Skocz do zawartości

[Gravel] NS RAG vs Kellys Soot vs Sepc Sequoia


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

cześć wszystkim,

Potrzebuje rady w wyborze roweru. Chce kupić nowy (ew. używkę w dobrym stanie) do w miarę wszystkiego jak na moje potrzeby czyli w 70% na miasto (do pracy 20km/dzień, zakupy, etc), a w pozostałych 30% za miasto, jazdy po lesie oraz innych wycieczek (trasy do max 100km).
 
Oczekuje od roweru wygody, ale też pewnej zwinności, baranka, możliwości wciśnięcia błotników, miejsca na dużą oponę (ok 40c), prostoty, sztywnych osiek.
Jeśli chodzi o napęd to nie mam większych preferencji, kusi mnie 1x11 srama bo #prostota a poza tym nie miałem wcześniej styczności z Sramem jak i napędem 1x więc chciałbym to sprawdzić. Zakres będzie w zupełności wystarczający jak na moje potrzeby. Budżet: możliwie jak najmniej, max okolice 5k.

rowery jakie miałem do tej pory: gt grade (sora), kross dust2. Obecnie mam starą stalową szosę miyaty którą poskładałem w zeszłym roku z różnego dostępnego szpeju, jest to rower tymczasowy, na dojazdy do pracy nawet ok, ale ograniczający na dłuższą metę..

rowery jakie znalazłem i biorę pod uwagę (ceny po wynegocjowanych rabatach, nie mogę zdradzić w jakim sklepie):

NS Rag+2 nowy 4500 zł   https://7anna.pl/product-pol-11471-Rower-NS-Bikes-2019-RAG-2-28.html

kellys soot 70 nowy ~5000-5300 zł (konkretnie dowiem się na dniach jaką cenę dostanę)   https://www.kellysbike.com/pl/gravel-c635/soot-70-p57995
 
Spec Sequoia używany za 4999 (nie rozmawiałem jeszcze z właścicielem o negocjacji ceny)   https://allegro.pl/oferta/specialized-sequoia-elite-ideal-rok2017-11-roz-54-7579299510

wybrałem te rowery bo mi się najbardziej podobają z tego co udało mi się znaleźć na naszym rynku i mieszczą się w budżecie max 5k pln.

NS Rag+2: podoba mi się jego sportowy charakter i klasyczny czarny kolor. Wizualnie wygrywa.
Na plus: jest nowy, najtańszy z tych trzech, ma dużą oponę (choć na zdjęciach przy tej 40c nie wygląda aby na tył wszedł pełny błotnik). Ma proste mechaniczne hamulce ale w necie raczej pozytywnie się o nich pisze, więc traktuje to jako plus. Na minus: hmm chyba brak..

Kellys soot: całkiem nie brzydki ale z tych trzech podoba mi się najmniej, imo zbędny ten czerwony kolor. Za to jest hojnie obdarzony, choć mykmyk to nad wyrost jak dla mnie..
Na plus: hamulce hydrauliczne, mykmyk (do ewentualnego sprzedania). Na minus: najdroższy, dwa kable idą w ramie (do przeżycia), przy rozmiarze m kierownica 420 (preferuje szersze), ta wersja nie do zobaczenia na żywo..
 
Sequoia: preferuję ciemniejsze kolory ale ten nie wygląda źle, taki ala mięta Bianchi ;) Z tego co wyczytałem w zagranicznych reckach jest ociężała.
Na plus: Hamulce hydrauliczne, stalowa rama. Na minus: ciężkie koła, nie jest tani, jest używany i najgorsze że po rower musiałbym jechać do stolicy z południa polski.. więc dojdą koszty i kilka straconych godzin. Swoją drogą czy ta cena jak za używkę nie jest zbyt duża?

Co myślicie, który jest najsensowniej wybrać? Wypisałem wg. mnie najistotniejsze +/- poszczególnych rowerów, ale mogłem też coś przegapić, dlatego wolę się doradzić.
Niezaprzeczalnym plusem Raga i Soota jest to że mogę je kupić na miejscu, a do sekwoi nawet nie mam się jak przymierzyć w tej wersji i rozmiarze, w najbliższym sklepie mają najtańszą sekwoję ale w rozmiarze 52..
Osobiście przychylam się ku Ragowi bo najtaniej wychodzi i podoba mi się najbardziej, ale z drugiej strony za parę stówek więcej jest Soot na hydraulice albo stalowy Spec..
Spec z kolei ma bardziej charakter wyprawowy a ja raczej nie planuję długi wypraw po szutrach. Mimo wszystko doceniam stalową ramę w mojej miyacie, zauważyłem różnicę w jeździe na + względem poprzedniego aluminiowego GT Garde który był sztywny. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę że sequoia może tak nie pracować jak stara miyata.

z góry dzięki za wszelkie porady!
Modyfikuj wiadomość
 
 
Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAG+ jak dla mnie jednak minus za te mechaniczne heble przy tej cenie.

