Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent

Rekomendowane odpowiedzi

WIPI1979

Witam.

Proszę o pomoc w skręceniu tego amortyzatora w/w w tytule (26").

Wsiąkło mi zdjęcie (ze smartfona) jak były ułożone elementy wewnątrz amortyzatora.

Wszystko jest nowe i oczyszczone z zaschniętego smaru i gotowe do ponownego złożenia.

(zdjęcia zamieszczę czystych części/elementów wewnętrznych.

 

Wyjaśnienie:

W zeszłym roku (2018r.) wszedłem w posiadanie nowego amortyzatora typu DH: ZOOM CH-580 DH (AMS) - z nastawem ręcznym twardości.

W tym roku (2019r.) w lutym rozkręciłem go do malowania - półki (3 szt. - dokupiłem jedna na olx.pl) i golenie/lagi (górna część ich) - w kolorze czarnego matu i czarnego połysku + śruby.

Wystarczy schemat lub opis moich zdjęć co w którą str.

Mogą być filmiki lub inne porady (nawet odręczne rysunki).

Generalnie chodzi mi o "kierunkowość" elementów gumowych, "kierunkowość" plastikowych "przedłużek" i z resztą powinienem sobie spokojnie poradzić.

 

PS.

Proszę nie odpisywać, aby zajął się tym serwis, bo to nie wchodzi w rachubę.

Amortyzator kosztował mnie 99 PLN i nie zamierzam dokładać do tego interesu. Pomalowanie mnie też wyniosło jakiś koszt kilkudziesięciu PLN i teraz efekt kolorystyczny jest piorunujący (amortyzatora i jego z resztą roweru). Teraz będę szukał również czarnego amortyzatora 100mm lub 120mm W KOLORZE CZARNYM, 

ALE

już manetką zmiany skoku.

Ten chcę złożyć i pojeździć na moim nowo zbudowanym rowerze. Amora dam w gratisie bratu. Bardzo podoba się jemu. 

 

 

PS.

Zaraz zdjęcia dodam.

 

O ile wszystkie małe elementy są "przelotowe przez śrubę,

 to ta duża plastikowa przedłużka nie jest "przelotowa" przed śrubę.

Odbojniki - wiem.

Plastiki 4 szt. na sprężynę - wiem.

Śruby jak założyć do amora - wiem.

Jednak mam zgryz co do "kierunkowości" pozostałych elementów. 

IMAG4072.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

Nastawna śruba ma plastik biały z gwintem, który chowa się całkowicie w czarnym ALUminiowym korpusie.

PS.

Nie mogę dołożyć zdjęć ze smartfona.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

Tak. Jeszcze tylko 2-ie nakrętki na górze lag/goleni. jedna zwykła ALUminiowa, a 2-a z regulacją sztywności/miękkości sprężyny. 

Więcej nic nie było we wnętrzu.

Ten tym to DH - wyższe lagi/golenie. Na zewnątrz 3-y półki, i dolna część z pałąkiem nachodząca na lagi/golenie podczas uginania.

No zrobiłem zdjęcie, ale nie mogę znaleźć. Chyba antywirus mi wykasował.

Podkreślam, że wszystko jest nowe i nic nie obcierało o drugie, bym domyślił się co mogło być o co oparte/podparte.

A ten amor jest z 2005r. i już nie ma go w sklepach. Może ktoś ma używany i byłby wstanie tylko rozkręcić i pokazać na zdjęciu co i gdzie było i w którą stronę.

Może inne podobne mają takie klamoty wew. podobne. 

Bo zwykłe ZOOM-y np. CH-560... to maja po 2-ie sprężyny bez regulacji i na górze kapselki plastikowe i amorek pracuje. Mam jeden zniszczony i bebechy z niego, ale nie mam plastików na końcach sprężyn, bo popękały. A w 2-gim dobrym zwykłym ZOOM-ie, który używam (model z 2007r. - na V-brake i/lub na tarcze), to wszystko ładnie mi pracuje, a po zimie muszę rozkręcić zawsze, bo "zaciera się" i słabiej pracuje.

Tak więc mam porównanie 2-ch podstawowych amorów ZOOM-ów. Ale nie mam typu DH. No nie kupiłem 2-go :)

Czekam na odpowiedzi.

