Skocz do zawartości
theridrox

[hamulce] Zmiana hamulców- U-brake na V-brake

Rekomendowane odpowiedzi

theridrox

Mam nieco stary rower, na którym jeżdżę od dłuższego czasu i wszystko jest w porządku oprócz hamulców. Są już dosyć wysłużone i chciałem je wymienić na nowe ale w internecie nie za bardzo mogę znaleźć części do hamulców typu U-brake wiec pomyślałem że zapytam czy można wymienić tego typu hamulce na te opisane jako V-brake, a jeśłi można to czy jest to opłacalne i czy sam dam rade to zrobić :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

U-brake montowane są na piwotach tak jak v-brake , więc się da wymienic. Czy dasz radę sam , to tego nie wiem. Ale mając minimalne zdolności manualne zapewne tak. Są filmiki o montażu v-brake , więc możesz sprawdzić czy dasz radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Te nowoczesne u-brejki występują na piwotach te stare to raczej nie - tu raczej chodzi o hamulec typu caliper. ( choć może się mylę ) Prosimy o zdjęcie hamulca ;)

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
Napisano (edytowane)

uzupełniając wpis @SoloTM to jeśli masz takie hamulce:

Image result for hamulec u-brake

to v-brakeów nie założysz, chyba że widelec ma piwoty (takie trzpienie), lub choćby gniazda do nich.

Jeśli masz takie hamulce:

Image result for hamulec u-brake

to v-braki założysz.

W pierwszym przypadku masz opcję "apgrejdu" hamulców do dualpivotów:

Image result for dual pivot long reach hamulce

tylko sprawdź odległość klocków od śruby mocującej, zwykle szosowe będą prawdopodobnie za krótkie. Będziesz potrzebował "long arm", "long reach" czy czegoś podobnego.

Przy wymianie hamulców do v-braków będziesz też musiał zmienić klamki - inny ciąg linki. Chyba, ze masz teraz uniwersalne. Wymiana linek i pancerzy też raczej wskazana.

Edytowane przez Garlock

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Teraz, Garlock napisał:

Jeśli masz takie hamulce:

Image result for hamulec u-brake

to v-brakei założysz.

Poprawka - najczęściej piwoty są za wysoko i nie założy v brejków, sa hamulce u brejki do piwotów na normalnej wysokości, ale to już trzeba sprawdzić jakie mamy w ramie/widelcu.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Święta prawda :yes:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj
Napisano (edytowane)
22 godziny temu, theridrox napisał:

Są już dosyć wysłużone i chciałem je wymienić na nowe ale w internecie nie za bardzo mogę znaleźć części do hamulców typu U-brake wiec pomyślałem że zapytam czy można wymienić tego typu hamulce na te opisane jako V-brake

U b-brake nie jest kompatybilny z niczym (sposób montowania). Możesz go podrasować - wymień klocki, linki, pancerze i załóż dobre klamki hamulcowe. W latach 90 śmigali chłopaki po górach- dawało radę ;-))

Edytowane przez woojj

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Albo jakieś nowe sztywne alu szczęki kup,  jak masz stalowe to masakra, takie to miękkie jak plastelina.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Ewentualnie od chińczyków jakiś adapter u brake/ v brake, teraz sporo różnych idzie dostać, 26 - 28 itp. itd.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

To są hamulce typu cantilever. I możesz bez problemu wymienić na v brake ( musisz zarówno szczęki hamulcowe jak i klamki ). Jeśli masz obręcze stalowe to petardy nie będzie ( taki urok stalowych obręczy, plus pojawi się problem z poprawnym ustawieniem klocków hamulcowych względem obręczy ). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Te hamulce to cantilever. Gdy kiedyś zmieniałem takie w rowerze znajomego bez problemów pasowały zwykłe v-brake. Ewentualnie dla pewności można zmierzyć jaka jest odległośc od osi pivotu do środka klocka i sprawdzić czy w v-kach da sie ustawic na takiej wysokości. No i klamki do wymiany. Poza tym takie hamulce są do dostania. Sam mam gdzieś nieuzywaną parę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj
11 godzin temu, theridrox napisał:

Załączam zdjęcia dla pokazania powagi sytuacji: 

Patrząc na konstrukcję tego roweru- śmiem wątpić w sensowność całej operacji. Komplet dobrych hamulców i klamek przewyższa wartość całości. To najgorszy sort rowerów z serii "ItalBike" który ze wspomnianą Italią nie ma nic wspólnego.

Ja osobiście poszukałbym jakiegoś fajniejszego używanego roweru za około 400-600 zł. Za taki budżet kupisz już ciekawy markowy rower.

Ale to twoja kasa- zrobisz jak będziesz uważał. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Tys prowda ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
53 minuty temu, woojj napisał:

śmiem wątpić w sensowność całej operacji

amen

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Bez przesady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×