Skocz do zawartości

[hamulce] TRP Spyre vs Avid BB7


Colonel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, stoję przed trudnym wyborem hampli - miał może ktoś z Was powyższe ? Wedle wstępnego researchu jaki zrobiłem dostałem inf. że bb7 są mocniejsze, a trp mają lepszą modulację. Jakby ktoś z Was miał doświadczenie z oboma modelami będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BB7 road (bo pod klamki szosowe)  , jest tutaj regulacja obu klocków, ale pracuje tylko jeden (jest jeden tłoczek). Sama siła hamowania w sumie bez zarzutu.

TRP Spyre nie mam - ale zauważ że one mają odmienną konstrukcję , 2 tłoczki czyli 2 klocki ruchome , czyli w sumie łatwiej 'teoretycznie' wyregulować, można ustawić bardziej 'centralnie' i klocek 'nie przegina' tarczy przy hamowaniu jak w BB7.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BB7, zamieniłem na Spyre i żałuję.  Ostro zabrzmiało, TRP są baardzo fajne ale bardziej pasowała mi właśnie większa moc w BB7.  Nie żebym w agrafkach rył oponami, ale generalnie są mocniejsze i nie potrzeba mieć imadła w łapie aby je zblokować.  TRP pod tym względem są słabsze.  Modulacja lepsza w Spajrach ale nie na tyle aby porzucać BeBechy, byłem zadwolony z ich modulacji.

Więc jeśli ktoś ma czarne BB7 Road a woli TRP Spyre C to zapraszam ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak hamulce łapią zależy od klocków - wsadź w Spyre metaliczne klocki :)

Enyhał - miałem BB7 w postaci górskiej, mam Spyre, CX77 i Hayes CX5. Z tych czterech Spyre się najłatwiej ustawia i pracują najbardziej poprawnie. CX5 są na drugim miejscu, zaś BB7 to horror do ustawienia. O wypustach shimano nie wspomnę, bo płakać się chce - łączą nieco słabszą siłę Spyre z problemem z ustawieniem z BB7 :) Fuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie BB7 jak sie nabieże wprawy i zrobi się  to z zastanowieniem z raz, to robi się to tak samo prosto jak wszystkie inne mechaniki. a regulacja obu klockow robi robotę. Mam dwa zestawy i zero problemow.

CX5 z ta blokada regulacji klocka od strony koła... której nie da sie odkrecic jak tam piachu nawali ... To jest porazka szczegolnie w zimie jak klocki znikaja w oczach, i trzeba czesto krecic, i oby nie obrobic tego gniazda  przy okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@uzurpator: to jak hamują zależy również od klamek, linek, przewodów a nawet temperatury. No ale bez rozwodzenia się zbytniego, mam metaliczne klocki a zmieniałem jedynie zaciski stąd takie moje spostrzeżenia.  BB7, jak przedmówcy pisali, są łatwe do ustawienia jak się to robiło wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobra robota ! ale i koszt chyba z 2x wiekszy ;-P mialem bb7 na nie przemienic i tak dlugo to odwlekam, ze nie pamietam gdzie je posiałem... ;-) Ale prawda tez jest taka ze bb7 sa wystarczajace dobre do chudych kiszek szosowych....

Co do Comperssionless, to jesli ładujesz te HyRd w stary/uzywany a moze i nowy rower  z kablami, to ja  bym je zapodał do bieżacej instalacji. Szkoda wywalac linki/pancerze. A jak kable wyiozną ducha, to mozna myslec nad lepszymi t,j compressionless, ale wydaje mi się iż w tych HyRd za wielkiej róznicy nie poczujesz, tam siła na tłoczkach jest spora.... Chyba ze chcesz to ładowac w jakis rower inny niz szosowy, to moze i jest sens doplacic na starcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...