Skocz do zawartości
emperex

[3000 zł] lekki rower na miasto + okazjonalny trekking, full deore

Rekomendowane odpowiedzi

emperex

Dzień dobry,

Aktualnie posiadam crossa z ramą 23'', nieco zmodyfikowanego (dodany bagażnik, błotniki): https://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/trekking_cross/northtec/43131/caledon_vb

Ponieważ mam problemy z kolanami, chciałbym nieco zupgradować rower co by się "łatwiej pedałowało" (ostatnio wsiadłem na rower znajomego full deore i niewielka ilość wysiłku jaki musiałem włożyć w przemieszczanie się dosłownie mnie zgniotła).

- 195 cm, 80 kg
- użycie: miasto (dojazd do pracy ~200 dni w roku), trekking (5x w roku)
- lekkość roweru (wnoszenie na piętro)
- oczekiwane wyposażenie: bagażnik
- celuję w dobre dopasownie do wzrostu (przełożenie sił na kolana)
- fajnie gdyby nie siedziało się na nim super pochylonym ale bardziej w stronę roweru miejskiego (pozycja blisko wyprostowanej ale nie do końca)

Z góry serdeczne dzięki za propozycje!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)
19 minut temu, emperex napisał:

co by się "łatwiej pedałowało" (ostatnio wsiadłem na rower znajomego full deore i niewielka ilość wysiłku jaki musiałem włożyć w przemieszczanie się dosłownie mnie zgniotła).

I stąd wysnułeś wniosek, że sprawił to osprzęt Deore? :)))

Najczęściej rowerem "ciężko się jedzie" bo:

- właściciel nie ma "pary w nogach" ;)

- rower jest zapuszczony, właściciel nie ma pojęcia o konserwacji podstawowych elementów decydujących o płynności i komforcie jazdy jak np. napęd

- rower jest złej wielkości, jest niewygodny/źle ustawiony (wysokość siodełka, itp.)

- rower ma ogumienie nieadekwatne do miejsc w jakich jest wykorzystywany

- rower oferuje zbyt twarde przełożenia

 

Grupa osprzętu jako taka IMHO nawet nie kwalifikuje się na taką listę jeśli wszystko jest sprawne a rower dobrze dobrany.

Edytowane przez m0d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
emperex
20 godzin temu, m0d napisał:

- właściciel nie ma "pary w nogach" ;)

- rower jest zapuszczony, właściciel nie ma pojęcia o konserwacji podstawowych elementów decydujących o płynności i komforcie jazdy jak np. napęd

- rower jest złej wielkości, jest niewygodny/źle ustawiony (wysokość siodełka, itp.)

- rower ma ogumienie nieadekwatne do miejsc w jakich jest wykorzystywany

- rower oferuje zbyt twarde przełożenia

Serdeczne dzięki za rzeczowe podejście do sprawy! Rozważyłem to co napisałeś, ale obawiam się, że nic z powyższych nie jest u mnie spełnione. Ostatnio nawet jak byłem w serwisie z rowerem to zostałem okrzyczany po co marnuje czas skoro w rowerze wszystko jest dopicowane. Najbardziej prawdopodobna opcja to "rower jest złej wielkości, jest niewygodny/źle ustawiony (wysokość siodełka, itp.)" jednak nadal mało prawdopodobna ze względu na to jak dużą ilość czasu spędziłem na edukowaniu się w tej kwestii i kombinowaniu z samym rowerem.

Jeśli zatem mogę prosić o rady/sugestie co do samych modeli z nieco lepszym osprzętem niż posiadam (może już bez analizy problemu) to będę wielce wdzięczny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Napisano (edytowane)

To jeszcze jakbyśmy ustalili co to znaczy dla Ciebie "lekki", bo w tej kwocie cudów nie będzie niestety... A druga sprawa - w tej kategorii rowerów producenci nawet się nie starają żeby było lekko...

Do takiego użytkowania jak napisałeś standardowo zasugerowałbym Marina Muriwoodsa. Bardzo wdzięczny i solidny "wół roboczy" na klasycznej, stalowej ramie. Bagażnika w komplecie nie ma, ale ma tyle miejsca i tyle różnych mocowań że bez problemu zainstalujesz wszelkie błotniki, bagażniki, koszyki, itp.

Niestety, nie ma "dełore" i całość w fabrycznej konfiguracji będzie ważyć pewnie >13,5kg bo będziesz musiał mieć ramę słusznej wielkości ;) IMHO to i tak dobry wynik w porównaniu do typowych rowerów trekkingowych i crossowych w tym budżecie. Pozycję możesz sobie ustalić w dość szerokim zakresie, niemniej raczej będzie nieco pochylona niż bliska wyprostowanej. Oczywiście koniecznie do sprawdzenia i przymierzenia, chyba że od razu odrzucisz bo się nie będzie podobać ;)

Ewentualnie spójrz na ofertę crossów od Unibike'a, tu nie wskażę nic konkretnego ale znane są z dobrego stosunku jakości i osprzętu do ceny, także tu możesz znaleźć upragnione Deore :)

 

Edytowane przez m0d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59

Pewnie korba była "góralska" a nie crossowa - innego wytłumaczenia  - poza siłą autosugestii  :) - NIE MA

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×