Skocz do zawartości

[6000-7000] gravel - Giant Anyroad Advanced czy coś innego


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem chłopaki. Piszę do Was bo potrzebuję opinii chłodnej, przemyślanej - nie chcę by emocję związane z kupnem nowego bike'a przesłoniły fakty.

Aktualnie ujeżdżam dość leciwego crossa - Unibike Viper. Doszedłem do wniosku, że większość czasu i tak spędzam na asfaltach i ubitych drogach leśnych, amortyzacji praktycznie nie używam - stąd pomysł na gravela. Mój wzrost 176cm a waga 72kg.

Dotychczas miałem okazję krótko objeździć dwa - Speca Diverge Sport (https://www.specialized.com/pl/pl/mski-diverge-sport/p/154625?color=227304-154625) oraz Giant Anyroad w wersji Advanced.

Pierwszy oczywiście wysoko poza budżet, ale bardziej chciałem sprawdzić geometrię - była ok, super ergonomiczna kierownica, ale cenowo stać by mnie było tylko na werję E5 Elite (https://www.specialized.com/pl/pl/mski-diverge-e5-elite/p/154307?color=237163-154307) - niestety już dość ubogą.

W Giant-cie podpasowała mi z kolei wygodna pozycja. Model zeszłoroczny (https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-advanced--ge-) mógłbym mieć za ok 6200. Cena niby kusi - karbonowa rama, sztyca i widelec, koła tubeless. Z minusów 'tylko' Tiagra na pokładzie i ten niezbyt urodziwy zbiorniczek hamulów hydraulicznych na mostku.

Brać czy nie brać?

Rozglądają się po ofercie większość producentów oferuje do 7tys. ramę aluminiową na 105-tce w pełnej hydraulice, co cały czas zaprząta mi głowę, np. (niestety jeszcze nie oglądane)

Z tego co widzę żeby wejść w karbon trzeba dać ok 10k. A z tym Giantem taka 'okazja'? Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił Giant. Miałem fastroad SLR 1 na ramie aluminium i teraz mam fastroad comax 2 na ramie karbon. Niby rama podobna, karbon lepiej tłumi nierówności na drodze. Co do przerzutek Tiagry 4700 10rz to nie mam zastrzeżeń. Nie wiem czy w tym Giancie są piasty na łożyskach maszynowych, też plus. Jeżeli chodzi o wygląd to mi się podoba. Co wybierzesz, to już od ciebie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym Giantem jeździ się naprawdę wygodnie. To jedna z lepszych propozycji dla ludzi, którzy rozpczynają swoją przygodę z barankiem i nie zamierzają się ścigać. Ma też fajną sztycę, która faktycznie troszkę podnosi komfort jazdy. Również potwierdzam, że Tiagra działa naprawdę OK.  Zbiorniczek faktycznie ma urodę typowo radiową :)   Cena dobra.

Wbrem temu co głosi główny opis sklepu Focus Paralane nie jest żadnym rowerem przełajowym tylko szosą endurance. Przełaje u Focusa to seria Mares.

Alternatywnym rozwiązaniem może być właśnie zakup roweru na aluminiowej ramie z hydrauliką i z czasem dokupienie do niego jakiejś bardzo dobrej sztycy karbonowej. Z przodu i tak masz karbonowy wideł. Takie rozwiązanie nie będzie w 100% tym samym co dobra rama karbonowa, ale i tak zauważalnie zyskasz na komforcie.

Generalnie zmagasz się z bardzo powszechym dylematem: karbon vs. lepszy osprzęt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te uwagi. Ścigać rzeczywiście się nie zamierzam. Rower ma służyć do jednodniowych wycieczek rekreacyjnych do 150km.

Myślę że ostatnie zdanie podsumowuje mój dylemat najlepiej. Gianta zawsze zupgrejduje do pelnej 105tki (oczywiście koszt jest spory) a rama zostanie. Wydając trochę więcej zostanę z aluminiową ramą ale rower będzie od razu taki jak chcę. Oczywiście dochodzi tu kwestia jednak nieco wygodniejszej pozycji w Giant - wszak to chyba nie jest do końca w pełni gravel.

btw. czy karbon dobrze znosi sakwy. Mówię tu o obciążeniu rzędu 15kg na tył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak generalnie to karbon źle znosi obciążenia w innych kierunkach niż zostało to przewidziane (uderzenia, ściskanie itp.), ale to też zależy od konstrukcji konkrentej ramy. Przykładowo jest na rynku karbonowy fitnes, który ma z tyłu, w górnych widełkach, normalne otwory na śruby do mocowania bagażnika. Rama gravela będzie z zasady policzona na trochę większe obciążenia niż rama jakiejś wylajtowanej szosy. Ten Giant ma uchwyty na bagażnik na dole i zdaje się, że można dokupić specjalną obejmę z mocowaniem bagażnika do sztycy D-Fuse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...