Skocz do zawartości

[Hamulce] Spyre-C w Giant Anyroad 2 - linka, pancerz, klocki


czapkens

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

kupiłem w tym roku Gianta Anyroad 2 z hamulcami TRP Spyre-C. Niestety siła z jaką hamują mnie nie zadowala plus piszczą. Na pewno potrzebuję wymienić linkę bo ta jest "gumowa" i rozciąga się strasznie, kwestia tego co wybrać? Jeszcze jest kwestia pancerzy, tutaj trzeba pamiętać, że są dodatkowe klamki w poziomie na kierownicy czyli mają jedno zakończenie więcej zaraz za owijką przy dodatkowej klamce (mam nadzieję, że to nie problem). Trzecim problemem są klocki, co wybrać, żeby nie piszczało i hamowało pewnie? Rower raczej użytkowany na spokojnie, bez katowania i grzania hamulców do granic możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
22 godziny temu, czapkens napisał:

Rower raczej użytkowany na spokojnie, bez katowania i grzania hamulców do granic możliwości.

Każde hamulce tarczowe należy dotrzeć ,aby dobrze hamowały plus upewnić się, że są dobrze ustawione. Zrobiłeś tak?

Ile przejechałeś na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane mam około 100-120 km już na tym rowerze, niestety siła hamowania w ogóle nie rośnie niestety w ogóle. Przy okazji po takim dystansie niestety ale linki są okropnie gumowe, po zetknięciu się klocka z tarczą jestem w stanie dociągnąć klamkę do samej kierownicy, wydaje mi się, że jest to nieco za duży ruch a podciągnąć na beczkach już nie jestem w stanie bardziej. Właśnie z tego powodu szukam możliwość zmiany linek i pancerzy. Chyba, że to nic nie da to będę kombinował z zaciskami i innymi hamulcami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bardzo piszczą to może być problem z zanieczyszczeniem klocków czymś tłustym.

 Można spróbować je oczyścić lub wypalić.

Jeśli to nie pomoże to wymienić na próbę jedne klocki. Sprawdź też czy tarcze nie są krzywe.  Na zacisku jest jeszcze taka śruba z boku gdzie ustawia się odległość klocków od tarczy. Chyba imbus 3 lub 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze są 100% proste, sprawdziłem już. Klocki nie piszczą jakoś okropnie ale słyszalne co delikatnie przeszkadza niestety. Na pewno będę kombinował z klockami, tylko teraz jakie? W stronę metalicznych iść czy właśnie przeciwnie w żywiczne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki czerwone Kool-Stop'y ;)
Linki, niekoniecznie linka jest gumowa ... możesz też mieć kiepski pancerz, on też potrafi się kompresować.
Klamki pośredniczące to nie problem bo one konstrukcyjnie "rozciągają" pancerz, linka idzie przez nie na przelot.

Piszczenie to inna para kaloszy nie zawsze proste recepty dają rozwiązanie. Są czasem takie połączenia hamulec/tarcza/rama, których nigdy nie wyciszysz ;).
Na dobry początek to trzeba zadbać o czystość powierzchni i odpowiednie ustawienie hamulca.  

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że kwestia piszczenia to jest wina temperatur. Dzisiaj już ledwo słyszalne to było. A co do klocków to podejdą do tarcz w rowerze? Szkoda by było kupić i stwierdzić "nie pasuje i hamuje jak butem o oponę" bo się nie zgrało z tarczami. Są na 100% czyste i odtłuszczone, sprawdziłem dzisiaj.

 

Linki chciałem wymienić przy okazji wymiany pancerzy co na pewno zrobię. Niestety dalej nie wiem co będzie dobrym wyborem. Takie "szimanoskie" za 8zł sztuka "obskoczą" czy trzeba tu coś droższego i sensowniejszego dać? No i pancerze, też za około 10zł metr w lokalnym sklepie są, czy będą lepsze czy porównywalne względem tego co mam teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, czapkens napisał:

Takie "szimanoskie" za 8zł sztuka "obskoczą" czy trzeba tu coś droższego i sensowniejszego dać? No i pancerze, też za około 10zł metr w lokalnym sklepie są, czy będą lepsze czy porównywalne względem tego co mam teraz?

