Skocz do zawartości

[Hamulce szosowe hydrauliczne] skok klamkomanetki


maczet190399

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Zakupiłem hamulce hydraliczne do mojej szosy ULTEGRA ST-685 z zaciskami BR-785. Odpowietrzylem już kilka razy różnymi sposobami. Lejkiem sposobem shimano oraz dwoma strzykawkami sposobem srama. Nawet zrobiłem też grawitacyjne. System działa ale klamka chwyta bardzo późno.  Prawie przy zakrogeniu kierownicy. Szczegolnie tylnia. Przód jest do zaakceptowania.  Załączam zdjęcia przed i po wciśnięciu. Czy te klamkomanetki tak mają działać? Porównuje do srama rivala i tamte szybkiej łapią. Generalnie jestem pewien że system jest dobrze odpowietrzony 

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeca jest od groma filmow w internetach, na których widać , na pewno nie powinna klamka dotykac kierownicy, przynajmniej przed tym koło powinno byc juz maksymalnie hamowane, tj zblokowane, a jesli widzisz roznice miedzy lewym i prawym to jasne jest ze cos jest nie tak.... tu koles wciska dosc mocno i widac ze klamka nie dotyka kierownicy...

 

Mam te same klamki zdaje sie tylko z zaciskiem RS805 (od 785 roznia sie chyba jedynie sposobem wyprowadzneia przewodu)  i dziala to jak powinno, tj nawet przez sekunde nigdy nie pomyslalem ze klamka ma za duzy skok.

A wmanualu masz jeszcze free stroke i reach adjustment. https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/ultegra-6870-di2/BR-RS785.html

Strona 47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podczepię się pod temat - @maczet190399 robiłeś coś z tym może? Ostatnio zauważyłem u siebie na takim samym zestawie, że późno łapie przód. Nie jestem pewien czy tak było, czy się w miarę czasu pogorszyło. Hamulce zakładane jakiś rok temu, nie były ani odpowietrzane, ani płyn uzupełniany, a było nieco jazdy. Może czas na serwis, a moze tak po prostu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby mi się zużyły, byłoby to widać - a mają jeszcze duuuużo zapasu. Klocki co prawda zakładane rok temu, było też nieco jazdy w górach, ale to metaliki z radiatorami i widać, że mają jeszcze sporo do zużycia. Może uzupełnienie płynu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maczet190399 hydrauliki mają specjalny mechanizm dopasowywania się do zużycia klocków. W klamkach są takie jednostronne zaworki i przez to w układzie jest coraz więcej płynu, a tłoczki przesuwają się na uszczelkach do wewnątrz. Dlatego tak ciężko rozpycha się tłoczki przed odpowietrzaniem itd. 

 

Moim zdaniem powinieneś zacząć od odpowietrzenia samej klamki, czyli zbiorniczek/lejek podłączasz do klamki, wlewasz płyn i pompojesz klamkę i patrzysz jak wychodzą bąbelki powietrza. Klamka powinna stawać się coraz twardsza (tylko pamiętaj oi wyciągnięciu klocków, rozepchaniu tłoczków i zablokowaniu ich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odkpię stary temat.

Mam te same klamki, tyle że sparowałem je w moim gravelu z zaciskami mtb. I myślałem, że dlatego klamka ma taki duży skok. Ale widzę, że z oryginalnymi zaciskami jest to samo. U mnie mogę klamkę docisnąć prawie do kierownicy. Wiem, że tam jest regulacja odsunięcia klamki, ale nie o to chodzi. Mam sensownie oddaloną od kierownicy.

Odpowietrzałem kilka razy, na wszelkie możliwe sposoby. 

@maczet190399 czy udalo Ci się rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w styczniu odpowietrzałem i przez chwilę było tak, że chwytały bardzo szybko.
Ale właśnie, tylko przez chwilę. Po kilku jazdach "wróciło do normy" i znów łapie późno. Całość wygląda ok pod innymi względami więc chyba po prostu muszę z tym żyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, mam w domu aktualnie rower z r7020 i tam łatpie to jeszcze niżej niz rs685 ;-)

 

20200403_083852_copy_600x800.jpg

20200403_083832_copy_600x800.jpg

Tak wyglada u mnie łapanie rs685, uwazaam ze dziala idealnie :>

Wogole te klamki mi super pasuja jesli chodzi o ergo ... w tych nowych seriach r7000/r8000 zrobili to wielkie boczne wyprowadzenie przylacza i   ... sa duzo grubsze przy kierownicy i slabo sie to trzyma, a mam dlonie na rękawiczki XL :>

 

A tu wspomniane r7020

20200403_084927_copy_600x800.jpg

20200403_084906_copy_600x800.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wada rs685 to...waga...alu korpus robi swoje...i ciezko dokupic gumy czy kapy ;-) tj sa... na amazonie ;-p

A jakby ktos chcial komplet r7020 z zaciskami r7020 z przebiegiem 200km to pod koniec tego tyg bede mial na zbyciu :>

