Skocz do zawartości

[Opony] Najmocniejsze możliwie opony dla szosy 25mm MAX


adriel

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam najlepszych , najmocniejszych i najwytrwalszych opon za równo do przodu jak i do tyłu.

Szerekość max 25mm. Trasy to setki tysiące kilomentrów po żwirze, gruncie, kaminiach , rzekach , lasach. Ogólnie hardcore, thiathlon.

Uprzedając docinki.

Nie nie zmieszczę większych opon w widełki.

Nie nie zmienię ramy bo mam zaiaszczą

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jeśli chodzi o , najmocniejsze i najwytrwalsze to Tannus, jego wady to mniejsza przyczepność, możliwe niewycentrowanie opony ( gorzej się układa niż klasyczne), trudna zmiana opon. Jak często łapałeś "gumę" ? Jeśli odporność na przebicia nie jest priorytetem, to schwalbe marathon plus będą bardziej efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maratony dają radę  przebieg około 2 tys  bez przebicia w tym 1200 pod ciężkimi sakwami...najw.ryzyko to ciecie z boku bo ciśnienie zwiększa szanse na problem, używam 25 mm ale nie wchodzą na wysokość w ciasne ramy, mają obwód jak 28. Jeździ się dziwnie. Ale na lelum polelum to nie są opony do triathlonu!... opory toczenia jednak robią różnicę, i zwykłe szosowe conti 4000, czy wysokie Schwalbe  itp będzie fajniej się toczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr @blueforce

miałem do tej pory jedną z przodu tego marathona i nie zaliczyłem przebicia. Niestety z boku wyskoczył jakiś balon. Ale generalnie dają radę. I to odczucie pewności..

 

I tak swoją drogą była to 25mm i tylko z przodu. Zastawia mnie czy generalnie zakładając że mam tylko jedną taką oponę to lepszy jest przód czy tył ?

W mojej ocenie chyba z przodu , ponieważ to zazwyczaj przednia opona "bierze na siebie" wszystkie przykre niespodzianki itp itd.

Jakie jest wasze zdanie?

 

Z tyłu miałem jakieś zaffiro rubinno chyba i też całkiem nieźle było jednak przy zmianie dętki (a zdarzało się) to trochę zabawy było z zakładaniem tej opony..

 

Generalnie teraz mam na myśli taki eksperyment:

Z tyłu dać oponę bezdętkową. A z przodu coś mocniejszego. Ale chyba max 23 aby tak jak mówicie nie marnować aż tyle energii przez opory toczenia. Jedna obawa jest tylko taka że jak taką oponę bezdętkową uszkodze w lesie na jakimś wrytym korzeniu to może być nieciekawie.

 

Swoją drogą jest jakiś wykres jak bardzo taka opona typu marathon zmniejsza efektywność jazdy ?

 

 

 

 

16 godzin temu, itr napisał:

Tanus

 

15 godzin temu, Blueforce napisał:

najwytrwalsze to Tannus

a te tannusy to strasznie "łyse" są . Czy aby na pewno one nadadzą się w miejsca gdzie może zdarzyć się coś niespodziewanego? (kamień , żwir , śliski piasek itp itd)

Nie wyglądaja one na wytrzymałe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba max 23 aby tak jak mówicie nie marnować aż tyle energii przez opory toczenia
większa szerokość nie oznacza wyższych strat, opona może się bardziej odkształcać i  tarcie toczne może być mniejsze. Pytanie: czy ścigasz się z innymi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 żeby guma nie tarła o hamulec,  maratony mają tyle nalanej gumy ze są wyższe od normalnych opon szosowych w tym samym rozmiarze. 

Nie jeździłem na tannusie, ale poza asfaltem lepiej powinien  zachowywac się bieżnikowany maraton. Domniemanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Blueforce napisał:

Pytanie: czy ścigasz się z innymi?

nie.

1 godzinę temu, itr napisał:

23 żeby guma nie tarła o hamulec,  maratony mają tyle nalanej gumy ze są wyższe od normalnych opon szosowych w tym samym rozmiarze. 

Nie jeździłem na tannusie, ale poza asfaltem lepiej powinien  zachowywac się bieżnikowany maraton. Domniemanie.

Dobra do przodu spróbuje chyba te marathony, tym razem 23. Ciekawe jaka jest różnica w komforcie jazdy z przejściu z 25mm

Do tyłu daje testowo bezdętkowe https://www.maxxis.com/catalog/tire-245-padrone#

Wiem że bezdętki ale w dobrej cenie wychaczyłem i ciekaw jestem co o tym myślicie? Czy duże ryzyko w trudny kamienisty teren na nich jechać? . Niby są karbonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wchodzi 25 i nie trze to absolutnie zostań przy 25....    mozesz też przy okazji sprawdzic opony szosowe rozmiar 28  bo z tego co piszesz to szosowy  lekki slik powinien zmieścić się w widelcu.  im więcej powietrza z niższym ciśnieniem tym szybciej na złej nawierzchni.

Opony bezdętkowe - wymagają przygotowanych kół. Nie mam zdania o wersjach szosowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@itr

 

tylne koło mam przystosowane za równio do tubeless jak i zwykłych stąd też dylemat czy jednak warto pomyśleć na bezdętkowymi czy nie.

Ponoć takie opony pomimo tego że zdają się być łysawe lepiej dzięki swojej gramaturze radzą sobie z różnymi przygodami w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...