Skocz do zawartości

[full za 6000] Anthem 3 czy rockrider AM 100


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuje nabyć rower, crosowy już stoi a teraz potrzebuje coś do lasu. Mieszkam w Żywcu więc w każdą strone góry. Na początku miał być hardtail ale po kilku rozmowach wszyscy zapewniają że będe żałował jak nie kupie z pełnym zawiasem. Rower ma być do wszystkiego, czyli swobodnej jazdy po Beskidzie Śląskim. Chce rower w którym nie będe musiał od razu grzebać i wymieniać części ale jednocześnie gdy mi się spodoba bardziej określony styl jazdy będe mógł zmodyfikować według własnych potrzeb. Faworytem był :

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-am-100-s-29-id_8518715.html

ale odwiedziłem Gianta i tam zaproponowano coś o mniejszym skoku i dobrej cenie czyli 

https://www.giant-bicycles.com/pl/anthem-29er-3   ( moge go dostać za mniej niż 7k )

 

Może ktoś coś innego fajnego zaproponuje... nie znam sie zupełnie na geometri i nigdy nie jeździłem na fullu. Ma to być typowy rower w teren gdzie musze gdzieś fizycznie po szlaku sie wdrapać a potem sprawnie i z przyjemnością zjechać. Nie będe jeździł na żadnych zawodach to ma być spełnianie pasji..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czego szukasz, bo to dwa zupełnie inne rowery. Decathlon ma allmountaina, rower do zabawy, podjeżdżania, zjeżdżania, na singletracki, jednym słowem uniwersalny. Giant to raczej full do maratonów, miedzy innymi dlatego ma mniejszy skok. Jeden i drugi fajny choć jak kupujesz nowy, to np. giant jeśli chodzi o roszczenie gwarancyjne jest uważany z jedną z gorszych marek, z kolei w decathlonie problemu nie ma praktycznie nigdy. Decyzja należy do Ciebie przede wszystkim dlatego, że te rowery idą w dwa różne kierunki. Na każdym podjedziesz, ale na giancie łatwiej. Z kolei na decathlonie więcej będzie frajdy ze zjeżdzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś iść w cos ala Trance od Gianta, czyli Skok 120/140.

Rower z Deca nie ma podanej geometrii, patrząc na kąt główki ramy, to ma ją jak typowy rower do XC - żenada.

Jak nie masz wzrostu powyżej 175cm, to też tutaj 27,5 może się okazać lepszy od 29er.

Dużo zabawy i możliwość daje HT 27,5+.
https://www.kellysbike.com/pl/trail-c624/gibon-70-p57722
1x12, dobry wideł, hamulce SLX, piasty maszynowe od Novateca, czego chcieć więcej?

Taki rower daje wg mnie dużo większe możliwości jak full 100mm do XC.

Mając fulla 160/140mm, jeździłem na niższym modelu Gibona i naprawdę fajna zabawka do wypadów w góry itp. Brat go dość mocno katuje, rama wytrzymała. ;)
W tym konkretnym z linka, opony tylko na 2.8 wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo za tyle samo co ten Anthem masz Trance 3, a to już może dużo więcej i jest ciekawsze. Tylko nie wiadomo czy też tyle spuszczą.
Ewentualnie jest też Stance ale to już jest uboższe. 
Jak ma być uniwersalny to nie brałbym niczego z napędem 1x, bo tu zawsze będzie brakować albo dołu albo góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galvatron, przecież napisałem że Anthema moge mieć za 6k z haczykiem.... Budżet miał być 4k, ponieważ full to zwiększyłem o około 2k, ale zdaje sobie sprawe że to na fajnego fulla niezbyt wiele ale nie wiem na ile mi sie to będzie podobało więc nie chce przesadzać...