Co do Soota to czemu nie bierzesz pod uwagę 50ki? Już na starcie będziesz miał niższą cenę, a skoro takie rabaty udało Ci się wynegocjować na 70kę, to pewnie zszedłbyś i poniżej 5000zł. Chyba, że tu jest gdzieś jakiś haczyk odnośnie tego konkretnego modelu (70) i sprzedawca nie widzi w nim ewentualnego "hitu sprzedaży" skoro dał się tak ugadać, może nawet na 1000zł mniej wg tego co piszesz. Apex kusi, ale z drugiej strony dopłacasz np. właśnie do tej nieszczęsnej regulowanej sztycy którą niby wymieniasz jako plus, ale tylko do ewentualnego sprzedania, bo szczerze wątpię w jej wykorzystanie przy użytkowaniu jakie przedstawiłeś ;) Do tego jej sterowanie jest umieszczone w tak dziwnym miejscu, że będzie to bardziej wkurzać niż pomagać. No, chyba że ktoś naparza po ostrzejszym terenie "na samobójcę" w górnym chwycie...

Z innej beczki - przyjrzyj się rowerom Fuji. IMHO bardzo fajnie i z pomysłem zrobione. Minus oczywiście cena, zwłaszcza w porównaniu do Kellysa.

42 minuty temu, arty napisał:

Mimo wszystko doceniam stalową ramę w mojej miyacie, zauważyłem różnicę w jeździe na + względem poprzedniego aluminiowego GT Garde który był sztywny.

Cały czas można chyba kupić stalowego Ronina na Tiagrze za 3700zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, m0d napisał:

RAG+ jak dla mnie jednak minus za te mechaniczne heble przy tej cenie.

z racji że nie miałem jeszcze hydraulicznych hamulców szosowych to też pod względem serwisu, mechaniki będzie łatwiej mi ogarnąć, ale ok to raczej taki +/-

przy tej cenie mało który nowy rower o podobnej specyfikacji ma hydrauliczne hamulce.

16 godzin temu, m0d napisał:

Co do Soota to czemu nie bierzesz pod uwagę 50ki? ..

Z innej beczki - przyjrzyj się rowerom Fuji. IMHO bardzo fajnie i z pomysłem zrobione. Minus oczywiście cena, zwłaszcza w porównaniu do Kellysa.

Cały czas można chyba kupić stalowego Ronina na Tiagrze za 3700zł...

Co do soota 50 to zapytam, zobaczę jaką cenę dostanę, ale raczej nie będzie to taka różnica jak w przypadku 70. Nie wiedziałem że na ten sezon zmienili hamulce..

Ronin nie ma sztywnych osiek. Nie chcę poruszać dyskusji na temat sensowności osiek w tego typu rowerach, w każdym razie jest to jeden z moich warunków. Fuji, ze względu na stosunek ceny do wyposażenia nie przypadły mi do gustu..

51 minut temu, Tomek21001 napisał:

Sequoia Elite 2018 54 :

Evans Cycles 1099 funta (nie  wysyłaja Speca bezpośrednio do Polski , ale to zaden problem)

Bike 24    1299 euro   ( wysyłają bezpośrednio albo można dogadać odbiór w sklepie w Dreżnie )

mój budżet to 5k w obu przypadkach ceny te z wysyłką przekraczają mocno to założenie. Evans liczy sobie prawie 100 funtów za wysyłkę.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, arty napisał:

Nie wiedziałem że na ten sezon zmienili hamulce..

Czyli niby korci ten Kellys, a nadal nie chciało Ci się oferty 2019 przejrzeć... Całe 3 modele... ;) Tak jak z oponami w temacie obok. Na 2018 raczej już nie masz co patrzeć, bo i z tego rocznika nic nie znajdziesz w sprzedaży. Ba, z 2019 niby są, niby nie ma, albo niby będą.

31 minut temu, arty napisał:

Fuji, ze względu na stosunek ceny do wyposażenia nie przypadły mi do gustu..

