklad-suport-neco-127-5mm-51-7238459857 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franeczek91 Napisano 17 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Mierząc na moje oko wychodzi: Gwint - niecałe 35mm czyli będzie to te 34,6 mm Szerokość mufy 68mm Długość osi 125 mm bez gwintu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Czyli to: https://allegro.pl/oferta/wklad-os-suportu-neco-bsa-maszynowe-122-5-mm-sruby-6038308690 https://allegro.pl/oferta/klucz-do-suportu-na-kwadrat-neco-shimano-uniwersal-7774773312?reco_id=fba60a32-60e9-11e9-9bb2-6c3be5c06da0&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118 Taki klucz będzie potrzebny i daj smar na gwint misek/ramy przy wkręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franeczek91 Napisano 17 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Ojej... Dziękuję za kompletną odpowiedź i do tego klucza na suport żeby odkręcić/dokręcić będzie potrzebny zwykły klucz o rozmiarze 24? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2019 Tak, albo grzechotka z kwadratowym łbem, albo nawet klucz typu "żabka", bo nie dokręca się tego jakoś bardzo mocno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.