Do tego typu hamulców konieczne są pancerze typu compressionless ,więc te za 10 pln/metr na pewno nie poprawią działania.

20 godzin temu, czapkens napisał:

Przejechane mam około 100-120 km już na tym rowerze,

Czyli stosunkowo mało. Zresztą ilość przejechanych km nie ma znaczenia, ważne jest czy je dotarłeś jak należy.

Wszystko jest opisane w manualu

https://www.trpbrakes.com/userfiles/file/SPYRE_Final_053113(1).pdf

Tradycyjnie trzeba wykonać 30-40 pełnych hamowań np z prędkości 30km/h do prawie zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, czapkens napisał:

A co do klocków to podejdą do tarcz w rowerze?

Kool Stop to chyba zawsze dobry wybór :). Długo się im opierałem ze względu na cenę ... ale teraz nie żałuję żadnej wydanej złotówki.
Do Spyre pasują KS-D620.

Z tym że klocki nie pomogą nic na "gumowy" ciąg linki ... będzie więcej siły hamowania ale klamka nie stwardnieje, na to tylko pomogą odpowiednie pancerze.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli następna jazda to interwały i docieranie klocków.

 

Doczytałem, że linki i pancerze Jagwire robi dobre, prawda to? Jeśli faktycznie warto zainwestować to w które? Głowa boli od patrzenia na ilość różnych możliwości - od ~3zł za metr do zestawów za 200 zł za komplet. Pytanie jest takie - co wybrać? Niestety opisy wiele nie mówią a numery modeli też średnio się pokrywają z tymi na stronie producenta, żeby je ułożyć gdzieś na skali producenta od Basic do Elite.

 

 A klocki skoro tak zachwalane chyba kupię. Ale to po wypłacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, niestety moja spostrzegawczość jest ograniczona dzisiaj, znalazłem model pancerza (KEB-SL) wg strony producenta najwyższy model, w cenie 8.50zł/metr chyba się szarpnę na nie.

Pozostaje kwestia linek i tu niestety jest sporo więcej możliwości co powoduje dużo większe problemy z wyborem, nie wiem które będą właściwe i wystarczające. Tutaj będzie pytanie do Was, która linka? Hamulce jak wyżej a klamkomanetki Shimano Sora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linek ... one aż tak się nie rozciągają jak to się może wydawać.
Większość dobrych linek podczas procesu produkcyjnego i tak jest rozciągana żeby zacieśnić splot i zniwelować ich dalsze rozciąganie.
Słowem linka jakiegoś uznanego producenta ... nierdzewna ... szlifowana ... ;).
Unikaj linek pokrytych teflonem ... mimo początkowo lepszego poślizgu niż standardowa nierdzewna to warstwa ta z czasem się łuszczy i może zatykać pancerz powodując dodatkowy opór.

Pancerz tak KEB-SL jest niekompresyjny ... są tacy co marudzą na technologię SL, ja tam jednak nie mam jej nic do zarzucenia.
Szkoda tylko że moje  Spyer obsługuje zwykły pancerz (CGX-SL), siły na Kool Stop`ach mam aż nadto ale "modulacja" od pancerza jest gigantyczna.

Pozdrawiam    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w takim razie co do linek to trzeba będzie poczytać i wybrać coś sensownego bez teflonu. 

 

Czyli lista zakupów wygląda mniej więcej tak, jeśli czegoś brakuje to prosiłbym o wypomnienie:

2x Kool Stop czerwone KS-D620

3m pancerz Jagwire KEB-SL - kolor do dogadania. 

Linka przód i tył bez teflonu (do wybrania konkretna)

końcówki linek

 

Zastanawia mnie jedna rzecz jeszcze. Co z tymi klamkami? Jak tam będzie zakończony pancerz? Będzie tak po prostu obcięty czy to da się jakoś zabezpieczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że kupno pancerza i linki to takie wyzwanie to zacznę stopniowo. Najpierw klocki wymienię na wyżej wymienione Kool Stopy. Jeśli po dotarciu dalej będą niewystarczająco mocne to będę kombinował dalej a w międzyczasie się douczę z pancerzy i linek co do zakończeń i całej tej otoczki. Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...