Skocz do zawartości
G3orG3

[koła] Crossmax XL PRO 29"

Rekomendowane odpowiedzi

G3orG3
Napisano (edytowane)

Witam. 

Wymieniam koła, i podobają mi się te Crossmaxy. Jeżdżę glownie w terenie. A w ich specyfikacji jest że max 120 kg. A ja ważę 106 plus rower z 13 kg. I tylko 20 szprych. Nie chciałbym ich szybko zdecetrować. Jakieś propozycje? 

Edytowane przez G3orG3
I8OYerdcmCc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

Kup inne. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Dziękuję za komentarz. Bardzo pomocny :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Maiałem przeróżne mavici (obecnie tylko 2 komplety) i zawwze trzeba było centrować co sezon. Poza tym szprychy czasami strzelały (te aero) a roczniku 14/15 rozpadaly się korpusy piast.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Napisano (edytowane)

@Dokumosa co proponujesz? W cenie max 2,5k?

DT SWISS XM 1501 Spline One?  Omg nie ta cena.

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

W tej cenie możesz zamówić składane koła. Które mając taką samą wagę będą równie wytrzymałe, łatwiejsze w serwisie i zamiast obręczy o szerokości 21mm możesz już mieć 25 czy nawet 30mm

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, dawid napisał:

W tej cenie możesz zamówić składane koła. Które mając taką samą wagę będą równie wytrzymałe, łatwiejsze w serwisie i zamiast obręczy o szerokości 21mm możesz już mieć 25 czy nawet 30mm

 

 

Właśnie nad tym sie zastanawiam. Ale jest problem, ze brakuje mi wiedzy i doświadczenia. Jakie obrecze jakie szprychy jakie piasty. 

Ps. A co sadzisz o tych z tytułu posta?? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Proponuję xm421 ew. 481, piasty dt 350 i szprychy competition. To zestaw zbliżony do fabrycznych xm1501-25/30mm. Możesz zamówić na 32 szprychach (fabryczne mają 28) dla spokoju ducha (fizycznie te 28h dają radę równie dobrze).

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Napisano (edytowane)

@Dokumosa o widzisz wielkie dzięki. Fajnie mnie nakierowałeś. Miałem iść w XM 481 ale poszedłem krok dalej i chyba będzie tak 

DT Swiss obręcz EX 511 29" 32H disc

Piasty DT Swiss 350 MTB IS 32 otw 5/100+5/135

DT Swiss DT Champion czar 2.0 szprychy 302mm 72szt

Nypel / Nyple CnSpoke SN12 stalowe 12 mm niebieski

Jak oceniasz ten zestaw??

Będzie pasował bo teraz mam osie

Tył 135 x 5 mm (QR) 

Przód 9 x 100 mm (QR)

 

 

Edytowane przez G3orG3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

A co to za rower jest i jaki styl jazdy? Jeśli to enduro to obręcze serii EX będą OK jeśli rower XC to nawet seria XM jest na wyrost. Szprychy champion nie są mocniejsze od competition, są za to cięższe.

Odnośnie piasty przedniej to zdecydowanie kup 100x15 + adapter osi za 15zł (te piasty przeżyją rower, może kiedyś będziesz też chciał widelec zmienić a z osi 9 na 15 tych piast nie skonwertujesz). Z tylu nie ma takiego prob bo jest konwertowalny w każdą stronę.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa Rower Decatlon RR8 aka Rafal 700 29er

Widelec: Rock Shox XC 32 RL 100 mm

Korba, napęd: Shimano Deore

Przełożenia/szerokość kierownicy: 42/32/24, 11-36/680 mm

Hamulce/rozmiary tarcz: Tektro Draco/160/160 mm

Koła: Rockrider by Alexrims 29 cali/Hutchinson Python 29x2.1 

tak było w oryginale  

Teraz jest napęd Shimano XT 2x11 

Hamulce Shimano XT BR 8000

Tarcze Shimano Deore XT SM-RT86

Tył 180 przód 203

przerzutki tez XT

No właśnie z piastami mam problem nie znam się na tyle.... widziałem adaptery na AliExpress

Doradź jakie wsiąść z DTswissa bo w przyszłym roku mysle o wymianie Amora na jakiegoś FOXa tak żeby były konwerterowalne.

Styl jazdy mieszany był, teraz coraz bardziej Enduro. Ale czasem dobry jest asfalcik:)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Przód bierz pod oś 15mm od razu bo to zawsze można skonwertować adapterem a Ali za 2USD. DT 350 albo DT 370 różnicy nie będzie. W zależności od upodobań 28 albo 32H i wymagane mocowanie tarcz IS albo CL. 

Tył klasyka 350 albo 370 (poza ceną jedynie różnica taka, że 370 ma klasyczne zapadki a 350 sprzęgło star ratchet).

Obręcze xm421/481 w zależności jakie docelowo opony tam mają być. W tego typu rowerze rozsądną szerokość opon to 2,0-2,2. Nawet 481 będzie IMHO trochę za szeroka na 2,2". 

Potencjału kół na obręczach EX nigdy nie wykorzystasz w tego typu rowerze więc będą stanowić tylko drogi balast.

Zastanów się czy jest sens pakować się w hamulce XT bo poza lansem w stosunku do M6000 też tego nie wykorzystasz w takim rowerze (w sensie to rower do jazdy rekreacyjnej, nie jest to lekki ścigant ani geo do trailu/AM się nie nadaje). Już się wpakowałeś w koszty napędem, który będzie eksploatacyjnie 2X droższy od M6000 a efekt końcowy tego żaden.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pablo59
2 godziny temu, G3orG3 napisał:

Doradź jakie wsiąść z DTswissa ....