Podpowiem: sklepy sprzedające Fuji też dają rabaty. I to całkiem interesujące, choć im bliżej wiosny tym może być gorzej pod tym względem. Ale ogólnie masz rację - Fuji bardziej się ceni niż np. Kellys. Niemniej rowery bardzo ładnie zrobione i wg mnie mają "to coś". W cenie RAGa po rabacie możesz mieć Jari 1.5 2019. Tak, wiem - Tiagra, czyli niby "gorsza" grupa, i korba na kwadrat...

 

Jeszcze a propos "szmuglu" z UK, to tam jest więcej do wyboru niż u nas i w atrakcyjniejszych cenach :( Zobacz sobie w tematach obok, np. Pinnacle Arkose. A wspomniane wyżej Spece w porównaniu z polską ceną wymiatają.

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 3 modele mimo, że to grawele, dosyć mocno się od siebie różnią, ale każdy będzie odpowiedni do takiego zastosowania. Skoro najbardziej podoba ci się wizualnie RAG to bierz RAGa. Ja akuart ujeżdżam RONDO RUUT AL,  geometria jest chyba zbliżona no i też jest to apex 1x11. Ja z RUUT'a jest bardzo zadowolony, przede wszystkim to super komfortowy rower. 1x11 po płaskim póki co mi wystarcza. Jutro zmieniam oponki na 32mm oraz geometrie na bardziej "agresywna", żeby zobaczyć jak się sprawdza strice na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj przymierzyć się do Raga i bardzo mi pasuje, więc prawdopodobnie go kupię, tylko zaczekam jeszcze na Soota, za niedługo ma pojawić się w sklepie, przymierzę i zdecyduję. Ciekawostka odnośnie Raga+2, na stronach podają że jest sprzedawany na oponach 40c, taka była początkowa specyfikacja też na stronie 7anna, ale okazuje się że ją zmienili i rowery które przychodzą do sklepów są na 35c... Pewnie dlatego że ledwie ten balon się mieści w ramie.. co na zdjęciach już widać.

W dniu 3.03.2019 o 13:23, m0d napisał:

Czyli niby korci ten Kellys, a nadal nie chciało Ci się oferty 2019 przejrzeć... Całe 3 modele... ;) Tak jak z oponami w temacie obok. Na 2018 raczej już nie masz co patrzeć, bo i z tego rocznika nic nie znajdziesz w sprzedaży. Ba, z 2019 niby są, niby nie ma, albo niby będą.

Podpowiem: sklepy sprzedające Fuji też dają rabaty. I to całkiem interesujące, choć im bliżej wiosny tym może być gorzej pod tym względem. Ale ogólnie masz rację - Fuji bardziej się ceni niż np. Kellys. Niemniej rowery bardzo ładnie zrobione i wg mnie mają "to coś". W cenie RAGa po rabacie możesz mieć Jari 1.5 2019. Tak, wiem - Tiagra, czyli niby "gorsza" grupa, i korba na kwadrat...

Jeszcze a propos "szmuglu" z UK, to tam jest więcej do wyboru niż u nas i w atrakcyjniejszych cenach :( Zobacz sobie w tematach obok, np. Pinnacle Arkose. A wspomniane wyżej Spece w porównaniu z polską ceną wymiatają.

nie zmienili koloru więc podejrzewałem że wyposażenia też nie, anyway po to właśnie założyłem temat bo wiem że coś mogę przeoczyć.

Poprzedni rower kupiłem na wyprzedaży z UK więc wiem że to dobra sprawa ale w tym roku nie znajduję aż tak świetnej oferty. Ten spec z uk wychodzi 6k z wysyłką, wciąż ok ale ponad moje założenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NS ze swoją geometrią to taki bardziej przełaj niż gravel.

Chcesz sztywne osie a dementujesz sens myk myka? Moim zdaniem w gravelu będzie także mieć sens. Jak już jest to bym go nie ruszał. Miły dodatek. Jedyny minus Soota patrząc na Twoje wymagania to brak mocowań.

Może Marin Four Corners? Mam, jeżdżę, jest fajny, ale ciężki. Natomiast ma wszystko co powinien mieć gravel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mają sztywne osie do mykmyka? mykmyk jest zaistym rozwiązaniem, ale jak dla mnie, w rowerze tego typu nie widzę większego sensu. Tym bardziej że dźwignia od mykmyka jest ciulowo rozwiązana. Poza tym nie zamierzam szarpać się takim rowerem na strome ściany.

