Skocz do zawartości

[Rower AM/Enduro] Modyfikacja RockRider 560 na coś do cięższej jazdy


kuba1000

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
Chciałbym wrócić sobie do amatorskiego "rowerowania" :)
Kilka ładnych lat temu miałem Canyon'a Torque. Fajna maszyna, jednakże nie wykorzystywałem jej w pełni, chociaż nie powiem - fajnie było sobie skakać, latać, i nie martwić
się o uszkodzenia sprzętu ;)
Canyon'a sprzedałem, zajawka na rower "odeszła w kąt", ale żeby mieć czym jeździć rekreacyjnie, kupiłem rower "B'Twin RockRider 560 2016".
Teraz zajawka wróciła, a RockRider.. jednak jest to trochę "za mało". 100mm skoku zawieszenia, sztywna rama, nie takie kąty jakbym chciał, rama zbyt duża żeby wygodnie poszaleć.


Pytanie brzmi - czy mając.. powiedzmy, te 1600zł, jestem w stanie zmienić w tym rowerze coś, aby było mu bliżej do jakiegoś.. all-mountain/enduro?
Chciałbym coś, co będzie miało z przodu te 140mm skoku, żeby dało się bardziej poszaleć. 

Myślałem nad zakupem ramy oraz nowego amortyzatora. Do tego pewnie jakieś pierdoły, jak np. dłuższa (szersza) kierownica, itd; 
Niemniej np. napęd, hamulce, itd. zostałyby te, które obecnie mam w RockRiderze.

Opcja sprzedaży tego roweru i kupna czegoś innego nie wchodzi w grę - kiedyś "testowo" wystawiłem go na jednym z portali aukcyjnych. Zainteresowanie - zerowe. 

Liczę na porady jakiej ramy szukać, jakiego amortyzatora szukać, itd. 
Oczywiście zważywszy na mój budżet, używane części są mile widziane. 

Ja zastanawiam się nad ramą "Dartmoor Primal 27,5 2017" w rozmiarze S, oraz jakimś amortyzatorem - jakim, tego jeszcze nie wiem. 

Specyfikacja mojego obecnego roweru jest dostęna tutaj: https://katalog.bikeworld.pl/2016/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/b_twin/48998/rockrider_560
Myślę, że jest to dość ważne, de facto mówimy o rozbudowie/modyfikacji roweru który już mam.

Pozdrawiam serdecznie.
 

Edytowane przez kuba1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój obecny rower to sprzęt do rekreacyjnego XC. Jak wsadzisz widelec 140mm i zaczniesz skakać, to złamiesz ramę. Do tego widelec o tak dużym skoku mocno upośledzi geometrię i prowadzenie roweru. 

 

Jedyne wyjście to wymiana ramy, np. na wspomnianego Primala, lub Horneta, i widelca. W tym budżecie kupisz nawet nową ramę z aktualnego rocznika (koszt 700-900 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 minut temu, Galvatron napisał:

W tym budżecie kupisz nawet nową ramę z aktualnego rocznika

Kupi, z tym że tu już jest sztywna ośka, także tylna piasta do wymiany (plus koszty przeplatania koła, ewentualnie nowe szprychy). Amorki do AM/Enduro są pod ośkę 15mm, także przednia piasta też do wymiany. Ogólnie już lepiej nowe koła kupić. Główka w Darcie Taper, także stery też do wymiany. Średnica sztycy inna, trzeba nową.

To zmiany konieczne żeby rower jeździł. Poza tym kokpit, hamulce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę grubsza sprawa przy zmianie ramy na Horneta/Primala.

Koszty to:

- rama (800zł),

- piasta tył (w przypadku primala boost) + przeplot (400-700zł),

- przejście na napęd 1x (do żadnej z tych ram nie założy się przedniej zmieniarki), w primalu dodatkowo korba boost (w ch.. zł),

- wideł o skoku 130-150mm (w hornecie nawet 160) (1400-3000zł),

- stery (60-200zł)

- piasta przód (oś 15 + ew. boost) + przeplot (200-400zł),

- mostek (geo wymusza zastosowanie krótkiego), sztyca, pewnie kierownica (do ścieżkowca jednak musi być te 700mm min.) (150-300zł),

- może nie starczyć przewodów hamucowych.

Za 1500 można kupić jako taki wideł tylko (widziałem gdzieś wyprzedaż manitou mattoc comp 27,5 140mm po 290EUR) ew. jakiegoś AIONa.

 

 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kuba1000 napisał:

Pytanie brzmi - czy mając.. powiedzmy, te 1600zł, jestem w stanie zmienić w tym rowerze coś, aby było mu bliżej do jakiegoś.. all-mountain/enduro?

Nie warto, nie opłaca się, szkoda "psuć" obecny rower bo jedne elementy pociągną za sobą wymianę innych (np. inny standard osi w widelcu -> inna piasta -> inne koło) i w końcu zapłaczesz ile na to bez sensu wydałeś...

To co ewentualnie warto to od biedy rzeczy typu szersza kierownica, może nieco krótszy mostek (chyba że rama jest b. krótka), lepsze opony tak żeby lepiej się to prowadziło jeśli RZECZYWIŚCIE ruszysz tym w cięższy teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...