Skocz do zawartości

[koła] Koła do szosy ~1500zł


michu808

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chce kupić lepsze koła do mojej szosy bo jezdze od początku na podstawowych.

Koła pod hamulce szczekowe dla osoby ważącej 100kg z tendencją spadkową :))

Nie wiem czy brac systemowe czy składane, kompletnie nie znam sie na kołach i nie wiem na co patrzec, poza ceną :)

Kilka propozycji ode mnie:

1. Fulcrum racing 4

2. dt-swiss-350-straightpull-r460-1590g

3. dt-swiss-350-straightpull-rr511-1740g

 

Z tego co zdążyłem sie zorientować to maksymalna waga uzytkownika to waga razem z rowerem, wiec np w przypadku fulcrumów moge delikatnie przekroczyc limit (+bidony, akcesoria itp)

Nie wiem czy takie koła mają jakąś tolerancje wagową czy lepiej odpuscic?

Chętnie wysłucham waszych opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na bikestacji kupiłem koła do mtb na piastach novateca i obręczach oraz szprychach dt swissa (oczywiście po dostawie poszły na ponowne dokręcenie i centrowanie, ale to pomijam). Obręcze pancerne podobnie jak piasty novatec więc te firmy mnie mega przekonują. r460 lekkie i to najważniejsze bo odczujesz to w górach, na podjazdach. Jeśli jednak jeździsz bardziej po płaskim spójrz jeszcze na novateki jetlfy. Trochę wyższy profil, lekkie a jeszcze dość sztywne przy tym. Zobacz też na no limited bo jeśli Twój budżet jest z gumy to może wyrwiesz jakiegoś karbona na promce u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, michu808 napisał:

Nie wiem czy takie koła mają jakąś tolerancje wagową czy lepiej odpuscic?

Jeśli nie lubisz grzebać przy rowerze to nie przekraczaj limitu.Nie bez powodu ten limit jest.Myślę,że nawet w instrukcji  będzie napisane żeby częściej  kontrolować  naciąg szprych.Ja dobijając do 100 kilo brałbym koła "systemowe".Od początku są projektowane tak by znieść duże obciążenie.a ze "składakami" to różnie bywa.Ale to tylko moja opinia.A tak w ogóle co jest nie tak z kołami,które masz obecnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100kg i systemowe zaploty 20/24 lub mniejsze? Powodzenia.

Tylko składać, na taką wagę 24/28 obowiązkowo. Piasty Novateca odpuścić, tania padaczka na tragicznych łożyskach i z ciulowo zaprojektowanym bębenkiem. 

Poszukaj fajnej obręczy, może być DT RR511 + piasty Bitex. Jakieś szprychy Sapima 1.8 w dobrym zaplocie i gitara. 1500zł w zupełności wystarczy. Alternatywą mogą być te kółka:

https://shop.dandyhorse.cc/kwant_gt

https://www.blackcatwheels.ch/p/shop.html?store-page=Kinlin-XR-31T-Bitex-hubs-p101175710

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja z piastami novateca (fakt, że w mtb) żadnych problemów nie miałem. Najlepsze jakie miałem do tej pory- dużo więcej pitolenia było z piastami mavic w crossridach i crossmaxach, czy z shimano. Relacja waga/cena/jakość wtedy nie do pobicia. Natomiast ciekawe są te dandyhorse co podesłałeś- trochę tylko szkoda , że obręcz wąska (wew.) i dedykowana do max 25. W ogóle bardzo jestem ciekaw jak wypada porównanie np.: takich stożkowych alusów dandyhorse czy jetfly z podstawowymi karbonami jak no limited (te akurat zbierają dobre opinie), evanlite. Miałem okazję chwilę pojeździć na jakiś podstawowych karbonach vittori i w ogóle mnie nie przekonały jeśli chodzi o nagłe skoki i sztywne podjazdy. Chodzi mi bardziej o to, czy dysponując budżetem w okolicach 1500 warto się szarpać na karbony za 2500, czy jeśli karbony to od razu 5000zł i w górę. Mowa o kołach uniwersalnych na płaskie, góry itp. No bo wiadomo, jak ktoś szuka na płaskie lub do tri 60-tek to takie karbony będą nie do przebicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, co nie co mi sie rozjasnilo

Jesli chodzi o koła karbonowe to nawet nie brałem ich pod uwage bo uważam ze przy mojej wadze wjechanie w jakas wieksza dziure przy wiekszej predkosci moglo by sie zle skonczyc.. Poza tym ja sie nie scigam, jezdze rekreacyjnie czasami jakas ustawka z kumplami i to wszystko, nie zalezy mi na karbonie :)

 

Na ten moment poważnie mysle nad tymi - dt-swiss-350-straightpull-rr511 głównie ze względu na limit wagowy 130kg, nie wiem natomiast co myslec o tym stożku 32mm. Obrecz 460 ma limit wagowy 109.

