Skocz do zawartości

[gravel] Gravel do 3 tys


pablot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Aktualnie posiadam Trek'a X-Calibra 8 2016 ale postanowiłem go sprzedać i na jego miejsce zakupić sobie gravela. Wiem, że takich tematów było już sporo ale może ktoś ma jakieś sprawdzone typy albo zna kogoś kto akurat sprzedaje? Sporo czytałem o Tribanach i Marinach? Jakieś opinie?

Jak to jest z napędem 1x11 czy przy ewentualnym zakupie roweru z napędem 2x10 albo 2x11 łatwo potem zrobić taką przekładkę?

Wzrost 183cm i waga 90kg więc rama też powinna być spora, w Treku aktualnie mam 21,5 cala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pablot napisał:

Jak to jest z napędem 1x11 czy przy ewentualnym zakupie roweru z napędem 2x10 albo 2x11 łatwo potem zrobić taką przekładkę?

I tak i nie :) Zdemontować 2 blaty i założyć jeden - żadna sztuka. Zdemontować przerzutkę przednią wraz z linką - bez problemu. Włożenie kasety o szerokim zakresie (typu 11-42) na tył - gorzej, bo przerzutka tego nie ogarnie, poza tym w budżecie 3000zł to będziesz miał Clarisa/Sorę a nie żadne 2x11 (jedyny chyba wyjątek to Triban, ale też po dołożeniu tych 400 czy 600zł bo dobrze nie pamiętam). Pytanie co zrobić z lewą klamkomanetką, bo wypadało by ją jakoś zablokować żeby się bez sensu nie gibała na boki. IMHO albo od razu kupujesz 1x11 albo szkoda czasu i ambarasu. Tylko tu wracamy do budżetu. A na gravele rynek wtórny póki co ubogi.

Teraz, pablot napisał:

Wzrost 183cm i waga 90kg więc rama też powinna być spora, w Treku aktualnie mam 21,5 cala

Spora? To bardzo typowy, "średni" wzrost, a IMHO 21,5" to kobyła na osobę około 190cm. Chyba, że z jakichś powodów lubisz za duże ramy albo masz specyficzną anatomię :)

Jestem 2cm niższy i na więcej niż 18" w MTB bym nie wsiadł, gravela mam mniej więcej odpowiednik 54cm dla "klasycznej szosówki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m0d napisał:

I tak i nie :) Zdemontować 2 blaty i założyć jeden - żadna sztuka. Zdemontować przerzutkę przednią wraz z linką - bez problemu. Włożenie kasety o szerokim zakresie (typu 11-42) na tył - gorzej, bo przerzutka tego nie ogarnie, poza tym w budżecie 3000zł to będziesz miał Clarisa/Sorę a nie żadne 2x11 (jedyny chyba wyjątek to Triban, ale też po dołożeniu tych 400 czy 600zł bo dobrze nie pamiętam). Pytanie co zrobić z lewą klamkomanetką, bo wypadało by ją jakoś zablokować żeby się bez sensu nie gibała na boki. IMHO albo od razu kupujesz 1x11 albo szkoda czasu i ambarasu. Tylko tu wracamy do budżetu. A na gravele rynek wtórny póki co ubogi.

Spora? To bardzo typowy, "średni" wzrost, a IMHO 21,5" to kobyła na osobę około 190cm. Chyba, że z jakichś powodów lubisz za duże ramy albo masz specyficzną anatomię :)

Jestem 2cm niższy i na więcej niż 18" w MTB bym nie wsiadł, gravela mam mniej więcej odpowiednik 54cm dla "klasycznej szosówki".

A masz jakieś modele do polecenia w tym budżecie? Albo chociaż zbliżone cenowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, m0d napisał:

Pytanie co zrobić z lewą klamkomanetką, bo wypadało by ją jakoś zablokować żeby się bez sensu nie gibała na boki.

Po zdemontowaniu przedniej przerzutki klamka nie lata na boki. Zachowuje się jak przed demontażem, przynajmniej u mnie tak jest.

Jeśli chodzi o napęd 1x to lepiej kupić od razu gotowca, niż się bawić potem w przeróbki. 

2 godziny temu, pablot napisał:

A masz jakieś modele do polecenia w tym budżecie? Albo chociaż zbliżone cenowo?

Celujesz w nowe, czy używki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mistrzusek napisał:

Po zdemontowaniu przedniej przerzutki klamka nie lata na boki. Zachowuje się jak przed demontażem, przynajmniej u mnie tak jest.

Znaczy co, cudownie się zablokował ruch na boki po wyjęciu linki? :)

21 godzin temu, pablot napisał:

A masz jakieś modele do polecenia w tym budżecie? Albo chociaż zbliżone cenowo?

Myślę, że jakbyś  przejrzał trochę ten dział to już byś wiedział jakie to modele i że nazwa "gravel" dodaje ekstra "podatek od nowości" ;)

Jeśli chodzi o nowe, to 100% w budżecie masz chyba tylko Rometa Aspre i Marina Nicasio. W "okolicach budżetu" masz np. Kellys Soot 30, Fuji Jari 2.5, Marin Four Corners, Marin Gestalt 1, czy wspomniany już wcześniej BTWIN Triban 520. Znajdź sklepy, oglądaj, przymierzaj się.

A używanych nikt za Ciebie szukał nie będzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, m0d napisał:

Znaczy co, cudownie się zablokował ruch na boki po wyjęciu linki? :)

Źle mnie zrozumiałeś.

Klamka zachowuje się tak jak przed zdjęciem przerzutki, można ją odchylać i ruszać jak wcześniej, ale nie lata bezwładnie na boki. Tylko ja całkowicie nie usunąłem linki i pancerza. Uciąłem je zaraz za owijką, więc kawałek linki jeszcze siedzi w pancerzu pod owijką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mistrzusek napisał:

Źle mnie zrozumiałeś.

Klamka zachowuje się tak jak przed zdjęciem przerzutki, można ją odchylać i ruszać jak wcześniej, ale nie lata bezwładnie na boki. Tylko ja całkowicie nie usunąłem linki i pancerza. Uciąłem je zaraz za owijką, więc kawałek linki jeszcze siedzi w pancerzu pod owijką.

Bez linki i pancerza też będzie ok. Mam clarisa przerobionego na 1x8 i w żaden sposób nie przeszkadza mi brak przedniej przerzutki. Oczywiście można wykonać ruch klamką, ale sprężyna jest na tyle sztywna, że nie wywołuje żadnego nieprzewidzianego działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mistrzusek, wszystko jasne :) Przez "gibanie się" nie miałem na myśli tego, że będzie luźno latać, tylko że będzie można nadal wykonać ruch jak przy zmianie przełożeń. Najfajniej byłoby to w ogóle zablokować i jeszcze zdemontować małą dźwignię ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedziałeś już sobie na pytanie czy chcesz mieć napęd 1x11? 

Jak dla mnie nie jest to najlepszy napęd, szczególnie na początek przygody z bardziej sportowym rowerem, chyba że jesteś 'gramiarzem' i liczysz na niższą wagę (ale zaraz zostanę zlinczowany).

Napęd 2x10 (w tej cenie Tiagra) albo 2x9 (Sora) to napędy, które pozostawiają więcej możliwości czy to na pagórkach(większy zakres) czy nawet na płaskim (płynność). Sporo zależy czego oczekujesz od roweru i napędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...