Skocz do zawartości

[koła] Crossmax XL PRO 29"


G3orG3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Wymieniam koła, i podobają mi się te Crossmaxy. Jeżdżę glownie w terenie. A w ich specyfikacji jest że max 120 kg. A ja ważę 106 plus rower z 13 kg. I tylko 20 szprych. Nie chciałbym ich szybko zdecetrować. Jakieś propozycje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dawid napisał:

W tej cenie możesz zamówić składane koła. Które mając taką samą wagę będą równie wytrzymałe, łatwiejsze w serwisie i zamiast obręczy o szerokości 21mm możesz już mieć 25 czy nawet 30mm

 

 

Właśnie nad tym sie zastanawiam. Ale jest problem, ze brakuje mi wiedzy i doświadczenia. Jakie obrecze jakie szprychy jakie piasty. 

Ps. A co sadzisz o tych z tytułu posta?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa o widzisz wielkie dzięki. Fajnie mnie nakierowałeś. Miałem iść w XM 481 ale poszedłem krok dalej i chyba będzie tak 

DT Swiss obręcz EX 511 29" 32H disc

Piasty DT Swiss 350 MTB IS 32 otw 5/100+5/135

DT Swiss DT Champion czar 2.0 szprychy 302mm 72szt

Nypel / Nyple CnSpoke SN12 stalowe 12 mm niebieski

Jak oceniasz ten zestaw??

Będzie pasował bo teraz mam osie

Tył 135 x 5 mm (QR) 

Przód 9 x 100 mm (QR)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za rower jest i jaki styl jazdy? Jeśli to enduro to obręcze serii EX będą OK jeśli rower XC to nawet seria XM jest na wyrost. Szprychy champion nie są mocniejsze od competition, są za to cięższe.

Odnośnie piasty przedniej to zdecydowanie kup 100x15 + adapter osi za 15zł (te piasty przeżyją rower, może kiedyś będziesz też chciał widelec zmienić a z osi 9 na 15 tych piast nie skonwertujesz). Z tylu nie ma takiego prob bo jest konwertowalny w każdą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa Rower Decatlon RR8 aka Rafal 700 29er

Widelec: Rock Shox XC 32 RL 100 mm

Korba, napęd: Shimano Deore

Przełożenia/szerokość kierownicy: 42/32/24, 11-36/680 mm

Hamulce/rozmiary tarcz: Tektro Draco/160/160 mm

Koła: Rockrider by Alexrims 29 cali/Hutchinson Python 29x2.1 

tak było w oryginale  

Teraz jest napęd Shimano XT 2x11 

Hamulce Shimano XT BR 8000

Tarcze Shimano Deore XT SM-RT86

Tył 180 przód 203

przerzutki tez XT

No właśnie z piastami mam problem nie znam się na tyle.... widziałem adaptery na AliExpress

Doradź jakie wsiąść z DTswissa bo w przyszłym roku mysle o wymianie Amora na jakiegoś FOXa tak żeby były konwerterowalne.

Styl jazdy mieszany był, teraz coraz bardziej Enduro. Ale czasem dobry jest asfalcik:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód bierz pod oś 15mm od razu bo to zawsze można skonwertować adapterem a Ali za 2USD. DT 350 albo DT 370 różnicy nie będzie. W zależności od upodobań 28 albo 32H i wymagane mocowanie tarcz IS albo CL. 

Tył klasyka 350 albo 370 (poza ceną jedynie różnica taka, że 370 ma klasyczne zapadki a 350 sprzęgło star ratchet).

Obręcze xm421/481 w zależności jakie docelowo opony tam mają być. W tego typu rowerze rozsądną szerokość opon to 2,0-2,2. Nawet 481 będzie IMHO trochę za szeroka na 2,2". 

Potencjału kół na obręczach EX nigdy nie wykorzystasz w tego typu rowerze więc będą stanowić tylko drogi balast.

Zastanów się czy jest sens pakować się w hamulce XT bo poza lansem w stosunku do M6000 też tego nie wykorzystasz w takim rowerze (w sensie to rower do jazdy rekreacyjnej, nie jest to lekki ścigant ani geo do trailu/AM się nie nadaje). Już się wpakowałeś w koszty napędem, który będzie eksploatacyjnie 2X droższy od M6000 a efekt końcowy tego żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa

Właśnie mam problem z wyborem. Na pewno 32H i 6 śrub.

Prawdopodobnie kupie tu DT4YOU... ale jest tak wielki wybór że nie wiem sam które, jakbyś podał linka byłbym wdzięczny. 

Co do obręczy to różnica w cenie między XM 481 a EX 511 jest koło 70 PLN czyli nie ma tragedii, a limit wagowy jest większy o 10 Kg.

Opony już mam 2,25.

Adapter taki?

Aliexpress

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter taki. Na limit wagowo patrz zawsze razem z klasyfikacja ASTM. Koła EX jeżdżone w XC wytrzymają ze 160kg. Tyle, że będą ciążyć (na czym ucierpi dynamika jazdy). No i od pewnego momentu nie robi się lepiej a śmieszniej.

Nie kupuj komponentów osobno bo to jest bez sensu. Zamów np. w Daveo będziesz miał (już z profesjonalnym montażem) taniej, bez dylematów dot. dlugości szprych, siły naprężenia czy kleju do nypli i przede wszystkim gwarancję dostaniesz na całe koła a nie poszczególne komponenty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dawid napisał:

Napisz do mnie na sklep@daveo.pl lub na priv to zaproponuje Ci gotowy komplet na komponentach jakie chcesz. Na pewno wyjdzie taniej i łatwiej niż kupowanie części i szukanie kogoś do składania

 

 

Dawid napisałem do was na Messengerze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...