Donayo Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 @adriel Takie opcje wybiera się wcześniej. Możesz wybrać: codzienność, rekreacja, rower górski, rower wyścigowy, rower elektryczny oraz najkrótsza trasa. Po tym wyborze dostajesz propozycje 8 pętli i wybierasz jaką chcesz. Jeśli wybierzesz nawigację z punktu A do B, otrzymujesz jedną propozycję podyktowaną poprzednim wyborem typu trasy. W aplikacji jest możliwość sprawdzenia czym charakteryzuje się dany typ. Przy MTB jest to ciężki teren. Przy rekreacji przede wszystkim drogi boczne, gruntowe, ale też odcinki po twardej nawierzchni z małym ruchem samochodowym. Najlepiej jakbyś sam sobie poczytał co i jak. Dodatki w apce są płatne, ale tanie i bardzo przydatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp3playerfan Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Używam Gpsies do tworzenia tras -fajna opcja że wybiera trasę po ścieżce a nie tak że rysujemy bule jak. Zapisuje na webie, odpalam apke gspies w smartfonie, exportuje jako gpx i wrzucam do OruxMaps- ufff. Upierdliwe ale działa w 100%. Dodatkowo w Oruxie potem pokazuje czy pod gore czy w dół i jak ostro w dół, w górę ... a to się bardzo mocno w górach przydaje. Ewentualnie można sobie wrzucić plik gpx do http://www.gpsvisualizer.com/ i zobaczyć dokładnie jaki jest profil trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 7 godzin temu, adriel napisał: ale to chcesz powiedzieć że inne mapy (open street map) takie inwestycję nowej nawierzchni wyłapują od razu ? Aktualizują je natychmiastowo czy jak ? Bardziej chodzi mi o to, że Street View jest aktualizowane raz na kilka lat. W teorii może tam nie być przejazdu a w praktyce już coś zbudowano. Tak jest w okolicach Poznania. Na openstreetmap jest społeczność lub ktoś kto to aktualizuje. Inna sprawa, w Googlu możesz sprawdzać natężenie ruchu, czego nie ma w OpenStreetMap. 6 godzin temu, adriel napisał: Im jaśniejszy tym większy ruch rowerowy / sportowy ? Bardziej intensywny kolor to większy ruch. To daje ten plus, że jak jesteś gdzieś nowy to widzisz czy lokalsi tam jeżdżą. Większe miasto to więcej użytkowników więc więcej danych. Ale zawsze trzeba spojrzeć także na inną mapę gdzie masz dane o typie dróg, żebyś z tą szosą nie wpakował się w jakieś wertepy Z tym, że nie sprecyzowałem: przez Heatmapę mam na myśli funkcję nałożenia heatmapy w narzędziu do planowania tras w Strava (https://www.strava.com/routes/new). Moje doświadczenie jest takie, że najlepiej jeździ się po: nowych drogach lokalnych, po trasach wyznaczonych przez lokalsów, niekoniecznie takich co jeżdżą w ustawkach. Dane trzeba sprawdzić w przynajmniej dwóch źródłach: Strava i Google. Szosowcy używają Stravy częściej i można częściej wypatrzyć fajne pętle. Z tym, że ustawki częściej jeżdżą po drogach po których samemu jeździ się nieprzyjemnie ze względu na ruch. Drogi krajowe są ruchliwe, chyba, że w pobliżu większej trasy szybkiego ruchu. Trasy szybkiego ruchu i drogi ekspresowe odpadają z wiadomych względów. Kiedyś w Strava była opcja wyszukiwania aktywności innych użytkowników w danym obszarze, ale po aferach z bazami wojskowymi usunęli to a szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 Jest jeszcze jedna istotna wada tych mapek. Nie pokazują informacji o terenach prywatnych, a Ci co jeżdzą tam lub wytyczają trasę mają to w D. Pod Krynicą zrobiłem z 12 km i pod lasem ( przez którego część biegła ścieżka ogrodzone i tabliczka " Teren pryw. zakaz wstępu ". No i odwrót - stracone 1,5 h i kombinowanie którędy dotrzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 3 godziny temu, Janu_sz napisał: Pod Krynicą zrobiłem z 12 km i pod lasem ( przez którego część biegła ścieżka ogrodzone i tabliczka " Teren pryw. zakaz wstępu ". gdzie to dokładnie wjechałeś ?pamiętasz? 4 godziny temu, gyrill napisał: Bardziej intensywny kolor to większy ruch No dobra ale cały czas mówimy jedynie o ruchu rowerowym a nie samochodowym, czy tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 No tak. Mapa w Strava wyznacza ruch rowerowy. Miarodajne natężenie ruchu jest trudne do uzyskania bo kierowcy tak chętnie nie dzielą się danymi. Dane szacunkowe znajdziesz w Google Maps. Poza tym, jak pisałem, klasa drogi często decyduje o skali ruchu. Nie decyduje niestety o prędkościach pojazdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 no właśnie problem w tym że cała masa starych smierdzących gruchotów jeżdzi tymi drogami i nie wiem w takim razie na co mi ta mapa. Chyba tylko w przypadku rzeczywiście jakiś dużych miast gdzie i tak wiadomo gdzie jest jakaś trasa rowerowa lub w przypadku znanych i popularnych podjazdów itp. Czyli raczej raz na ruski a w trakcie regularnej jazdy jedno dniowej lub jedno-tygodniowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gyrill Napisano 26 Marca 2019 Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 Gruchoty jeżdżą wszędzie niestety. Mniejszy ruch to mniejsze ryzyko. Pytanie co chcesz planować: treningi, turystykę, dojazdy do pracy? Byłoby Ci łatwiej doradzić coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 2 godziny temu, gyrill napisał: Gruchoty jeżdżą wszędzie niestety. Mniejszy ruch to mniejsze ryzyko. Pytanie co chcesz planować: treningi, turystykę, dojazdy do pracy? Byłoby Ci łatwiej doradzić coś. trening&turystyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Marca 2019 Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 No to proponuję rozpoznanie bojem. W ramach turystyki zakładasz jakieś odporniejsze opony, które nie przestraszą się szutrów i objeżdżasz okoliczne trasy zapowiadające się dobrze. Potem już wiesz co masz i gdzie warto trenować, więc można założyć sportowe gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriel Napisano 29 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Teraz, zekker napisał: zakładasz jakieś odporniejsze opony Pytanie czy z przodu mocna marathon shwalbe na szosę a z tyłu bezdętkowa maxiss dadzą radę czy jednak na tej bezdętce mogę się ostroo przejechać na szutrze ?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Marca 2019 Udostępnij Napisano 31 Marca 2019 Nie mam pojęcia, bo w jednym rowerze mam szerokie terenowe, a w drugim pancerne miejsko turystyczne. Z szosowymi niestety nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szy Napisano 30 Maja 2019 Udostępnij Napisano 30 Maja 2019 Najlepsze co może być w temacie tworzył Jacek aka Turysta z Trójmiasta: http://mapanawierzchni.blogspot.com/p/mapa.html Niestety, półtora roku już nie aktualizuje, ale przecież nie zmienia się wszystko tak szybko, by Jego mapa przestała być godna uwagi. Konsekwentnie umieszczał na mapie wyłącznie przejechane przez siebie trasy, dzięki czemu trzymał spójną ocenę dróg. W ten sposób trudno jednak zapewnić usługę dużemu obszarowi. Szy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EdytaM Napisano 3 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2019 Ja tak samo jak kolega wyżej używam Gpsies i sobie tworze trasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.