EDYTA: i taka mnie mysl naszla, jesli ktos chce zamienic rs685 na taki komplet r7020 z zaciskami, to rozważe taka opcje :> warunek jest jeden, klamki nie moga byc poobdzierane. I musza miec jakis znosny przebieg. Zaciski moga byc rs785 lub rs805 lub aktualne odpowiedniki czyli r8070 :>

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cinol123 napisał:

w tych nowych seriach r7000/r8000 zrobili to wielkie boczne wyprowadzenie przylacza

Jeśli masz na myśli wyprowadzenie przewodu hydraulicznego od wewnętrznej to mam podobny "problem" w rs505. A w sumie to nawet większy bo jest to wszystko ostro zakończone i wbija się pod kciuk jeśli chcesz trochę wyprostować pozycję i przesunąć chwyt. BTW z tego powodu praktycznie zrezygnowałem z wymiany na 700 bo nic mi to nie daje poza lepszym wyglądem a rs685 na rynku wtórnym prawie nie występuje nie mówiąc już o normalnej cenie.

BTW na allegro masz komplet rs685 z zaciskami z 1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mihau_ napisał:

a rs685 na rynku wtórnym prawie nie występuje nie mówiąc już o normalnej cenie.

Oj tam, na olx sa z np Milicza zestawy ...ostatnio byl nowy komplet z zaciskami  rs785 za 950pln. W poniedzialek sie sprzedal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cinol123 napisał:

Oj tam, na olx sa z np Milicza zestawy ...ostatnio byl nowy komplet z zaciskami  rs785 za 950pln. W poniedzialek sie sprzedal.

A z drugiej strony klamki pod di2 i hydraulikę do kupienia za 500, przerzutki za kolejne 500 i tak naprawdę w granicach 1500-1700 można ogarnąć di2 z fajnymi klamkami a nie same klamki;P Oczywiście zostaną też stare graty na sprzedaż więc coś się odzyska

Kusi, ale po co mi to xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mihau_ napisał:

A z drugiej strony klamki pod di2 i hydraulikę do kupienia za 500

Te za pincet jak rs785 to widzialem nawet w gratisie do zaciskow r8070.....jak juz brac di2 to r8070, starsze wersje nie sa fajne,....te pierwsze di2 to juz zupelnie nie jest najlepszy pomysl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2020 o 23:16, California napisał:

widzę że do hampli mtb, nawet tanich to w szosie jeszcze daleko.

To musisz popracowac nad ustawieniem i odpowietrzeniem ;-) bo dzialaja b. Dobrze.... rs685 z rs805 jak i r7020 z 7070 czy r8020 z rs805....to kombinacje ktore objezdzilem i dzialaja OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i ciekawa akcja mnie spotkała...jestem w szoku. Sprzedałem komplet r7020 z zaciskami... po paru dniach dostaję od kupującego fotkę i info ze lewa klamkomanetka jest pęknięta i poci się... no ku@#%... jestem przekonany ze sprzedałem sprawny sprzet bez wad. Sam to demontowalem, pakowałem itd....

Co ciekawe r7020 pękła na 99,9% przez zbyt mocne dokręcenie przewodu, wychodzi mi że tylko wejscie do klamki ma wklejony jakiś gwint metalowy, a cala reszta kanalu olejowego to ...kanaly w plastikowym korpusie....troche lipa, szczególnie dla silnorekich majstrów...Na klamkomanetce jest info o 5-6Nm, także wcale nie za duzo...nabywca nie jest przekononany, czy dostal lipe w paczce, czy moze serwis ...no i ehhh. Jak ha nie lubie sprzedaży wysylkowej.

Tak czy siak r8020 itp. maja ta sama konstrukcje co7020..i jesli cos ma byc z tych  klamek trwale i odporne na brak klucza dynamometrycznego...to tylko rs685 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. ciekawe jak wypadają w porównaniu do nich RX810 / RX600 tj. czy tak samo problematyczne mogą być, czy lepiej.

Co do tego luzu to tutaj co prawda inne klamki, ale chyba ta sama konstrukcja, bo też pierwsza wersja:
https://road.cc/content/review/114970-shimano-br-r785-road-hydraulic-discs

No i ten sam problem, luz jest za duży. U siebie mam ustawione na max blisko kiery, aby móc chwycić z dolnego chwytu, ale że rzadko w ten sposób używam hamulców, to chyba wykręcę na max w drugą stronę i zobaczę jak wtedy. Jeśli będzie lepiej w górnym, to i tak będzie to warte zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat.

Zgodnie z tym co pisałem, postanowiłem wykręcić na max w drugą stronę - obie regulacje tj. wywalenie wszelkiego luzu + odsunięcie klamki od kiery.

I teraz modulacja jest po prostu lepsza. W dolnym chwycie ciężko już złapać, ale kij z nim, przynajmniej na górnym naprawdę czuć hamowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...