Braść wystarczająco wytrzymałe :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa

Właśnie mam problem z wyborem. Na pewno 32H i 6 śrub.

Prawdopodobnie kupie tu DT4YOU... ale jest tak wielki wybór że nie wiem sam które, jakbyś podał linka byłbym wdzięczny. 

Co do obręczy to różnica w cenie między XM 481 a EX 511 jest koło 70 PLN czyli nie ma tragedii, a limit wagowy jest większy o 10 Kg.

Opony już mam 2,25.

Adapter taki?

Aliexpress

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Adapter taki. Na limit wagowo patrz zawsze razem z klasyfikacja ASTM. Koła EX jeżdżone w XC wytrzymają ze 160kg. Tyle, że będą ciążyć (na czym ucierpi dynamika jazdy). No i od pewnego momentu nie robi się lepiej a śmieszniej.

Nie kupuj komponentów osobno bo to jest bez sensu. Zamów np. w Daveo będziesz miał (już z profesjonalnym montażem) taniej, bez dylematów dot. dlugości szprych, siły naprężenia czy kleju do nypli i przede wszystkim gwarancję dostaniesz na całe koła a nie poszczególne komponenty.

 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

Tzn kupuje u nich części a oni wszystko mi złożą i przyślą gotowe??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dawid

Napisz do mnie na sklep@daveo.pl lub na priv to zaproponuje Ci gotowy komplet na komponentach jakie chcesz. Na pewno wyjdzie taniej i łatwiej niż kupowanie części i szukanie kogoś do składania

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3
Teraz, dawid napisał:

Napisz do mnie na sklep@daveo.pl lub na priv to zaproponuje Ci gotowy komplet na komponentach jakie chcesz. Na pewno wyjdzie taniej i łatwiej niż kupowanie części i szukanie kogoś do składania

 

 

Dawid napisałem do was na Messengerze

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
G3orG3

@Dokumosa

Dzieki za polecenie dobrych gości :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mrkura
    • Jag05
      Przez Jag05
      Cześć :), 
      potrzebuję Waszej rady, który rower bardziej nadaję się na wyprawę do Norwegii gravel czy mtb? (Jazda zarówno po asfalcie, jak i bezdrożach).
      Czy te rowery są warte swojej ceny?
      Z góry dzięki za odpowiedź! 
      https://www.konaworld.com/rove.cfm
      lub
      https://www.konaworld.com/lava_dome.cfm
       
    • Gość Karol
      Przez Gość Karol
      Cześć, 
      Proszę o pomoc w wyborze roweru, poszukuje rower
      Nie jestem zawodowcem, będzie to mój pierwszy tego typu rower, będę jeździł głównie w mieście po utwardzonych nawierzchniach i w lesie.
      Level osobiście mi się bardzo podoba ze względu na stronę wizualną ale Hexagon parametro jest nieco wyżej.
      Proszę o pomoc HHHEEELLLPPP
      Kross Hexagon 7.0 2019 29", rama XL 
      https://www.dobrerowery.pl/kross-hexagon-7-0-2019
      Kross Level 3.0 29", rama L
      https://www.dobrerowery.pl/kross-level-3-0-2019-czarny-czerwony-bialy
       
    • Kamil19831983
      Przez Kamil19831983
      Witam wszystkich pomocnych, kumatych. Jak w temacie, syn chce rower, budżet 4-5 tyś. On się trochę zna, ale bardziej przywiązuje wagę do koloru niż osprzetu, zaczyna swoją przygodę z jazdą, trochę skacze, trochę jedno kółko, jakieś górki itd. Wiadomo jak to dziecko 13 letnie. Kawał z niego chłopa jak na swój wiek. Co roku nowy rower, bo po pierwsze szybko rosnie, a po drugi, zajeżdza wszystko co mu się kupi. Waga robi swoje, deugie to styl jazdy, gdybym ja tak jeździł autami, musiałbym kupić hummer1. 
      I teraz moja prośba do Was, ludzi z doświadczeniem i wiedzą. Co mu kupić zeby za rok nie trzeba było znów kupywać roweru, od razu uprzedzam, ze taczka nie wchodzi w rachubę, już o tym myślałem, ale się  nie zgodził, na czołg jest niestety za mały jeszcze.
      Dobry amortyzator, niezniszczalna piasta i obręcze, do tego dobra opona. Może być trial, mtbxc i mtb, ale wierzę w Waszą wiedzę i doświadczenie. Mile widziane linki do konkretnych modeli, ale ogólnie chciałbym na podstawie Waszych opini coś wybrać bo coś tam wiem o rowerach, ale przy Was jestem laikiem.
      Dziekuję z góry za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
    • Brombosz
      Przez Brombosz
      Witam forumowiczów.
      Przyszła pora pozbyć się mojego leśnego przecinaka 27,5". Poniżej link do ogłoszenia, pod którym wszystko jest dokładnie opisane. Kontakt przez Allegro, OLX lub PW na forum. 
      Rower zadbany, w pełni sprawny, kilka podzespołów od nowości wymienione. Bezawaryjnie nabijał spore kilometry pod moją słuszną wagą 100kg i dlatego też muszę pochwalić firmę Karbon za to, że obok rowerków dziecięcych i damskich, wypuścili całkiem dobrą maszynę w rozsądnych pieniądzach. Rower ma dosyć agresywną geometrię i zachęca do mocniejszego deptania. Posiada drobne ryski i otarcia, ale nie rzucają się w oczy. Waga 14kg. Polecam osobie wysokiej jako kompromis między transportem a zabawą. Sprzedaję bo mam inną maszynę na średnim kole, a w późniejszym planie jest gravel albo odchudzony 29er.


      Pozdrawiam i zachęcam.
×