Regularnie jezdze trasy do 80km przeważnie po płaskim, natomiast w weekendy gdy jest lepsza pogoda lubie wyskoczyc na jakas 200km przejazdzke i zaliczyc kilka wiekszych podjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z Twoich podlinkowanych kół, fulcrumy dla twojej wagi bedą zbyt delikatne. Przód ma tylko 16 szprych, tył 21. Szukaj kół 24/28 lub nawet 28/32. Obręcze DT Swiss nie należą do zbyt sztywnych, tak więc w przypadku 24/28 brałbym koła na grubszych szprychach typu CX-Sprint lub D-light.

Obręcze Kinlin są najsztywniejsze z alu jakie znam, dużo sztywniejsze niż DT.  XR-31T ma stożek 31mm i waży 480-490g natomiast XR-26T ma 26mm i wagę 450-460g. Możesz rozważyć przód na 26T i tył 31T aby zaoszczędzić na wadze. Przy większej ilości szprych możesz brać piasty DT, natomiast unikaj tych piast przy ilości 20/24 lub 24/28 z CX-Ray. Przy Twojej wadze koła będą tarły o klocki przy mocniejszym depnięciu. Jest to spowodowane tym że piasty DT mają bardzo wąsko rozstawione kołnierze a co za tym idzie, szprychy po stronie nie-napędowej są bardziej naprężone (mniejsze ryzyko strzelenia szprychy) ale za to koło traci na sztywności bocznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2019 o 10:58, michu808 napisał:

A te kola w wariancie z takimi szprychami? Dt swiss 350

Jest jeszcze mozliwosc zazlozenia szprych dt competition race 2.0/1.8/2.0

ze szprychami 1.8 i 24/28 będą ok na twoją wagę. W tej cenie nic lepszego nie znajdziesz - bardzo dobra okazja

33 minuty temu, michu808 napisał:

Ok to w takim razie pytanie odnossnie tych kol https://www.blackcatwheels.ch/p/shop.html?store-page=Kinlin-XR-31T-Bitex-hubs-p101175710

Szerokosc wewnetrzna obreczy to 19mm, moge na taką obręcz założyc opone 25c i czy bedzie to bezpieczne?

Dopiero co kupilem na nowy sezon Conti Grand Prix 5000 25c

Opona 25mm jest jak najbardziej OK pod te obręcze

22 godziny temu, Arni220 napisał:

Tomek, oszczedzać 30g przy wadze zawidnika 90kg? Górala z niego to i tak nie zrobi, nie ma to sensu, a te Kinliny 31mm są świetne moim zdaniem. Nastepne moje treningówki bedą właśnie one od ciebie. 

 

Tak przy okazji, bo chcialem juz wcześniej pytać, one są matowe? 

Obręcze nie są matowe. Są świecące lecz nie do przesady. Wyglądają bardzo OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coby nie zakładać nowego, Orientuje się ktoś czy do obreczy DT R460 dołączone są podkładki pod nyple ? Samochód trącił mi tylne koło i muszę cos po taniości poskładać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.03.2019 o 09:04, cinol123 napisał:

coby nie zakładać nowego, Orientuje się ktoś czy do obreczy DT R460 dołączone są podkładki pod nyple ? Samochód trącił mi tylne koło i muszę cos po taniości poskładać....

Podkładek pod nyple chyba nigdy nie ma w zestawie z obręczą, nawet gdy producent zaleca ich użycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Yambo napisał:

Podkładek pod nyple chyba nigdy nie ma w zestawie z obręczą, nawet gdy producent zaleca ich użycie

Nigdy nie mow nigdy, bo w RR511 sa i podkładki i nyple w gratisie do obreczy, co prawda srebrne, ale sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...