Skocz do zawartości

[hamulce i korba] dwa problemy przy serwisie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. W temacie warsztatu rowerowego jestem raczej żółtodziobem, ale postanowiłem sam wyregulować hamulce w szosie i wyczyścić trzeszczący suport. 

Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. 

Drugi problem to trzeszczący suport. Chciałbym go wyczyścić tylko pytani odnośnie odkręcenia korby. Posiadam korbę FSA Omega Compact i pytanie czy potrzebuję jakiegoś specjalnego klucza, czy klucz imbusowy nr 8 wystarczy, ponieważ gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał:

Wyregulowałem hamulce, większość ok, ale moim problemem jest to, że hamulec jest wyregulowany ok, gdy dźwignia "otwierania i zamykania" hamulca jest w pozycji otwartej. Co poluzować (linkę czy jakąś śrubkę), żeby się szczęki rozszerzyły. 

Odkręcić linkę, zamknąć dźwignię szczęk (szczeki zbliżone), wyregulować linkę tzn dosunąć klocki do obręczy na wymaganą odległość(możesz pod klocki podłożyć kilkumilimetrowe dystanse) i przykręcić linkę. Doregulować precyzyjnie używając "baryłki"-to taka śruba w która wkładasz koniec pancerza.

image.jpeg.adfbfe2819a8bd5711eff0647ec1cb7c.jpeg

Hamulce zawsze regulujesz przy zamkniętej dźwigni rozchylania szczęk.

W dniu 16.03.2019 o 16:05, Fisiek napisał:

gdy zaczynam to odkręcać to puszcza a nagle czuję znów duży opór, więc nie wiem czy to śruba od korby.

Wklej zdjęcie tej śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fisiek napisał:

@cyklista czyli rozumiem, że odkręcam delikatnie do luzu i zdejmuję korbę, a nie odkręcam całą nakrętkę (czy muszę "na chama" ją odkręcić?)?

Robisz tak: odkręcasz nakrętkę, czujesz luz odkręcasz dalej, aż do kolejnego oporu - tutaj nakrętka opiera się o ramie korby i zaczyna je ściągać z osi korby - czasem trzeba użyć w tym momencie dużej siły, żeby ramię ruszyło. Warto przy późniejszym montażu wielowypust na osi korby posmarować jakimś smarem.   

A najlepiej wymienić tą korbę na inną np. Shimano ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...