Phoe ten Kellys to nie full więc całkiem odpada. Wzrost 180 i raczej celuje w 29er, natomiasy decathlon ma jeszcze fula

 https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-100-s-29-id_8518388.html?gclid=CjwKCAiA2fjjBRAjEiwAuewS_dlOp7-xQGFoXoG-QrJHHreT3-lVOLsy_tBObEJUaadJBaLjAbPYIxoCfGMQAvD_BwE

i sądziłem że to on jest do XC a ten AM jest bardziej wszechstronny i ciut bardziej nastawiony na zjazdy

Poochaty, jeśli ten Anhem jest do XC ( czyli jak dla mnie do szybszej jazdy z pochyloną pozycją) to faktycznie szedłbym w innym kierunku... Chyba bardziej wolałbym wygodnie zjeżdżać niż śrubować czasy...

Przemokolarz, opis na 1enduro nie jest jednoznaczny, z jednej strony super osprzęt z drugiej strony skopana geometria, i tego nie rozumiem, na ile ona jest ważna. Czy różnica 1-2 stopni albo iluś mm w jakiejś długości powoduje jakąś znaczną różnice, czy też jest to istotnie tylko dla doświadczonych wymiataczy patrzących na każdy szczegół. Dla mnie ma dawać frajde i po prostu nie chce żałować przez następne lata że te 2 stopnie dały by mi 20% więcej fanu

Jeśli chodzi o Trance 3 to już idziemy w góre, a na niego już nie ma dobrej ceny i potem można dokładać i dokładać więc wolałbym sie zmieścić w okolicach tych 6k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję pojeździć Transem przez kilka godzin w terenie. Super sprawa. Całe życie bujam się na sztywniaku i teraz zbieram się do kupna fula. Raz że względy zdrowotne, dwa że komfort. Ten full z Decathlonu to taki kompromis między ścieżkowcem a XCkiem. Osprzęt teoretycznie można wymienić za to kąty w ramie trochę gorzej. W moim rowerze zmieniałem mostek z 65mm na 40mm i czuć to, że siedzisz bardziej wyprostowany. Nie wiem czy bym poczuł te 1-1,5 stopnia na amorze lub siodełku. Osobiście uważam, że jak rower do zabawy i wszechstronny to coś pokroju AM/TRAIL. Wjedziesz gdzie trzeba, po płaskim daje radę, a w dół pojedziesz bez oporu. Oprócz Transika biorę pod uwagę Dartmoor Bluebird. W prawdzie to jednozawias, ale zbiera pozytywne komentarze, choć waga może odstraszać. W budżecie do 6K możesz kupić Bluebirda na kole 29", do tego ebon na 250zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy akurat w specjalnej ofercie niezłego fulla na 27,5" i dobrych szpejach - Revelation oraz Monarch RT3, SLX oraz koła DT SWISS  

https://www.rosebikes.pl/rose-ground-control-special-edition-bike-now-2677775?product_shape=black%2Fsilver  

Cena koło 7,5 K z wysyłką. 

W ofercie rowerów powystawowych i używek także wiele ciekawych egzemplarzy, w tym te z myk-mykiem:

https://www.rosebikes.pl/rowery/modele-wycofane-z-produkcji/mtb-z-pełnym-zawieszeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o jakieś rzeczowe argumenty związane z geometrią, z czym można żyć a co jest nie akceptowalne, bo wrzucenie kolejnego modelu nie pisząc dlaczego on, to dla mnie kwestia tylko estetyczna a ona ma drugorzędne znaczenie Jeśli ten Rockrider sie do niczego nie nadaje pomimo najlepszego osprzętu w tej klasie to co to powoduje ?? Jeśli geometria to absolutny priorytet to jaki jest klucz do tego żeby nie żałować tych kilku tysiaczków... Niestety nie da sie na tych rowerach pojeździć bo wtedy byłoby pewnie znacznie łatwiej... Może ktoś kto ma styczność z kilkoma modelami wytłumaczy jakie to ma znaczenie dla jazdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kątach, długościach i wysokościach to i ja z chęcią poczytam. Gdzieś w odmętach internetu znalazłem stronę na której koleś bardzo przystępnym językiem opisywał zależności między kątami a długościami i wysokością suportu a środkiem ciężkości. Poszukam jak namierzę to wklejenie link. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na kąt główki. Ten Twój wybrany Rockrider ma 68 stopni. To akurat nie jest źle ale może być lepiej. Reszty się nie dowiemy, bo nie podają geometrii.

