Skocz do zawartości

[rower] KTM Life Action czy Cube Cross Pro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po przejrzeniu połowy internetu na placu boju pozostało dwóch faworytów:

KTM Life Action

CUBE Cross Pro

Bardzo proszę o porady na którego się zdecydować.

Właściwie (dla mnie) różnią się tylko amortyzatorem i (nieznacznie) osprzętem, ale jak to już zauważyłam czytając inne wątki - detali jest tyle, że 

nie sposób ogarnąć osobie, która jest laikiem.

Mechanizm korbowy Cube ma lepszy, ale za to podstawowe hamulce...

Jeżeli wzięłabym Cuba, to i tak w pierwszej kolejności wymienię hamulce.

A jak z z serwisem? Która firma jest bardziej przyjaźnie nastawiona do klienta?

I jak z serwisowaniem/wymianą/dostępnością części amortyzatora?

Podstawowe sprawy potrafię sama zrobić, ale amora wolę nie dotykać.

Dziwi mnie, że w tej kwocie nie ma dostępnych kół ze sztywnymi osiami. Jest sens szukać czegoś podobnego ze sztywnymi?

Pozdrawiam

Edycja: Jeszcze mostek chciałabym ewentualnie wymienić na regulowany, ale to już chyba nie stanowi problemu

 

Edytowane przez lucynka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z tych dwóch wybrałbym Cube'a. Właśnie ze względu na amortyzator. Korba XT z Cube'a będzie oczywiście trochę lżejsza od korby Deore z KTM-a, ale poza tym to wątpię czy odczujesz jakąkolwiek różnicę pomiędzy nimi. Tak naprawdę to w crossie warto mieć jedną rzecz z grupy XT - manetki. Różnica w ich działaniu jest odczuwalna. Reszta może być na poziomie Deore i będzie OK.

3 godziny temu, lucynka napisał:

Jeżeli wzięłabym Cuba, to i tak w pierwszej kolejności wymienię hamulce.

Z jakiegoś konkretnego powodu? Jeśli nie ważysz 100 kg (;)) i/lub nie obciążasz roweru sakwami/torbami to nie wiem czy warto. W rekraacyjnie użytkowanym crossie takie hamulce są wystarczające.

3 godziny temu, lucynka napisał:

Dziwi mnie, że w tej kwocie nie ma dostępnych kół ze sztywnymi osiami. Jest sens szukać czegoś podobnego ze sztywnymi?

Póki co to chyba na palcach jednej ręki można policzyć crossy, w których jest sztywna oś, a i to tylko z przodu.

Pamiętaj, że te najtańsze mostki regulowane lubią sobie z czasem zacząć popiskiwać/trzeszczeć. Osobiście, zamiast regulowanego mostka, wolałbym zainwestować w dobre gripy z rogami, np. takie Ergony jak te w w KTM, jeśli padnie na Cube'a.

 

Edytowane przez Pitof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pitof napisał:

Z jakiegoś konkretnego powodu? Jeśli nie ważysz 100 kg (;)) i/lub nie obciążasz roweru sakwami/torbami to nie wiem czy warto. W rekraacyjnie użytkowanym crossie takie hamulce są wystarczające.
 

 

Wiesz, przez ostatni miesiąc przeczytałam i obejrzałam chyba wszystko o sprzęcie ;) (a i tak okazało się, że im więcej wiem, tym mam większy mętlik w głowie) i hamulce na poziomie minimum Deore są zachwalane. Nie chodzi tylko o siłę, ale te całe tłoczki, problemy z cieknięciem itp.

Nie chodzi mi o wagę poszczególnych komponentów, trochę mnie śmieszy wymiana jakiegoś elementu, bo jest lżejszy o 100g.

Ja zawsze jeżdżę z kilkukilogramowym plecakiem i mam gdzieś, czy będę na miejscu sekundę wcześniej, czy nie.