Proszę o pomoc.

3.jpg

Na śrubie na dole, to włożyłem jak leci by pokazać, że są to "przelotowe" rzeczy. Nie znaczy, że one tak są poprawnie nałożone. Z tego co pamiętam, to raczej wszystkie nie będą na jednej śrubie.

Białe plastikowe osłony na sprężynę już założyłem.

Pozdrawiam.

Z poważaniem

Przemysław

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

To jest typ HownHill z 2005 roku. Nowy i nie był jeżdżony więc nie ma wyciśniętych na elementach odznaczeń elementów, bym doszedł co i jak poskładać.

Proszę o schemat złożenia takiego amora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Z obecnych na tym forum raczej nikt Ci nie doradzi, ponieważ prawie nikt nie jeździ na Zoomie. Kiedyś widziałem na jakieś stronie instrukcje do nich ale nie pamiętam gdzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

A inne amortyzatory jak są składane?

Chodzi mi o te najtańsze.

Przecież będzie podobnie coś. 

Oczywiście cały czas mówimy o amortyzatorze typu DH (DownHill).

Pomijam amory, które są ze średniej półki lub wyższej półki, gdzie sposób amortyzacji jest, nazwę to, bardziej skomplikowany lub bardziej zaawansowany. Nie wspomnę o amorach olejowych lub olejowo gazowych.

Mnie nie chodzi, czy ktoś z tego forum jeździ lub nie na ZOOM-ie. Może ktoś ma pomysł jak to poskładać. Jakiś mechanik ze serwisu rowerowego.

Przecież zasady składania amortyzacji powinny być jakieś i powinno się dać złożyć ponownie ten nowy amor DH - choć ZOOM-a. Na razie go kupiłem, abym miał na czym jeździć i jak projekt będzie się mojego nowo składanego roweru zachowywał.

Wtedy kupię inny amor i już będę miał zdanie czy kupić typu DH (nadal), czy kupić zwykłego typu. W obu przypadkach skok 100mm lub max 120mm.

Pobawiłem się w malowanie i teraz wiem, czego oczekiwać od podkładu i farb na LEPSZYM amorze.

Nie chodzi o jazdę na ZOOM-ie non-stop. Cenię swoje życie i zdrowie i nie zrobię wypadu w ostry teren na ZOOM-ie.

Mnie tylko chodzi o możliwość złożenia tego amora. Nic więcej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

I co?

Nikt?

To jak składacie najtańsze amortyzatory markowe z regulacją? - nie z długimi lagami, ale z krótszymi, lecz również ze skokiem 100mm.

Przecież największe marki jakie posiadacie tu na forum mają również najtańsze modele amortyzatorów z regulacją i potrzeba jest ich jest serwisowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

Czy takie złożenie będzie prawidłowo?

Czy poodwracać coś w 2-gą stronę? - któreś z elementów.

Czy sprężyna powinna być poniżej nad "łbem śruby" w ladze, czy tak jak jest, pod samym prawie "koreczkiem nastawnym"?

PS.

w/g filmów na youtube z rozkręcania i skręcania amortyzatorów sprężynowych z nastawem twardości/miękkości sprężyny - bez olejów - udało mi się poskładać elementy.

Nie miałem sprężyny pomiędzy czerwonym, a czarnym plastikiem w "dolnych rurkach" na śrubach. Choć jak widać miejsce jest.

W starych amorach ZOOM sprężynowych (w zepsutym starym i w obecnie używanym z 2007r. produkcji) mam sprężyny na śrubach i na nich poprzez plastiki (jak ten czarny krótki - przy łbie śruby) opierają się golenie o sprężyny.

Planuję złożyć ten amor DH ZOOM 580 TRACKER

DODATKOWO

ze szerszymi sprężynami ze starego zepsutego amora ZOOM. Jednak nie mam takich plastików czarnych na szersze sprężyny - wykruszyły mi się/popękały w starym amorze (ze starości - bo w rękach rozkruszały się mi, gdy rozkręcałem tamten zepsuty amor ZOOM).

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam - wszystkich forumowiczów.

czy prawidłowo.jpg

Więcej zdjęć jutro/następnego dnia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WIPI1979

 

Tym się sugerowałem przy składaniu swojego amora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×