Rickrider XC 100 ten za 5k, ma 69,5 i tu już jest lipa.

Anthem 69

Trance 67

Reign 64,5

A zwykły HT 71

Im kąt jest mniejszy tym lepiej na zjazdach. Po prostu to łatwiej wybiera dziury, kamienie, jest zwyczajnie bezpieczniej i to się od razu czuje. Trudniej przelecieć przez kierownicę jak masz koło jak w Harleyu ;) Za to siłą rzeczy trochę gorzej skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalna zasada jest taka, że im rower dłuższy i niższy, im bardziej płaski ma kąt główki ramy i i im więcej skoku zawieszenia, tym lepiej zjeżdża, ale gorzej radzi sobie na podjazdach i płaskich sekcjach. Mówiąc jeszcze inaczej, im bliżej roweru DH, tym lepiej w dół i gorzej w górę, a im bliżej roweru XC, tym lepiej w górę, ale gorzej, mniej stabilnie, w dół.

Tutaj dobry kompromis zapewniają rowery o skoku zawieszenia 120-140mm, kącie głowki ramy 67-66* i umiarkowanie długim rozstawie kół, np. Trance 29" czy wspomniany przeze mnie Soil. 

Oczywiście to duże uproszczenie, bo są takie zabawki jak Whyte C-120 czy Specialized Stumpjumper Evo, które łącza mały/średni skok zawieszenia z bardzo długą, niską i płaską geometrią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eazy, ja to wszystko przeczytałem, ale to nie są jakieś stałe wymiary tylko zespół zależności które powoduje o fajności lub nie danej ramy, jeśli kąt główki miałby być wyznacznikiem idealności to każda rama o danej wartości by była idealna... A jak rozumie związek z tym ma długość ramy, środek ciężkości, wysokość kiery itd, daje nam to tysiące kombinacji z których ja nie potrafie wyczytać że np rockrider jest do bani a Trance to ideał... Mnie chodzi o to żeby jakiś fachman mi napisał że np na rockriderze będe sie wściekał bo nie będe mógł efektywnie podjeżdżać albo zjeżdżając będe miał wrażenie że lece na pysk a np na trancie takich problemów nie ma i jest to jedyny słuszny wybór... Albo że jeśli nie potrafie zrozumieć zawiłości geometrii to sobie mam wigry 3 kupić bo i tak będe zadowolony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" ktoś, kto kupuje pierwszego fulla, i tak będzie zadowolony"

" na fulla z Decathlonu swoich pieniędzy bym nie wymienił"

Którego mam posłuchać??

Krytykowany jest  "krótki reach, płaski kąt rury podsiodłowej i stromą główkę"  co to oznacza dla raidera ??

"bardziej stromy kąt rury podsiodłowej przesuwa Cię bardziej do przodu, co poprawia dociążenie przedniego koła na podjazdach"  czyli gorzej sie podjeżdża ??

reach ?? o czym decyduje ??

"Płaska główka eliminuje uczucie siedzenia na katapulcie i pozwala na równomierne dociążenie obydwu kół w każdych warunkach"  czy 1 stopień jest zauważalny w czasie jazdy  ?? ( bo rozumiem że 67 stopni to ideał dla all-mountain/trail)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień, dwa stopnie... a i tak najważniejsze co masz w głowie i na ile pozwoli Ci "to" zaszaleć:)

Na Rockriderze jeździć się na pewno da, co zresztą udowadnia ten gość:

Sam śmigam na Ht, kąt chyba 68...i daję radę, w górach też:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na blogu są subiektywne opinie wujka, wiadomo, po jego wpisach, jakie rowery chłopak lubi, co nie znaczy przecież, że akurat te modele są najlepsze i jedyne słuszne.