Patrzę na rower tylko pod kątem wygody/niezawodności/ceny do zaawansowania technologicznego. I najtańszych części (w tym mostka regulowanego) nie chcę kupować.

 

Też jakoś mnie ciągnie do tego Cuba.

A jak myślisz, jakbym go kupiła, czy nie będzie problemu z wymianą manetek na XT? Nie wiem, że nie będzie coś kompatybilne i nie będzie pasować? Czy można już śmiało wymieniać osprzęt na inny? Chcę kupić rower na kilka lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się poczyta to forum to wychodzi na to, że każde hamulce Shimano potrafią cieknąć :)

Oczywiście, że możesz sobie wymienić manetki na XT. Trzeba tylko sprawdzić czy seryjne manetki i klamki hamulcowe są na wspólnej obejmie czy na oddzielnych (pewnie to drugie). Tylko zanim to zrobisz to sprawdź sobie jak pracują manetki Deore, bo kultura ich pracy jest całkiem dobra i może się okazać, że jesteś z nich w pełni zadowolona.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaproponuję inne podejście do tematu . Wygoda ! Trzeba usiąść , a najlepiej przejechać się  i sprawdzić na którym lepiej . Czasem 1-2 cm długości czy wysokości robi kolosalną różnicę .

Druga sprawa to amor . Lepiej jak ...lepszy . Nie wypowiem się bo nie znam ani jednego ani drugiego . Oba powietrzne czyli dobre . Trzecia sprawa na którą warto zwrócić uwagę to koła . Niestety o tych z KTM nie napisano wiele ...  Lepiej jak są lżejsze .  Może uda Ci się dowiedzieć czegoś o tych komponentach .

Regulowanego mostka nie polecam . Lepiej dobrać normalny . Oczywiście jeśli fabryczny nie podpasuje długością albo wznosem . Napędu w ogóle bym nie ruszał do naturalnego zużycia . Oba rowery mają dobry napęd , w zupełności wystarczający do turystycznej jazdy . Tak samo hamulce . Jeśli nie będzie problemu , nie ruszać .

KTM ma nóżkę która w turystycznej jeździe jest bardzo przydatna i rogi ( czy coś w tym stylu ) które bardzo przydają się na długich dystansach . Oczywiście te akcesoria można dokupić też do Cubka .

Aha , na stronie do której dałaś linka Cube jest w rozmiarze 54 . To naprawdę duuuży rower . A tak w ogóle nie wolałabyś damskiej ramy ?

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, zgadzam się, że wygoda jest najważniejsza. Dlatego w obecnym mam mostek regulowany, ale działa bez zarzutu.

Pytałam o wymianę sprzętu za jakiś czas, jeżeli się zużyje na tyle, że trzeba będzie wymienić. Wolę mieć pole manewru, niż zostać z problemem.

Strona z linku tylko do przedstawienia wyglądu roweru i osprzętu.

Rozmiar dobiorę pod siebie, a męska rama jest ponoć sztywniejsza, dlatego celuję właśnie w ten rodzaj.

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 28.05.2019 o 22:04, mrnobody napisał:

Odkurzę temat, i na jaki rower padło? ja kupiłem tego cuba z linka i powymieniałem manetki na xt i hamulce na deore.....i po przejechaniu 500 km dochodzę do wniosku , że rower typu cross nie jest dla mnie.

Czemu cross nie jest dla Ciebie?

 

Zastanawiam się własnie nad tym Cube a przesiadka będzie z MTB i tak się troszke obawiam zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mimo tego, ze pozycja na rowerze jakos diametralnie nie odbiega od mtb, to jakoś przyzwyczaić sie nie mogę. MOze dlatego ze ostatnie 20 lat właśnie na mtbku jeździłem i organizm nie bardzo chce sie przyzwyczaić.. Jak miałbym sugerować, to wypożycz jak jest możliwość na przejazdzkę kilku kilometrową i to Ci powinno dać odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...