Akurat soot ma mocowania pod błotniki, na przednim widelcu są one umiejscowione od wew. strony. Marin ma fajne rowerki ale te które mi się podobają kosztują za dużo :<

I tak zdaję sobie sprawę że rag ma bardziej sportową geo ale jak na nim jechałem to tego nie czułem, mimo wszystko dla mnie jest wygodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę 2 zdania od siebie- opony 35 i wygodna jazda po lesie- to 2 sprzeczności.  Jeśli ma być wygodnie w lesie musi być coś z przedziału >40. 

Co do ram- stal mimo wszystko jest bardziej komfortowa. No i sztyca 27,2 też jest bardziej komfortowa niż 30,9. 

Tu masz jeszcze http://texasbikes.pl/rowery/217-rower-fairdale-weekender-drop-chrome-2017.html dostępny w PL.

Nie upieraj się przy sztywnych osiach w gravelu. One nie spowodują żadnych magicznych właściwości które wpłynęłyby na jakość prowadzenia jak i na komfort. Moda i tyle. 

Wiem że ten trend jest nieodwracalny w nowych konstrukcjach. Co do napędów - 1xx to napęd stworzony do gravela, mimo że powstawał jako MTB. 

Budżetowo masz jeszcze Ronina fuji Jari. Dostępny w PL. Zastanów sie nad Radarem https://rower.com.pl/breezer-radar-expert-977969 tam się mieszczą GRUBE opony.

Jeśli szukasz komfortu, niszy i może podróżowania z tobołkami- bierz stal. 

Jeśli chcesz za wszelką cenę liczyć każdy stracony wat pobijać segmenty na stravie- bierz alu. 

Zresztą każdego gravela można zmodyfikować do swoich założeń. 

 

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z Ragiem i miejscem na oponę to jest ciekawa sprawa, Rag+1 jest na GravelKingach 43c, widziałem go w sklepie i wygląda ok, błotniki raczej wejdą. Z kolei Rag+2 na zdjęciach widnieje w starej specyfikacji czyli na Kendach 40c i wygląda to cieniutko. Ramy mają takie same więc zgaduje że po prostu te Kendy są jakimiś oponowymi mutantami..

Fairdale się wyprzedały. Brezzery w moim rozmiarze także (mają błąd na stronie), a  jego malowanie na 2019 nie jest tak klawe jak wojskowa zieleń. Brezzer jest całkiem ciekawy ale dziwnie złożony, sora z przerzutką deore, nie mówię że nie działa, ale trochę budżetowo jak za 4600, i do tego waży 14kg. Nie jestem wagowym purystom ale to trochę dużo. Taka ciekawostka Spec Sequoia w netach mówią że waży koło 11,5kg a Rag+2 około 10,5kg (ważony w sklepie), Soot 50.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, arty napisał:

Z kolei Rag+2 na zdjęciach widnieje w starej specyfikacji czyli na Kendach 40c i wygląda to cieniutko

To jakbyś przeczytał jednak TEGOROCZNĄ specyfikację, np. na 7anna, to dowiesz się że RAG+ 2 ma być wyposażony w Kendy Flintridge 35c ;) Czyli zdjęcie jest pewnie jak najbardziej aktualne.

8 godzin temu, arty napisał:

Taka ciekawostka Spec Sequoia w netach mówią że waży koło 11,5kg a Rag+2 około 10,5kg (ważony w sklepie), Soot 50.. ?

W fabrycznej specyfikacji, rozmiar M, bez pedałów, około 10,3-10,4kg. Ważone wagą "walizkową". 70ka podejrzewam, że podobnie lub nawet więcej - niby korba powinna być nieco lżejsza i brak przedniej przerzutki, ale za to większa kaseta i myk-myk. Oczywiście na stronie Kellysa można przeczytać, że oba modele 9,5kg :002:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziom rzuć okiem co widnieje w opisach raga na sklepach.. klik1 klik2  na 7 anna zmienili z 40c na 35c dopiero po tym jak napisałem do nich maila o chodzi. Kellys waży czeskimi wagami więc wszystko się zgadza (;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arty napisał:

ziom rzuć okiem co widnieje w opisach raga na sklepach..

Oj tam, lubię się trochę poczepiać a propos poprzednich wpisów ;) Plus, że poprawili po zwróceniu uwagi. Minus, że mają nieco burdelu...

Z Sootem 50 też były jaja, bo można było w opisach sklepów przeczytać że ma korbę 52/36 i kasetę 11-32 lub przynajmniej jedna z tych rzeczy była pomylona - w rzeczywistości jest korba 50/34 i kaseta 11-34. Do tej pory na stronie Kellysa jest błąd z kasetą. Za to w papierowym katalogu mają opis ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...