Skocz do zawartości
Fisiek

[hamulce i korba] dwa problemy przy serwisie.

Rekomendowane odpowiedzi

Fisiek

Witam wszystkich. W temacie warsztatu rowerowego jestem raczej żółtodziobem, ale postanowiłem sam wyregulować hamulce w szosie i wyczyścić trzeszczący suport. 

Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. 

Drugi problem to trzeszczący suport. Chciałbym go wyczyścić tylko pytani odnośnie odkręcenia korby. Posiadam korbę FSA Omega Compact i pytanie czy potrzebuję jakiegoś specjalnego klucza, czy klucz imbusowy nr 8 wystarczy, ponieważ gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał:

Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. 

Odkręcić linkę, zamknąć dźwignię szczęk (szczeki zbliżone), wyregulować linkę tzn dosunąć klocki do obręczy na wymaganą odległość(możesz pod klocki podłożyć kilkumilimetrowe dystanse) i przykręcić linkę. Doregulować precyzyjnie używając "baryłki"-to taka śruba w która wkładasz koniec pancerza.

image.jpeg.adfbfe2819a8bd5711eff0647ec1cb7c.jpeg

Hamulce zawsze regulujesz przy zamkniętej dźwigni rozchylania szczęk.

W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał:

gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby.

Wklej zdjęcie tej śruby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fisiek
W dniu 18.03.2019 o 14:59, Garlock napisał:

Wklej zdjęcie tej śruby.

Coś takiego full_speed_ahead_fsa_omega_compact_megaexo_11speed_road_bicycle_crankset__3450_1725_1542646608_6dabfe06.thumb.jpg.09ab073819d114b71bf3cb119c3278f8.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyklista

Tak kluczem imbusowym 8mm odkręcisz tą korbę. Ma ona "wbudowany" ściągacz, kiedy czujesz drugi opór to nakrętka, którą odkręcasz imbusem zaczyna opierać się o tą zewnętrzną nakrętkę, dzięki czemu możesz ściągnąć ramię korby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fisiek

@cyklista czyli rozumiem, że odkręcam delikatnie do luzu i zdejmuję korbę, a nie odkręcam całą nakrętkę (czy muszę "na chama" ją odkręcić?)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

To jest podobne rozwiązanie jak w sramie. Odkręcasz nakrętkę i kręcąc nią dalej niejako ciągniesz ramię korby, które schodzi  z osi. Oczywiście kręcenie śrubą będzie szło z oporem, bo ramie na osi lekko nie siedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cyklista
22 godziny temu, Fisiek napisał:

@cyklista czyli rozumiem, że odkręcam delikatnie do luzu i zdejmuję korbę, a nie odkręcam całą nakrętkę (czy muszę "na chama" ją odkręcić?)?

Robisz tak: odkręcasz nakrętkę, czujesz luz odkręcasz dalej, aż do kolejnego oporu - tutaj nakrętka opiera się o ramie korby i zaczyna je ściągać z osi korby - czasem trzeba użyć w tym momencie dużej siły, żeby ramię ruszyło. Warto przy późniejszym montażu wielowypust na osi korby posmarować jakimś smarem.   

A najlepiej wymienić tą korbę na inną np. Shimano ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×