Ja np cenię sobie jak kąt główki ramy nie jest zbyt płaski, rower wtedy jest zwinniejszy i lepiej go można kontrolować.

Obecna moda (choć chyba już powoli przemija) na płaskie kąty główki, cholernie strome podsiodłówki i bardzo długie ramy spowodowała, że te rowery są naprawdę pokraczne.

Ja preferuję bardziej konserwatywnę podejście do geometrii, a swoje preferencje będziesz miał jak pojeździsz sporo na różnych modelach.

 

Full z decathlonu będzie świetny jak na pierwszy rower z pełnym zawieszeniem, jest w dobrej cenie i ma świetne warunki gwarancyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, lugra napisał:

"bardziej stromy kąt rury podsiodłowej przesuwa Cię bardziej do przodu, co poprawia dociążenie przedniego koła na podjazdach"  czyli gorzej sie podjeżdża ??

Stromy kąt główki powoduje dociążenie przodu , co poprawia trakcję na podjazdach ( brak uczucia podrywania koła ). Ten sam parametr z kolei może powodować mniejszą sterowność na zjazdach ( to trochę uogólnienie, bo to znów zależy od kąta zjazdu, terenu i umiejętności). Czyli rower z kątem 70 stopni będzie w teorii bardziej efektywnijszy na podjazdach niż rower z kątem 68 stopni.

 

Teraz, lugra napisał:

Płaska główka eliminuje uczucie siedzenia na katapulcie i pozwala na równomierne dociążenie obydwu kół w każdych warunkach"  czy 1 stopień jest zauważalny w czasie jazdy  ??

Siadając na rower z SAGiem 25% możesz wywołać zmianę kątów o 1 stopień. Porównując dwa rowery o kątach różniących się tylko 1 stopniem prawdopodobnie nei zauważysz większej różnicy. 

Porównywanie roweru tylko na podstawie tabelek nie jest dobrym rozwiązaniem choćby z prostego faktu ,że producenci podają dane bez SAG, który może być różny w zależności od oczekiwań rowerzysty i terenu. rower należy rozpatrywać jako całość ( osprzęt, geometria i kinematyka ) a nie jako kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, erzurum napisał:

Ja preferuję bardziej konserwatywnę podejście do geometrii, a swoje preferencje będziesz miał jak pojeździsz sporo na różnych modelach.

I to jest konkretna odpowiedź. Lugra  nikt Ci nie zagwarantuje, że jak kupisz polecany rower to będziesz się na nim dobrze czuł. Jak masz dużo wątpliwości to wygospodaruj czas i przymierz się do różnych rowerów. Odnotuj sobie co w którym Ci pasowało a co nie i porównaj. Będziesz miał punkt wyjścia. Jak mieszkasz blisko Waway to możesz się wybrać na BIKE EXPO na narodowym. Będziesz miał możliwość trochę pokręcić, "chopki" też powinny być, taka namiastka testu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, bardzo dziękuje bo usłyszałem to co mi sie wcześniej wydawało, że całe to gadanie o geometrii to ma zastosowanie tylko w wypadku bardzo sprecyzowanych warunków i jest tylko jakąś bazą do przemyśleń.  Wydaje mi sie że wzrost, waga, przesunięcie siodełka czy zmiana mostka już spowoduje jakąś zmianę  i wtedy te tabelki idą sie paść...

Niestety nie bardzo mam jak pojeździć na tych wszystkich rowerach ale mam nadzieje że jak sie będe częściej pojawiał na szlakach to też więcej zobacze u innych jak to działa i znajde swoich faworytów... Myśle o rockriderze bo mam go niedaleko, z serwisem nie będzie kłopotów a że to pierwszy full to sam tego nie ogarne od razu... I tak to dla mnie będzie w jakimś stopniu ruletka ale osprzętowo choć będe do przodu, i tak chyba poprawienie techniki daje większy progres niż topowy model...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...